vinden aanroeper van event C#

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Ik ben bezig met het leren van C#, maar kom er niet uit hoe ik het volgende kan doen:

Ik heb een formulier met daarop 30 kleine textboxen, als er op een textbox word geklikt moet daar een A in verschijnen, nu wil ik niet dat ik alle voor alle 30 een if statement moet maken om te kijken welke is aangeklikt.

Ik zou dus graag een manier hebben om de text property te veranderen van de aangeklikte event, zonder iets van een lange switch statement ofzo.

Ik heb op google gezogd naar de e en sender parameter, maar kon daar ook niets nuttigs vinden, ver heb ik een tijdje gezocht in visual studio, maar doordat er zoveel met "control" is werd ik hier ook niet wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Tijd om eerst eens wat te leren over events in .NET en het debuggen van code. Als je iets verder dan je neus lang is had gekeken, had je gezien dat de waarde van sender in je Click-event altijd de TextBox waar je op hebt geklikt is.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 22:47
Je kunt daar inderdaad de sender parameter voor gebruiken, bijvoorbeeld zo:

C#:
1
2
3
4
5
6
private void TextBox_Onclick(object sender, EventArgs e) {
  if (sender is TextBox) {
   TextBox tbSender = (TextBox)sender;
   tbSender.Text = "w00t";
  }
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
C#:
1
2
3
4
5
void TextBox _Click(object sender, EventArgs args)
{
    TextBox textBox = (TextBox)sender;

}

// telaat :(

[ Voor 10% gewijzigd door Face_-_LeSS op 15-04-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
ok, heel erg bedankt, het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
Toch nog een vraag, ik zou graag in deze textboxen dit teken plaatsen wanneer er op word geklikt: ┳

Dit is een teken uit het MS mincho font, welke ik geinstalleerd en werkend op mijn computer heb (in word werkt het perfect). Nu kreeg ik eerst al een soort vierkantje als ik dit teken probeerde te plakken in een text box, wat ik wist te verhelpen door het gebruik van een richtextbox. Nu kan ik dus wel het programma uitvoren en er zo'n ┳ in plakken, maar wanneer ik hem via de text propertie probeer in te stellen krijg ik weer zo'n vierkantje te zien. Weet iemand hoe ik dit toch kan doen?

toevoeging:
Ook als ik het in de richtextbox geplakte teken in een message box laat verschijnen word het een vierkantje.

[ Voor 9% gewijzigd door huub8 op 15-04-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 15:19
Bij de Font property het goede lettertype al ingesteld?

[ Voor 7% gewijzigd door jip_86 op 15-04-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
ja, hielp ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dit probleem valt hier niet te reproduceren, aangezien het '┳'-teken ook gewoon in MS Sans Serif bestaat, en het hier ook met dat lettertype dus gewoon werkt... :p Het gaat toch om een wat lager geplaatste T voor DOS-achtige-tabellen?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
ik denk het ja, het is een soort chinees lettertype geloof ik, dit zijn nog wat andere tekens daaruit:
┏┳●┼┫┣┗┻

maar deze bestaan dan waarschijnlijk ook al in MS sans serif, aangezien die hier ook gewoon getoond worden. Het is nodig voor een programma dat kan worden gebruikt om plaatjes in een bio voor xbox live te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ben je aan het proberen een 'DOS-achtige' tabel te tekenen? Zo ja, dan zijn er toch wel veel betere oplossingen dan rare karakters in een groot aantal textboxes te zetten. Je kunt 'gewoon' lijnen e.d. tekenen via code met GDI+. Misschien iets lastiger om onder de knie te krijgen maar als je het goed doet zal het een stuk beter uitzien...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
nee, niet echt. Je hebt zegmaar bij elke xbox live acount ook een vak voor je zogenaamde "bio". Hierin kun je dus tekst invullen die dan in een viekant vak verschijnt, enkel vul je het in in één lange regel (vraag me niet waarom ze hiervoor kozen). Nu is het zo dat sommige mensen, waaronder mijn broertje, dit gebruiken om een soort afbeeldingen van tekst te vormen, maar dit is dus best veel werk aangezien je tijdens het maken niet ziet hoe het eruit komt te zien omdat het in één regel wordt ingevuld.

Voor het maken van deze afbeeldingen worden de tekens gebruikt van ms mincho (omdat deze altijd even breed zijn), en ik wilde er dus even een simpel programma'tje voor schrijven.
Pagina: 1