Toon posts:

Geluid op meerdere PC's tegelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

en alvast excuses voor de vrij onduidelijk topictitel, ik wist het niet beter te verwoorden.

Wat is dus de bedoeling:

Ik speel muziek af op PC 1 (de mediacenter), welke in de huiskamer staat.
Wat ik wil bereiken, is dat dit tegelijkertijd ook uit de speakers van PC 2, 3 en 4 komt. Dit zijn pc's in andere kamers in het huis. Ik weet dat dit bijvoorbeeld te bereiken is door het te broadcasten met Winamp, maar er zit dan altijd een vertraging tussen, welke weer per kamer verschilt. Het is dus echt de bedoeling dat het precies gelijk er uit komt. De pc's zijn uiteraard in een intern netwerk met elkaar gekoppeld.

Is er software waarmee dit te bereiken is, of waardoor ik de vertraging in de broadcast weg kan werken?\

Alvast bedankt!

P.S., Alle PC's draaien Windows 7.

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Voor zover ik weet was er een plugin voor Winamp waarmee het mogelijk was om die vertragingen zo aan te passen dat het wel overeenkomt (voor zover het dan niet tegen natuurkundige principes zoals geluidssnelheid in gaat).

Even kijken of ik die nog kan vinden...

Deze denk ik: http://www.winamp.com/plugin/winamp-netsync-0-3b/8779

kan het helaas niet testen op het moment

[ Voor 17% gewijzigd door Shin_Alu op 15-04-2010 15:46 ]

Taru tossing moet een olympische sport worden

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-11 19:01
Als je audio in pakketjes gaat hakken, en over het netwerk gaat sturen, heb je per definitie buffers nodig, en dus vertraging. Aangezien het voor de zendende partij niet te voorspellen is wat de vertraging gaat worden, is er dus ook geen pijl op te trekken hoeveel vertraging de zender moet gebruiken om alles in sync te laten draaien. Gewoon twee draadjes trekken een idee?

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:05
Als alternatief, zou je een simpel internet-radio station (winamp shoutcast) op kunnen zetten voor intern gebruik.

Voordelen: één bibliotheek om te beheren, geen gekut met play-pause om het afspelen te timen, of software om de boel te vertragen. Alles wordt simpel aangeboden via een internet browser. Dus gaan extra programma nodig om te installeren, configureren en het is direct te gebruiken op je laptop oid.

discogs

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb hier een tijdje geleden ook naar gezocht, audio broadcasten naar meerdere PC's, perfect gesynct.

Inmiddels gebruik ik al een hele tijd dit programma:
http://rogueamoeba.com/airfoil/windows/

Er is een "server" versie die geld kost, maar alle "clients" zijn gratis. De clients zijn er in Windows, Mac, Linux en iPhone uitvoering.

Ik ben er erg tevreden over, het werkt als een tiet en de audio is altijd perfect in sync. Dat merk je wel als je verschillende ruimtes inloopt waar de muziek speelt.
Meester_J schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:42:
Als je audio in pakketjes gaat hakken, en over het netwerk gaat sturen, heb je per definitie buffers nodig, en dus vertraging. Aangezien het voor de zendende partij niet te voorspellen is wat de vertraging gaat worden, is er dus ook geen pijl op te trekken hoeveel vertraging de zender moet gebruiken om alles in sync te laten draaien. Gewoon twee draadjes trekken een idee?
De truc van Airfoil is dat hij de audio op de "host" ook vertraagt en de buffer groot genoeg maakt dat dit op een LAN in principe nooit tot problemen kan leiden.

[ Voor 39% gewijzigd door DexterDee op 15-04-2010 15:48 ]

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

VLC kan zoiets wel met video's.. dus ik kan mij voorstellen dat hij dit ook kan met geluid.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1