Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Volgende week krijgt Tweakers.net een eerste blik op de singleplayer van Starcraft 2 te zien bij Blizzard *O*

Ook krijgen we de mogelijkheid interviews te houden met het vermaarde cinematics-team van de ontwikkelaar. Ongetwijfeld gaan ze weer mooi werk afleveren.

Uiteraard willen we jullie hierbij betrekken en de mogelijkheid geven input te leveren.

Wat moeten we absoluut vragen? Waar moeten we op letten? Laat het hier weten en ik zal het zoveel mogelijk meenemen bij de game- en interviewsessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik kijk enorm uit naar de singleplayer. Starcraft had al aardig wat afwisseling, maar Warcraft 3 dreef het enorm ver (nooit een andere rts gespeeld met zoveel afwisseling van speelstijlen, tot de complete orc RPG campaign aan toe) en het ziet ernaar uit dat Starcraft 2 ook veel afwisseling zal hebben naast het "bouw een basis uit en vernietig de vijand" thema.

Dus, mijn vragen, niet zozeer aan het cinematics team, maar wel om te stellen tijdens je eerste blik op de singleplayer:
  • Warcraft 3 had zeer veel RPG invloeden. Gaan we dit ook terugzien in Starcraft 2?
  • Kan je een benadering geven van de hoeveelheid ingame cutscenes?
  • Kunnen units items dragen? In Starcraft 1 was dit vrij knullig uitgewerkt (bv het ronddragen van de psy emitter met je SCV), maar in Warcraft 3 had je een optionele inventory space.
  • Krijgen we oude starcraft units terug te zien in singleplayer die niet in de SC2 multiplayer beta zitten? (bijvoorbeeld de Goliath)
  • De confrontatie tussen Raynor en Kerrigan is zowat vanzelfsprekend. Zal je als speler terug Raynor kunnen besturen? En vecht hij op de grond of vanuit een battlecruiser?.
  • Speel je tijdens de Terran Campaign enkel met de terran, of zal je ook andere rassen controleren?
  • Ontploffen critters als je er teveel op klikt? :+

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 15-04-2010 15:04 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-07 10:10
I'm with ^^
  • Hoe lang zal de gemiddelde speler over de single player doen
  • Hoeveel tijd zal er tussen de verschillende episodes zijn?
  • Zullen deze uitgebracht worden in de vorm van dlc of volledige retail produkten?

[ Voor 21% gewijzigd door Verderf op 15-04-2010 15:24 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:57

Aganim

I have a cunning plan..

• Wordt er meer aandacht besteed aan consistentie tussen gameplay, documentatie en cinematics? (In SC1 kwamen in de cinematics en documentatie diverse abilities voor die inmiddels uit het spel geschrapt of vervangen waren)
  • Welk DRM concept gaat er definitief gebruikt worden voor singleplayer? Wordt een permanente verbinding vereist, of blijft het toch bij een check tijdens het installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
  • Bestaat single player uit 3 losse campaigns met elk ras of betreft het 1 groot chronologisch verhaal waar elk ras zijn eigen kijk op heeft.
  • Hoe zit het met de verschillende missie types, zijn er missies waar je een basis moet bouwen maar ook search & resque, recon, stealth missies etc.
  • Beginnen de missies met beperkte middelen en krijg je naarmate je het verhaal volgt meer equipment tot je beschikking, hoe is dit uitgewerkt.
  • Wordt er voor heroes experience meegenomen door de missies heen, dus kunnen characters evolven in de hele campaign.
  • Zijn er vaste missie patronen achter elkaar of kan je op sommige momenten bepaalde missies kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Will you animate any interspecial intercourse scenes? Raynor/Baneling :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
• Zijn er vaste missie patronen achter elkaar of kan je op sommige momenten bepaalde missies kiezen.
[/ul]
Je bedoelt of er een lange verhaallijn is of dat er vertakkingen zijn, zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Inderdaad.
Of je zeg maar een 15 aantal missies hebt waarbij je de eerste 4 bijvoorbeeld verplicht moet doen, waarbij je daarna de keuze hebt tussen 2 missies. Of is alles in een bepaalde volgorde vastgelegd.

nog wat aanvullingen
  • Zijn er unlockable characters, units of items door het behalen van achievements, medals o.i.d.
  • Komt er downloadable content, of worden/kunnen er later nieuwe units toegevoegd worden
  • Hoe zit het met custom games en/of een map editor. Hoe ver kun je gaan met het maken van je eigen mappen/missies

[ Voor 45% gewijzigd door Viper® op 15-04-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je de campaign ook met 2 personen spelen aangezien je toch al op bnet zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 11:55

Pat-Juh

Patrick

Viper® schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:02:
Inderdaad.
Of je zeg maar een 15 aantal missies hebt waarbij je de eerste 4 bijvoorbeeld verplicht moet doen, waarbij je daarna de keuze hebt tussen 2 missies. Of is alles in een bepaalde volgorde vastgelegd.
Ik denk dat je het volgende bedoeld:

"Kan de speler tijdens de campaign zijn eigen weg kiezen?"

verder nog:
  • Zijn de cinematics "Full HD" resolutie?
  • Heeft de Singleplayer co-op mogelijkheden via Bnet of is dat enkel PvP?
  • Zijn er meerdere verhaal eindes mogelijk in de singleplayer of maar ééntje met een uitbreiding/vervolg in het vooruitzicht?
  • Zijn de units 100% het zelfde of zijn er nog enkele unieke units in de singlepayer aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Laatst online: 27-06 10:14

DarkKnight

Narf

Volgens mij heb ik deze vragen nog niet gezien:
  • Krijg je als speler ook 'een stem' in de cinematics / singleplayer, of blijf je een doofstomme, ordersvolgende pion.
  • Heb je enig invloed in het verloop van de singleplayer, oftewel kan je (kleine) keuzes maken die misschien leiden tot een ander einde? (Ik weet het, het is een beetje vergelijkbaar met de vraag over lineair verloop of branching van het verhaal.) Als voorbeeld in het klein denk ik aan de missie in SC:BW waar je kon kiezen tussen het vernietigen van Physics Labs of Nuclear Silos, maar dan hoop ik wat grotere keuzes dan dat.

[ Voor 0% gewijzigd door DarkKnight op 15-04-2010 19:32 . Reden: Arggh, ik zie dat ik niet helemaal naar onder heb gelezen en de reply boven mij had gemist mbt mijn tweede vraag. ]

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07-2021
Een aantal van de geposte vragen zijn reeds al beantwoordt via een twitter sessie met de bliz devs en zijn in dit battle.net forum thread terug te vinden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Soar op 15-04-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balkz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06-2023
Single player:
Blizzard heeft aangegeven dat je op bepaalde momenten voor keuzes zult komen te staan die van invloed zijn op de afloop van een missie. In hoeverre zijn deze keuzes van invloed op de algehele verhaallijn van Wings of Liberty en gaan we het effect ervan nog terug zien in de Zerg en Protoss campagnes?

Denk aan hoe BioWare je in staat stelt om de hele Mass Effect trilogie met hetzelfde karakter door te kunnen spelen, en hoe de keuzes uit ME1 meewegen in het verhaal van ME2. Nu heeft Blizzard ons naar mijn weten nog nooit de mogelijkheid gegeven om daadwerkelijk invloed uit te oefenen op het plot van hun games (Diablo 2 geeft je bijvoorbeeld enige vrijheid in de volgorde waarop je de missies binnen een act doorloopt, maar het eindresultaat is altijd hetzelfde), en dit lijkt me daarmee een potentieel zeer leuk element om terug te zien in StarCraft 2.

Cinematics:
Naast de pre-rendered cinematics die we van Blizzard gewend zijn zal in StarCraft 2 ook gebruik gemaakt worden van live gerenderde cutscenes (zoals deze). Hiernaast zijn bepaalde omgevingen (zoals de brug van Raynor's schip) ook interactief. Ik weet dat de twee deels vloeiend in elkaar overlopen, dus zal er tijdens de live gerenderde cutscenes daarom hier en daar nog wat interactie mogelijk zijn?

Was nichts kostet, ist auch *NIX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 14:20
Bestaat single player uit 3 losse campaigns met elk ras of betreft het 1 groot chronologisch verhaal waar elk ras zijn eigen kijk op heeft.
Er is al een tijd geweten dat Starcraft 2: Wings of Liberty enkel een grote Terran campagne bevat en een kleine Protoss campagne.
Of bedoel je dat Wings Of Liberty de blik op de situatie is van de terrans, Heart Of The Swarm de blik is van de zerg enz.?

Mijn vraag luidt dan ook:
'De singleplayercampagnes van Starcraft en Warcraft 3 bleven gedurende al hun missies interessant omdat er steeds nieuwe eenheden werden toegevoegd tijdens de campagne en er enkele keren gewisseld werd van ras. Starcraft 2 draait echter hoofdzakelijk rond één ras, de terrans, hoe zullen jullie deze campagne interessant houden als de speler waarschijnlijk maar met de units van één ras kan spelen en nooit van ras zal wisselen?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 15:48
Zijn ze van plan steeds nieuwe archievements toe te voegen dmv een patch? Voor zowel Single als Multiplayer?

De rest is al genoemd hierboven. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Pedr0 op 16-04-2010 07:41 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
Goede vragen en suggesties. Ik ga ze bundelen en vast langs de twitter-sessie halen.

Keep 'm coming! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:34
Sinds de release van SC:B zijn er ook een groot aantal boeken mbt Starcraft uitgekomen, krijgen we (een aantal van) de hoofdpersonen (bv. Zoon van Mengsk, Nova, Jake of Rosemary) uit die boeken ook nog te zien en/of zijn er andere referenties naar de boeken?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Laatst online: 27-06 10:14

DarkKnight

Narf

Even een offtopicvraagje: Wanneer is jullie vragensessie? En hoe gaan jullie je naar Irvine begeven (er schijnt zo'n wolk te zijn die vervelend is ofzo, niet echt groot nieuws, maarja toch lastig)?

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
Morgenochtend vertrekt het vliegtuig. :+
Voorlopig is de vlucht nog niet gecancelled maar we houden er ernstig rekening mee uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:02
Ehm gezien je nu per ras een eigen game of chapter serie krijgt? komen er daarna nog Expansions uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Zijn er al antwoorden *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
De preview ligt lang en breed bij de eindredactie en staat op de planning voor maandag. Ik heb de antwoorden van enkele devvers verwerkt in het artikel en veel antwoorden werden al tijdens de speelsessie beantwoord.

Iedereen heel erg bedankt voor de input. Ik ben zelf van mening dat het een beter artikel heeft opgeleverd, hopelijk jullie straks ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hele domme vraag maar hoe kun je dan missies die je eerder hebt gedaan opnieuw doen? (voor achivements ect).
Ik kan nergens zien waar je chapters kan kiezen alleen maar autosave!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-07 14:50
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:32:
Een hele domme vraag maar hoe kun je dan missies die je eerder hebt gedaan opnieuw doen? (voor achivements ect).
Ik kan nergens zien waar je chapters kan kiezen alleen maar autosave!
1. Kijk eens naar de leeftijd van dit topic ;)

2. Er staat op de 'Bridge' een computer achter de starmap en daar kan je de missies die je gehaald hebt nogmaals spelen.

3. Een slotje lijkt me wel op zijn plaats.

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.