[Win7] Program Files tijdelijk verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

even een snel vraagje, zoeken en google leverden zo snel niks op, maar ik wou graag weten of het mogelijk is om de Program Files en de Gebruikers map van mijn C: schijf tijdelijk te verplaatsen naar een andere partitie, om vervolgens de partitie C: wat te verkleinen, en ze dan weer terug te zetten. Als ik dit doe, levert het dan problemen op?

alvast bedankt

Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zal niet zomaar kunnen. In program files staan allerlei geïnstalleerde programma's, die niet meer zullen werken wanneer je de gehele map zou verplaatsen. Het is simpeler om zoveel mogelijk andere bestanden naar je D-schijf te verhuizen om zo wat ruimte op je C-schijf te verkrijgen.

Je partitie grootte zou je kunnen verkleinen met het programma partition magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:45:
[...]
Je partitie grootte zou je kunnen verkleinen met het programma partition magic
Of met het gratis (en vaak betere) GParted, waar gewoon bootcd iso's van te downloaden zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Noxious schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:21:
[...]

Of met het gratis (en vaak betere) GParted, waar gewoon bootcd iso's van te downloaden zijn ;)
Met bovenstaande. Ik hoor nog wel eens wat horror stories over Partition Magic (verziekte partitietabellen en dergelijke). Uit ervaring weet ik dat GParted veilig en eenvoudig is.
Gewoon parted zou ook nog kunnen natuurlijk, maar gparted is gezien het grafische schilletje waarschijnlijk wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ver van weg blijven want dat produkt is al jaren (sinds 2002) niet meer aan doorontwikkeld, kan niet omgaan met wijzigingen aan het FS sinds die tijd (TxNTFS) en wordt niet meer ondersteund door de oorspronkelijke maker.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device