Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op mijn werk laptop (Dell Latitude D830) heb ik Windows Vista Professional draaien, sortof.. Gedurende een jaar heb ik de release candidate van Windows 7 Ultimate geprobeerd welke echt subliem werkte. Toen deze periode was verstreken heb ik bij Dell een upgrade aangevraagd voor Windows 7. Echter, omdat deze te laat kwam moest ik eerst weer Windows Vista installeren.

Nu heb ik dus Windows Vista (32 bit) en Windows 7 (upgrade) (64 bit). Deze laatste is gebrand op DVD, bij het uitvoeren in Windows (Vista) krijg ik de volgende melding:

"this installation disc isn't compatible with your version of windows"

Google zegt hier al genoeg over. Dus ik probeer maar te rebooten en van deze DVD te booten. Het is een bootable DVD welke op ieder ander systeem prima kan booten. Behalve op mijn laptop. Via het bootmenu laat ik hem de DVD bekijken, deze begint druk te draaien, en vervolgens boot hij gewoon Vista weer.

Kortom:
  • Ik kan niet booten van DVD of CD;
  • Ik kan Windows 7 niet installeren vanuit Vista.
Hoe kan ik op een zo grof mogelijke manier mijn harde schijf (zonder deze met magneten te bewerken of iets dergelijks) formatteren zodat ik van Vista af ben? Desnoods ga ik over op Ubuntu. Maar ik moet echt van Vista af en ik kan er met al mijn kennis niet bij hoe.

Edit: de Dell en Microsoft helpdesks kunnen me ook niet verder helpen, ik kreeg er sowieso niet echt een indrukwekkend staaltje intelligentie uit, helaas geheel volgens verwachting. Kost alleen maar 10 minuten luisteren naar domme deuntjes aan de telefoon ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Blue-eagle op 15-04-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een in place upgrade van 32bits Naar 64bits kan niet dat klopt.
Hiervoor zul je toch een nieuwe installatie moeten maken.
Je CD boot niet waarom brand je deze niet opnieuw en zorg je ervoor dat je de DVD bootable maakt(met nero ofzo) op deze manier kun je een clean install uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvm071
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-07 17:48
Dus je moet eerst op custom klikken i.p.v update en dan de schijf waarop vista staat formateren en daarop de nieuwe schone installatie zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:42
nvm071 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:48:
Dus je moet eerst op custom klikken i.p.v update en dan de schijf waarop vista staat formateren en daarop de nieuwe schone installatie zetten
Ik heb hetzelfde probleem, maar dat gaat niet. Hij boot gewoon niet bij mij, vanaf die cd setup in windows kun je geen partities formatteren..

Ik wordt zo moe van Microsoft, ik denk dat ik de hele boel ga terugsturen en over stap op Linux..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:24
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:41:
Je CD boot niet waarom brand je deze niet opnieuw en zorg je ervoor dat je de DVD bootable maakt(met nero ofzo) op deze manier kun je een clean install uitvoeren.
De iso is al bootable, die moet je dus niet nog eens gaan bootable gaan maken met je brandsoftware. Gewoon nogmaals branden, met eventueel een ander programma (bv ImgBurn) op een lage snelheid op een ander type dvd'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Blue-eagle schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:59:
Dus ik probeer maar te rebooten en van deze DVD te booten. Het is een bootable DVD welke op ieder ander systeem prima kan booten. Behalve op mijn laptop.
  • Ik kan niet booten van DVD of CD;
Haal een DVD drive die wel boot met de DVD. Probeer met een andere CD/DVD om vast te stellen of je echt niet een incompatible stuk hardware hebt.
Pak een USB boot stick en installeer daarmee je Windows 7.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvm071
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-07 17:48
Macros4 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 14:30:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, maar dat gaat niet. Hij boot gewoon niet bij mij, vanaf die cd setup in windows kun je geen partities formatteren..

Ik wordt zo moe van Microsoft, ik denk dat ik de hele boel ga terugsturen en over stap op Linux..
Wat bij mij het eerst niet deed was dat ik standaard eerst van cd laat booten en daarna pas van hdd en dan ziet die je hardeschijf niet als primair en wil die daar windows niet op installeren kortom je moet dus wel eerst op je hardeschijf laten booten en dan pas cd of usb. En om te installeren moet je dus op de eenmalige manier booten door op een knop te drukken bij mij f12 waardoor je in het bootmenu komt en dat je daar je cd als eerste aangeeft maar hij niet je standaard instellingen verandert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:42
De oplossing was wachten, het ging extreem traag, maar uiteindelijk laadde de boel door!

Heel vaag, bij de Beta en RC was dat helemaal niet zo..

Maargoed, een tip, wachte gewoon eens 20 minuten.
Pagina: 1