Toon posts:

Wat is er toch met Tweakers.net?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Echt, 9 van de 10 keer kom ik gewoon niet meer op t.net. En als ik er op kom staat er wel weer een vage MySQL fout of missen alle nieuwsberichten of de updaters aan de zijkant doen het niet.

Hetzelfde met GoT, dan doet de search het weer niet, dan missen er weer posts in bepaalde topics etc.

Wat is er aan de hand?

Ik heb ISDN en het gebeurd met MyWeb, WISH en NokNok, dus daar ligt het niet aan...

Verwijderd

Zelfde probleem hierro met Sonera kabel...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-02 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Net had Vuurwerk problemen.

Als je 9 van de 10 keer niet op t.net komt dan ligt het probleem igg niet bij ons, want ik kom 99 van de 100 keer wel op t.net.

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 07:15
Hiero hetzelfde probleem...

zullen wel veel werkzaamheden zijn... :?

what is your major malfunction???

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 21:55

Jaymz

Keep on moving !

Euh, ik heb "nergens" last van, behalve gisteravond Databeest problemen, en zojuist 15 minuten geen connectie (alleen met T.net en GoT).

Verwijderd

Topicstarter
Ja, net kon ik idd ook een tijdje er helemaal niet op.

9 van de 10 keer is misschien overdreven, maar er is altijd wel iets dat het niet doet.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Gisteren kon ik van ergens in de middag tot 23:00 niet op t.net, GoT of Fok! komen met XS4All ADSL. De rest van internet deed het wel. Waar het aan lag weet ik niet, maar ik zat op m'n werk en kon niet ff met iets anders inloggen..

In het begin schijnt het een kwartiertje down te zijn geweest, later lag het echt aan XS4all, want ik kon op m'n (Silverpoint) server met lynx wel op tnet komen.. :P.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 23:08
De verbinding is de laatste tijd inderdaad niet echt relaxed meer. Of hij is traag, of er zijn database problemen of hij is helemaal niet berijkbaar. Best vervelend wel.

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik heb gister heel de dag wel problemen gehad, vanmorgen ook even, vind dit echt geen fun meer :( hoop dat maandag die 2 servers helpen.

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

Ik heb voorla last van dat het forum niet berijkbaar is. t.net doet het meestal wel gewoon.

Ook al had ik laatst weer met opera dat ie flipte :? Maat na een paar dagen was het weer over.

= TheGrimReaper op tweakers

• bloody
  • Laatst online: 18:17

bloody

0.000 KB!!

en wat denk je hiervan?
Access denied for user: 'mysql@aphrodite' to database 'gotforum'

nope

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
Op vrijdag 09 maart 2001 15:48 schreef bloody het volgende:
en wat denk je hiervan?
jep, die had ik net ook. Dat lijkt me toch iets van werkzaamheden...

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Op vrijdag 09 maart 2001 15:48 schreef bloody het volgende:
en wat denk je hiervan?
Die kreeg ik de afgelopen 20-30 min. ook op het scherm op GoT. Die upgrade komt niets te vroeg, denk ik. Tenzij het een software issue is, dan is het mooi kl*te.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-02 05:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Serverupgrade is (hopelijk) dinsdag, als vuurwerk genoeg mannetjes bij elkaar kan schrapen om ons in de serverruimte toe te laten.

• Arjen
  • Laatst online: 03-01 08:52
Rick had een fout gemaakt in het MySQL privileges systeem waardoor er niet meer kon worden geschreven in de databases.

• TheGrimReaper
  • Niet online

TheGrimReaper

Dat soort acties zijn niet gezond voor me .......

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-02 16:45
Op vrijdag 09 maart 2001 12:46 schreef Femme het volgende:
Net had Vuurwerk problemen.

Als je 9 van de 10 keer niet op t.net komt dan ligt het probleem igg niet bij ons, want ik kom 99 van de 100 keer wel op t.net.
een goed idee zou zijn: nedads per direct eruit flikkeren, het schijnt aan processors te lichen ik word bij elke pageview geforward naar een page die NIET bestaat, formatteren, nieuwe hd, meer geheugen, nieuw geheugen, andere windows, andere linux, NIX helpt, dus het ligt niet echt aan dat ...

gvd, wat haat ik nedads

wat zou ik die lui GRAAG willen hacken en dan al die banner shit eruit pleuren kan ik tenminste n's NORMAAL surfen zonder steeds back + refresh, repley, back + refresh, verstuur, back + refresh

Verwijderd

Ik heb zo ongeveer elke dag wel minimaal een melding dat het forum niet bereikbaar is wegens werkzaamheden of omdat de MySQL server er weer uit ligt.

Ik kan best begrijpen dat het forum een beetje uit zijn jasje groeit met steeds maar meer users, en dat daar aan gesleuteld moet worden.

Mijn vraag is of het perce nodig is dat dit gesleutel aan het live-board gebeurt. Als je dit soort upgrades in een bedrijf doet, doe je die nooit aan je live-servers, maar stel je schaduw-servers op, zodat je kunt sleutelen zonder dat je 25000+ users constant tegen een foutmelding zitten aan te kijken. Dat noemen ze continuity of service.

Dit is geen flame, ik ben gewoon benieuwd waarom er niet met schaduw-servers gewerkt word als het forum zoveel upgrades nodig heeft.

waarschuwing: /me is al jaren sysadmin en heeft wat last van beroepsdeformatie ;)

• RvdH
  • Laatst online: 04-02-2025

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op vrijdag 09 maart 2001 16:59 schreef mietje het volgende:

Dit is geen flame, ik ben gewoon benieuwd waarom er niet met schaduw-servers gewerkt word als het forum zoveel upgrades nodig heeft.
Die zijn er niet.

• TheGrimReaper
  • Niet online

TheGrimReaper

Op vrijdag 09 maart 2001 17:25 schreef RickJansen het volgende:

[..]

Die zijn er niet.
De vraag is geloof ik waarom niet ?

En het antwoord zal wel zijn $$$ (te duur)

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Heel goed :)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-02 05:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Even een leuk 2e serverparkje neerzetten kost zo'n 40.000 pieken

Daar weet ik wel andere leuke bestemmingen voor :)

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Mijn broekzak :9

Verwijderd

Dan nog moet ik zeggen dat het toch beter is om de upgrades door te voeren _voordat_ het de volgende keer weer zo erg is.

Met de huidige groei zal dat wel binnen een paar maanden zijn. Ga vast slijmen bij je sponsors voor de volgende upgrade .. zodat je daar niet mee hoeft te beginnen als GoT en T.Net weer zwaar brak zijn.

Ben het voor :)

• Femme
  • Laatst online: 15-02 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een simpele MySQL replication server (Dual PIII op VIA plankje met veel geheugen en snelle SCSI schijf) zou wel een leuk idee zijn voor een volgende server upgrade.

Het belangrijkste is dat MySQL weer _stabiel_ gaat draaien.

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
idd, dan kunnen wij weer *D

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:21

Destruction

(ex-)Automonteur

altijd :-) met tweakers.net :D

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 09 maart 2001 23:06 schreef pier het volgende:
altijd :-) met tweakers.net :D
Het zou verboden moeten worden>:)>:)

Verwijderd

In principe hoeft een shaduwopstelling niet uit precies de zelfde hardware te bestaan. Je kunt dan wel niet exact testen, maar je veroorzaakt iig. geen calamiteiten door een klein foutje te maken; en de meeste bottlenecks vind je wel ongeacht de hardware.

Als jullie je volgende hardware upgrade doen, zou het misschien verstandig zijn jullie oude servers niet meteen de laan uit te doen, dan heb je je schaduw netwerkje ;)

• Tachyon
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Vreemd is dat. De meeste mensen herinneren zich alleen de 2% downtime van een netwerk/site/forum.... De 98% van de tijd dat er niets aan de hand is, daar hoor je nooit iemand over :? Selectief geheugen heet dat geloof ik :D

Ik maak het zelf ook mee: netwerk down. (10 minuten)De laatste keer dat het netwerk er 10 minuten uitlag was ergens in begin oktober. Krijg ik commentaar: "het is wel raak de laatste tijd he?"

Zucht.. :r :r :r

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

<offtopic>
Als systeem/netwerk beheerder weet je dat toch? Er is niets zo storend voor een user als server/netwerk downtime. Dat moet je dus koste wat het kost voorkomen. Beter een byte per seconde, dan helemaal niks...
</offtopic>

• Tachyon
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Als systeem/netwerk beheerder weet je dat toch?
Natuurlijk weet ik dat. Ik heb er dan ook een teringhekel aan als het eens misgaat. Ik wil alleen maar zeggen dat mijn users ook een beetje redelijk moeten zijn. Zij moeten ook een beetje hun best doen om met hun systeempjes om te gaan en niet meteen om elk wissewasje om hun mammie gaan roepen :) Het moet wel van 2 kanten komen. Als een user mij verrot scheldt omdat hij vindt dat zijn internetverbinding te traag is terwijl we een ISDN-lijntje met 30 man delen zit er wat scheef.....

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Het moet wel van 2 kanten komen. Als een user mij verrot scheldt...
Je moet een beetje meer van je af BOFHen. Bovenstaande uitspraak duidt erop dat je het in je hebt ;)*D

Even serieus, ik ken het probleem. Als het te veel wordt laat de betreffende user gewoon een formeel verzoek voor een snellere internetverbinding bij zijn teamchef indienen. Diens eerste vraag is natuurlijk waar ze dat voor nodig hebben, en dat weten ze.

Verwijderd

Topicstarter
Als het 2% van de tijd de boel het niet doet, surf ik waarschijnlijk altijd precies in die 2%. Vanochtend kon ik zelfs een paar uur niet op GoT (je krijgt dan die melding van "het forum is even niet bebla bla bla).

Verwijderd

klopt. vanochtend was het forum van 10:57 tot 11:40 onbereikbaar door problemen met de mysql database. zie ook topic over theeleut door Wildhagen
Pagina: 1