Fileserver met downloadmogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeeeyy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-07-2024
Hallo, dit is mijn eerste post op dit geweldige forum. Ik heb niet echt een technische maar meer juridische vraag.

Ik ben lid van een vriendengroep die voornamelijk met elkaar gamen (CODMW2 en BFBC2). Nu denken wij er aan om een fileserver bij iemand thuis te plaatsen en die dan als FTP server te gebruiken maar ook om daarmee te downloaden van nieuwsgroepen. Er moet echt veel data op kunnen en we willen veel downloaden en dat dan met elkaar delen.

Nu is mijn vraag of dat wettelijk gezien slim is. Als ik bijvoorbeeld een server in mijn woning zet en daar maximaal op gedown- en upload wordt krijg ik dan geen problemen met Buma en al die andere organisaties die tegen illegaal downloaden zijn. Het begint dan namelijk enigszins "professioneel" te worden. Ik heb geen zin in miljoenen claims en dergelijke.

Ik hoor graag jullie mening....

[ Voor 3% gewijzigd door Timmeeeyy op 15-04-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je bent inderdaad daarmee een filesharer, dus slim is het niet, al zal de pakkans niet zo groot zijn als je het niet openstelt voor jan en alleman. Echter, upload op consumentenlijntjes is te laag om echt effectief te kunnen delen met meer mensen.

Volgens mij hebben jullie nog niet erg goed over het plan nagedacht :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeeeyy
gambieter schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:39:
Je bent inderdaad daarmee een filesharer, dus slim is het niet, al zal de pakkans niet zo groot zijn als je het niet openstelt voor jan en alleman. Echter, upload op consumentenlijntjes is te laag om echt effectief te kunnen delen met meer mensen.

Volgens mij hebben jullie nog niet erg goed over het plan nagedacht :)
Het hele idee bestaat al langere tijd. Ook dachten we er aan om eventueel een server ergens te huren. Deze week zijn we wat concreter gaan bekijken wat er nodig is enzo. Ikzelf heb nu een 30mbit verbinding maar die wilden we misschien opschroeven naar 60mbit.

Maar ik twijfel een beetje om mijn huis beschikbaar te stellen. Ik wil geen politie voor de deur natuurlijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:46

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Download is iets anders dan upload. Ik gok er op dat je UPC hebt? Als je FP30 hebt, heb je een upload van 3Mbit (~ 300KB/s), met een FP60 heb je een upload van 6Mbit (~ 600KB/s).

Als je toch graag aan de slag wil gaan met usenet, ga dan op zoek naar een usenetprovider welke ook accountsharing aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Timmeeeyy schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:35:
Als ik bijvoorbeeld een server in mijn woning zet en daar maximaal op gedown- en upload wordt krijg ik dan geen problemen met Buma en al die andere organisaties die tegen illegaal downloaden zijn. Het begint dan namelijk enigszins "professioneel" te worden. Ik heb geen zin in miljoenen claims en dergelijke.
Timmeeeyy schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:43:
[...]
Maar ik twijfel een beetje om mijn huis beschikbaar te stellen. Ik wil geen politie voor de deur natuurlijk :X
Dit had je gewoon beter als een technische vraag kunnen formuleren, je refereert nu expliciet naar illegale content. Er zijn zat manieren/oplossingen te vinden op internet hoe jij gewoon "informatie" privaat kunt delen met anderen/vrienden.

Alleen omdat je dus een bep. doel voor ogen hebt wat tegen het beleid in gaat hier kan ik je daar geen antwoord op geven.

En zelf informatie hosten is alleen rendabel met een leuke internetverbinding, vanaf 5 mbit upload praten we pas ergens over, alhoewel dat nog vrij aan de lage kant is en wanneer iedereen ophetzelfde moment aan de slag gaat, kan het nog wel eens lang gaan duren allemaal.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Timmeeeyy schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:43:
Het hele idee bestaat al langere tijd. Ook dachten we er aan om eventueel een server ergens te huren. Deze week zijn we wat concreter gaan bekijken wat er nodig is enzo. Ikzelf heb nu een 30mbit verbinding maar die wilden we misschien opschroeven naar 60mbit.

30 Mbit is download, maar het gaat om je upload. Die is vaak veel lager.

Enne, heel simpel. Als je je nu al niet comfortabel ermee voelt, gewoon niet doen. Ik zou het onder geen beding doen (run wel een server, maar ik bepaal of iemand er op kan komen en geef maar heel soms mogelijkheden, voor zeer korte termijn).

Je weet dat het om illegale content zal gaan, dan moet je ook niet zeuren als je gepakt wordt. Je kunt dat namelijk zelf voorkomen door het gewoon niet te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 15-04-2010 11:48 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 11:44
Allereerst een schopje naar NT, want dit is zeker niet professioneel. Verder is het niet handig om over illegale bezigheden te beginnen. Hier gaan we uiteraard niet aan meewerken.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Timmeeeyy schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:35:
Hallo, dit is mijn eerste post op dit geweldige forum. Ik heb niet echt een technische maar meer juridische vraag.

Ik ben lid van een vriendengroep die voornamelijk met elkaar gamen (CODMW2 en BFBC2). Nu denken wij er aan om een fileserver bij iemand thuis te plaatsen en die dan als FTP server te gebruiken maar ook om daarmee te downloaden van nieuwsgroepen. Er moet echt veel data op kunnen en we willen veel downloaden en dat dan met elkaar delen.

Nu is mijn vraag of dat wettelijk gezien slim is. Als ik bijvoorbeeld een server in mijn woning zet en daar maximaal op gedown- en upload wordt krijg ik dan geen problemen met Buma en al die andere organisaties die tegen illegaal downloaden zijn. Het begint dan namelijk enigszins "professioneel" te worden. Ik heb geen zin in miljoenen claims en dergelijke.

Ik hoor graag jullie mening....
Hallo, dit is mijn 9895ste bericht op dit fantastische forum. Ik heb geen technische toevoeging, slechts een administratieve.

Ik ben lid van de crew, die zich voornamelijk bezighoudt met het op orde houden van dit forum. Nu willen we proberen te voorkomen dat we support gaan geven op het delen van illegale content, omdat we niet bekend willen worden als zodanig.

Wettelijk gezien mag jij thuis een FTP server plaatsen waarmee je bestanden deelt met vrienden. Zolang dit maar niet gebruikt wordt om copyrighted materiaal te delen. Het delen van wat eigen gemaakte films of vrije software valt daar natuurlijk niet onder. Zelfs zeer professioneel gemaakte films mag je daarmee delen. Dit maakt het echter totaal niet Professioneel!

Mijn mening is alsvolgt:

Professional Networking & Servers is bedoeld voor problemen in professionele omgevingen. Een thuisservertje valt daar per definitie dus niet onder.

Ik raad je aan om de Het algemeen beleid nog eens goed door te nemen, en volgende keer dat je een topic start, eerst goed kijkt waar je het topic moet plaatsen. Let daarbij op het beleids topic wat bij elk forum bovenaan staat. Daarin staan forumspecifieke zaken. Veel zaken kan je ook in de FAQ vinden. Daarnaast ben jij vast niet de eerste die een FTP server wil opzetten, dus met de search is ook nog een heleboel te vinden.

Verder wens ik je natuurlijk welkom op GoT.

offtopic:
Bummer: FatalError verpest het weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeeeyy
Ik weet vooralsnog voldoende. Bedankt voor de reacties en excuses voor het niet volgen van het algemeen beleid en het plaatsen onder een verkeerd topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een idee om je eens in ftp over SSL/SSH te verdiepen. Tevens heb je tegenwoordig genoeg usenet providers die ssl ondersteuning bieden. Ook VPN verbindingen zou denk ik een goed onderwerp voor je zijn om in te verdiepen.

Al met al. Met alles wat je wilt delen of uitwisselen is denk ik encrypted verbindingen een betere oplossing dan zonder ;-).
Pagina: 1