Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zontar
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 14:26
Vorige week donderdag contract opgestuurd naar webshop voor een HTC-legend + Vodafone abbonement. Nu zie ik in het HTC legend topic hetzelfde abbonement, met het toestel en een Nintendo Wii gratis. Alles precies hetzelfde behalve die extra Wii dus.

Bij de webshop staat mijn contract nog steeds in behandeling. Is het de gok waard om te kijken of ik hier nog van af kan en via de andere webshop een nieuw abbonement aan te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

SeatRider

Hips don't lie

Volgens mij snap je het concept van een contract niet helemaal. Wat je kunt doen is de leverancier bellen en hopen op coulance, maar IMHO heb je nergens recht op. De wet koop op afstand is hier ook niet op van toepassing.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Meestal is er wel een optie dat je binnen de eerste X dagen kan annuleren (voordat het geleverd is) maar dat weet ik niet helemaal zeker. Beter kun je de webshop even bellen ipv hier te posten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zontar
Ik snap wel wat een contract inhoud, dat is juist waarom ik hier vraag of er misschien mogelijkheden zijn. Als ik naar mijn orderstatus kijk staat daar dat het contract is ontvangen en indien er geen fouten in zijn gemaakt z.s.m in behandeling wordt genomen.. wat ie al een week staat. Ik zal in ieder geval even bellen je weet het maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick G
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11-2024
Wat ik begrepen heb van de Vodafone klantenservice is dat je 10 werkdagen de tijd hebt om te annuleren.

Hoe het zit bij een webshop weet ik niet, maar bel even met de webshop en met Vodafone en laat je inlichten hoe je dit moet aanpakken.
Als je het in een winkel had gedaan had je gewoon terug kunnen gaan en laten annuleren (heb ik 2 weken geleden ook gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Indien het een internet bestelling is geldt, volgens de wet koop op afstand, een afkoelingsperiode van minimaal 7 dagen, ongeacht of je een contract getekend hebt of niet. De afkoelingsperiode gaat in vanaf het moment van levering. Uiteraard zijn de gemaakte kosten voor jezelf.

http://www.vodafone.nl/sh...0006/Levering/cat10050032

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Situatie die ik zelf heb meegemaakt, details waarom doen er niet toe, maar er was een contract afgesloten bij KPN/HI. Telefoon was al gebruikt en mee gebeld. Binnen 10 werkdagen volgens mij naar het verkooppunt gegaan, was een PhoneHouse dacht ik en daar meegedeeld dat het contract niet (meer) gewenst was. Ze hebben het allemaal teruggenomen en alleen de kosten in rekening gebracht voor het verbruik. Al met al een goede oplossing zonder dat er moeilijk gedaan moest worden voor het een of ander.

Ik zeg niet dat jou dit ook lukt, maar uit de praktijk blijkt dat het kan. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

anthonycd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:49:
Binnen 10 werkdagen volgens mij naar het verkooppunt gegaan, was een PhoneHouse dacht ik
Had/heeft The Phonehouse geen actie dat je je nieuwe toestel x dagen kan proberen en deze terug mag brengen als deze je niet bevalt? Of je dan ook onder je abonnement uitkomt is natuurlijk weer een andere vraag.

[ Voor 10% gewijzigd door JBS op 15-04-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zontar
Net even met de webshop gebeld: het lange wachten werd door nummerbehoud aanvraag bij Vodafone veroorzaakt. Zij verwachtten die aanvraag elk moment terug. Ik heb open kaart gespeeld met de mededeling dat er bij een andere webshop een veel scherpere aanbieding mogelijk was.

Werknemer vroeg welke webshop dat was. ik heb hem vervolgens de link gegeven. Er werd gevraagd of ik even wou blijven wachten. Na 2 min gaf de werknemer aan dat het inderdaad een hele scherpe aanbieding was (ik had het idee dat ze misschien zelfde willen aanbieden... maar helaas). Vervolgens gaf hij aan dat het nog mogelijk was om het contract te ontbinden. Hij zou het naar zijn meerdere toesturen die vervolgens papieren klaar zou maken. Deze krijg ik morgen thuis om het contract te ontbinden.

Enige probleem waar ik mee kan komen zitten is dat ik mijn huidige mobiele nummer verlies door het aanvragen van nummerbehoud bij vodafone. Hele nette service dus. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick G
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11-2024
Zontar schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:56:
...

Enige probleem waar ik mee kan komen zitten is dat ik mijn huidige mobiele nummer verlies door het aanvragen van nummerbehoud bij vodafone. Hele nette service dus. =)
De nummerportering kunnen ze ook gewoon annuleren. Dus je hoeft je nummer niet kwijt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:46
Waar je wel rekening mee moet houden is dat je bij de volgende aanvraag van weer een nieuw vodafone abonnement wel eens afgekeurd kan worden, omdat je pas geleden al 1 aangevraagd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit topic past beter in Shopping Forum, ik heb het voor je verplaatst. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1