Muis beweegt vanzich zelf

Pagina: 1
Acties:

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Sinds vandaag beweegt de cursor uit zichzelf, het kwam gister of eergister ook al voor maar niet zo erg en zeer tijdelijk, zelf ging ik uit van een storing in de muis of iets en vond het eigenlijk wel grappig eruit zien, maar sinds vanochtend is het veel extremer geworden en is het bijna niet meer mogelijk om te kunnen werken op het systeem. Het gaat om een Windows XP systeem met service pack 3 draaiend op een Pentium 4, gister geïnstalleerd.

Zelf dacht ik eerst aan een leuk grapje van iemand, maar uiteindelijk bleek dat als het netwerk en muis niet aangesloten waren dat de cursor nog steeds beweegt. En zelfs heel eventjes begon het toetsenbord ook mee te doen.

Zelf weet ik niet meer wat het kan zijn, op het systeem staat Trend Micro Security Agent, dus spyware/virus/ect lijkt me niet een logische verklaring.

Heeft iemand misschien een idee?

Het gaat om een muis met draad zonder muismat aangesloten op de PS2 aansluiting (maar niet aangesloten doet die het nog steeds)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik zou eerst beginnen met het uitsluiten van hardware of software.. probeer eens met een live cd o.i.d.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dit is een eigenschap van (vooral goedkopere/oudere) optische muizen, na een tijdje kunnen ze dit gedrag gaan vertonen. Verwacht sowieso geen softwareproblemen ;)

Wat je zou kunnen proberen is de sensor aan de onderkant schoonblazen of schoonmaken met een doekje, helpt dit niet dan kun je altijd nog een andere kopen.

edit:
ter aanvulling: Als je je muis afkoppelt blijft je cursor ook stilstaan, wedden?

[ Voor 12% gewijzigd door MadMarky op 15-04-2010 10:53 ]

🖥️ | 🚗

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 14:32
TS geeft al aan dat het ook gebeurt als de muis er niet aan zit. Haalt niet een collega een of andere grap met je uit? :D

@hieronder: die bedoelde ik inderdaad :)

[ Voor 15% gewijzigd door Noxious op 15-04-2010 11:00 ]

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-11 00:27
MadMarky schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:52:
Dit is een eigenschap van (vooral goedkopere/oudere) optische muizen, na een tijdje kunnen ze dit gedrag gaan vertonen. Verwacht sowieso geen softwareproblemen ;)
Lezen, ook zonder aangesloten muis gebeurd het nog steeds.

Kijk eens aan de achterkant van je pc of niemand een geintje met je uithaalt en een phantom keystroker erin heeft gestopt als grapje.
Het is zowiso geen slecht idee om alle rand apparatuur even los te trekken en te kijken in aparaatbeheer of er geen rare HID's (Human Interface Devices) zijn bij gekomen die voor de problemen kunnen zorgen.

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-11 16:21
Deveon schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:48:
Zelf dacht ik eerst aan een leuk grapje van iemand, maar uiteindelijk bleek dat als het netwerk en muis niet aangesloten waren dat de cursor nog steeds beweegt. En zelfs heel eventjes begon het toetsenbord ook mee te doen.
offtopic: Best grappig gezicht lijkt het mij, een bewegend toetsenbord op je bureau :+

Ontoppic:

Als je in windows je Muis verwijderd uit apparaat beheer, doet ie het dan nog steeds ?

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 14:04

Releases

Ja maar!

Doe even een goede scan, kan best eens zijn dat je in een botnet bent beland.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:08

lier

MikroTik nerd

Mij lijkt het helemaal ideaal...heb je echt twee handen over voor het typen, je muis geweegt vanzelf.

Misschien kan je eens alle relevante informatie over je systeem geven ?
Mij is het bijvoorbeeld nog niet duidelijk of het om een pc of een laptop gaat.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

offtopic* klinkt als een geest!:P

• Deveon
  • Niet online
Bedankt voor de vele reactie!

@DukeBox
Live cd is idd een goed idee, alleen ik heb geen cds of brander momenteel bij de hand.. Helaas

@Sleepkever & Trickster
Ik heb het advies gevolgd om in apparaatbeheer te kijken en daar stond idd wat leek een tweede muis, deze heb ik verwijderd en lijkt het nu niet meer te doen :)

Bedankt voor het helpen allemaal! Het ging om een desktop overigens..

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 14:32
Zit er geen vreemde hardware (usbstick oid) aan de achterkant in op een onopvallende plaats? ;)

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11 10:49
Ik zeg: 2 drivers op 1 systeem voor 2 muizen... Wil misschien nog eens gek gaan doen.

Volgende vraag: Lock jij je scherm als je weggaat? Is wel handig hoor ;)

• Deveon
  • Niet online
Nee er zit/zat geen vreemde hardware in :P

Systemen worden vrijwel niet gelocked binnen het bedrijf, alleen de server, maar ook niet altijd. Daarnaast is nu het probleem opgelost :)

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:01

GVR

Afbeeldingslocatie: http://www.seas.ucla.edu/security/img/win_l.jpg

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

en de oplossing was? :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:08

lier

MikroTik nerd

Dit:
Deveon schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:43:
@Sleepkever & Trickster
Ik heb het advies gevolgd om in apparaatbeheer te kijken en daar stond idd wat leek een tweede muis, deze heb ik verwijderd en lijkt het nu niet meer te doen :)
Althans, dat lijkt mij...

:P

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1