Vanaf 23 april kan ik mijn abonnement verlengen en ik zit erg te twijfelen over de iPhone 3GS. Omdat de iPhone 'HD' aangekondigd wordt, ben ik bang dat ik spijt krijg van een 2-jarig abbo i.c.m. een iPhone 3GS. Enig idee hoe ik de tijd naar de nieuwe iPhone kan overbruggen? Of is het de moeite waard om nu nog een 3GS te nemen?
[verwijderd]
[ Voor 169% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 13:03 ]
Verwijderd
Ik zou geen 3GS meer nemen. Ik vond het zelf namelijk nogal een matige update van de 3G (snellere CPU, kompas en voice control vond ik niet zo schokkend). Ik verwacht dat de volgende iPhone wel weer impressive gaat worden met nieuwe features.
Als je abonnement is afgelopen kun je daarna maandelijks opzeggen. Dus je kunt nog rustig 2 maanden je huidige abbo aanhouden en dan in juni oid opzeggen.
Als je abonnement is afgelopen kun je daarna maandelijks opzeggen. Dus je kunt nog rustig 2 maanden je huidige abbo aanhouden en dan in juni oid opzeggen.
Ik heb indertijd heel lang gewacht op de eerste iPhone in NL, uiteindelijk een HTC Touch gekocht en daar heel veel spijt van gekregen. Dus, ik zou gewoon wachten tot Juni/Juli om te zien of en bij wie de nieuwe iPhone gaat uitkomen. Ik verwacht bovendien dat Apple, wellicht, met een eigen chip-design e.d. gaat komen. En dat zou weleens betere accu-duur en veel snellere prestaties kunnen opleveren. Qua snelheid is de 3GS zeker een upgrade vanuit de 3G waard, maar veel meer dan dat krijg je er niet voor. Ik zou zeker wachten.
Op het eerst gezicht leek het een matige update. Maar als je een (poeptrage) 3G of zelfs 1G iPhone bezit en overgaat op eem 3GS dan is het een W E R E L D van verschil qua snelheid!!!Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:40:
Ik zou geen 3GS meer nemen. Ik vond het zelf namelijk nogal een matige update van de 3G (snellere CPU, kompas en voice control vond ik niet zo schokkend). Ik verwacht dat de volgende iPhone wel weer impressive gaat worden met nieuwe features.
Neem niet weg dat qua features het inderdaad tegenviel...
Maarja. Als je NU een iPhone 3GS neemt dan heb je er NU plezier van! Kan en wil je nog wachten (er in de zomer echt wel een iPhone op zijn minst wordt aangekondigd, waardoor je een betere keus kan maken) dan zou ik nu geen 3GS aanschaffen
Ik zou inderdaad even wachten tot juni... in alle waarschijnlijkheid is ie dan in september wel leverbaar in Nederland
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Dat is een goed punt, zo heb ik eind vorige maand een 1 jarig abbo bij T-Mobile aangeschaft wetende dat er een nieuwe zou komen, ben niet echt een early adaptor en ben nu super blij met mijn iPhoneFlatwhite schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:52:
Maarja. Als je NU een iPhone 3GS neemt dan heb je er NU plezier van! Kan en wil je nog wachten (er in de zomer echt wel een iPhone op zijn minst wordt aangekondigd, waardoor je een betere keus kan maken) dan zou ik nu geen 3GS aanschaffen
En het is niet zo dat je 3GS meteen waardeloos wordt als je er nu eentje aanschaft, maar goed als je niet achter wilt lopen dan moet je wachten inderdaad
Het is inderdaad maar de vraag of die dingen in het begin zo goed leverbaar zullen zijn, Apple heeft de dubieuze reputatie een klein aanbod aan te houden om de exclusiviteit in het begin te waarborgen. En je hebt de kans om de kinderziektes aan te kijkenSerialThrillaZ schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:55:
Ik zou inderdaad even wachten tot juni... in alle waarschijnlijkheid is ie dan in september wel leverbaar in Nederland
[ Voor 27% gewijzigd door Slasher op 15-04-2010 10:59 ]
Elect a clown, expect a circus.
Ik zit een beetje met hetzelfde "probleem". Valt het te verwachten dat de nieuwe iphone duurder is bij een abbo als nu een 3GS? Of is de prijs nagenoeg gelijk
Vaak bu'j te bang!
Waarschijnlijk wel en dan icm met een 2jarig abbo, dat is echt te lang in iPhone land volgens mij. Want diegene die bij de release van de 3GS een 2jarig abbo hebben afgesloten moeten nog wachten met verlengen om een 4G(?) te kunnen krijgen.-tom-562 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:00:
Ik zit een beetje met hetzelfde "probleem". Valt het te verwachten dat de nieuwe iphone duurder is bij een abbo als nu een 3GS? Of is de prijs nagenoeg gelijk
Asjeblieft, ga vooral even hoge verwachtingen scheppen. Wat verwacht je? Een 3D-scherm? Ingebouwde beamer? 5.1 surround speakers? De iPhone 3GS is een goed toestel en je gaat er de komende twee jaar nog veel plezier van hebben.Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:40:
Alleen al de hogere resolutie is zeker wel het wachten waard, huidige resolutie van de iPhone is echt te laag om daar nog 2 jaar mee rond te lopen..Muthas schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:08:
[...]
Asjeblieft, ga vooral even hoge verwachtingen scheppen. Wat verwacht je? Een 3D-scherm? Ingebouwde beamer? 5.1 surround speakers? De iPhone 3GS is een goed toestel en je gaat er de komende twee jaar nog veel plezier van hebben.
Je kan een iPhone tegenwoordig met een 1jarig aboo krijgenFlyEragon schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:10:
[...]
Alleen al de hogere resolutie is zeker wel het wachten waard, huidige resolutie van de iPhone is echt te laag om daar nog 2 jaar mee rond te lopen..
Te laag om nog twee jaar mee rond te lopen, hoezo? Er lopen miljoenen mensen al twee jaar met die resolutie rond. Het marktaandeel van het aantal iPods en iPhones zal de komende twee jaar nog hoog genoeg blijven om het voor ontwikkelaars aantrekkelijk te maken om ook voor die resolutie te ontwikkelen. Dus ik zie niet in wat je mis loopt.
Klopt. Het is inderdaad nog maar af te wachten of er überhaupt wel een hogere resolutie komt.SerialThrillaZ schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:22:
[...]
Ik gok dat de pixeldichtheid zelfs hoger is op een iPhone dan een iPad.
[ Voor 30% gewijzigd door Muthas op 15-04-2010 11:30 ]
Wat is er mis met die resolutie? Het is een klein scherm... de iPad heeft weliswaar een (veel) hogere resolutie, maar heeft ook een veel groter oppervlak. Ik gok dat de pixeldichtheid zelfs hoger is op een iPhone dan een iPad.FlyEragon schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:10:
[...]
Alleen al de hogere resolutie is zeker wel het wachten waard, huidige resolutie van de iPhone is echt te laag om daar nog 2 jaar mee rond te lopen..
Tenzij je hele goede ogen hebt, lijkt me het onwaarschijnlijk dat je echt iets hebt aan nog meer pixels op 3.5".
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Verwijderd
Ik vind dingen als een hogere resolutie, front-camera en mogelijke langere batterijduur wel dingen waarop ik een paar maandjes zou wachten. Natuurlijk kan hij veel plezier hebben aan een 3GS. De vraag is natuurlijk wat hem gelukkiger maakt: een 3GS maar die dan wel nu hebben. Of een paar maanden doorlopen met je oude telefoon en dan een 4G.Muthas schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:16:
Te laag om nog twee jaar mee rond te lopen, hoezo? Er lopen miljoenen mensen al twee jaar met die resolutie rond. Het marktaandeel van het aantal iPods en iPhones zal de komende twee jaar nog hoog genoeg blijven om het voor ontwikkelaars aantrekkelijk te maken om ook voor die resolutie te ontwikkelen. Dus ik zie niet in wat je mis loopt.
[...]
Klopt. Het is inderdaad nog maar af te wachten of er überhaupt wel een hogere resolutie komt.
Die paar maanden wachten lijken nu lang, maar je moet wel 2 jaar met die telefoon doen (ervan uitgaande dat je een tweejarig abbo neemt), over een jaar ben je allang weer vergeten dat je toen moest wachten en vindt je het alleen maar fijn dat je de 4G hebt.
Verwijderd
Ik zit in dezelfde situatie.
Echter vraag ik me af wat het nut is om te wachten (erg ongeduldig aangelegd), de camera aan de voorkant voor video bellen.. Erg leuk, maar van mezelf denk ik dat ik die dus nooit ga gebruiken.
Sneller internet (voor Verizon in USA, weet niet de precieze naam) is leuk, maar dat netwerk is alleen beschikbaar in Amerika en Korea/Japan, hoorde ik.
Want wat is er nu precies zeker dat er voor ''nieuwe features'' inkomen, die haalbaar zijn?
Camera, hogere resolutie, betere batterij, sneller ? Bedoel eigenlijk te vragen wat nou echt de vooruit gang is ten opzichte van het oude model, en dan heb ik het niet over sneller/beter/nieuwer/duurder maar over dingen als bv een toetsenbord (weet dat het er niet komt, maar even ter illustratie) of andere nieuwe functies.
Echter vraag ik me af wat het nut is om te wachten (erg ongeduldig aangelegd), de camera aan de voorkant voor video bellen.. Erg leuk, maar van mezelf denk ik dat ik die dus nooit ga gebruiken.
Sneller internet (voor Verizon in USA, weet niet de precieze naam) is leuk, maar dat netwerk is alleen beschikbaar in Amerika en Korea/Japan, hoorde ik.
Want wat is er nu precies zeker dat er voor ''nieuwe features'' inkomen, die haalbaar zijn?
Camera, hogere resolutie, betere batterij, sneller ? Bedoel eigenlijk te vragen wat nou echt de vooruit gang is ten opzichte van het oude model, en dan heb ik het niet over sneller/beter/nieuwer/duurder maar over dingen als bv een toetsenbord (weet dat het er niet komt, maar even ter illustratie) of andere nieuwe functies.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 12:22 ]
[verwijderd]
[ Voor 170% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 13:03 ]
Waarom zo'n haast?
Nu een paar maanden wachten en een nieuwe iPhone 4G voor 2 jaar of nu niet wachten en 2 jaar lang met een oud toestel rondlopen.
Keuze lijkt me simpel. Geduld is een schone zaak.
Nu een paar maanden wachten en een nieuwe iPhone 4G voor 2 jaar of nu niet wachten en 2 jaar lang met een oud toestel rondlopen.
Slasher in "iPhone 3GS, of wachten?"ThijsWTF schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:49:
Waarom zo'n haast?
Verwijderd
En dan betaal je bij de lagere abo's dus ook flink bij, terwijl ie met 2 jaar gratuit is. Ik wacht ook nog even tot juni/juli en beslis dan.
Tja, blijft altijd een gok omdat je niet weet wat de opvolger van de 3GS gaat brengen.
Mijn verhaal: ik heb in mei 2007 in NY een iPhone 2G gekocht. Toen gingen al de geruchten dat er een 3G versie zou komen, maar was hier nog helemaal niets van bekend (officieel). Later bleek dat ik een iPhone 2G uit de allerlaatste batch had gekocht die werd afgeleverd bij de Apple Stores. Een maand later (juni) werd de 3G aangekondigd. Ik had daar eigenlijk niet zoveel problemen mee. De iPhone 2G was op dat moment nog steeds een high-end toestel en de ontwikkelingen gingen ook voor dit model gewoon door (App Store, Copy-paste enz enz).
In januari 2009 was ik in Belgie en was ik van plan mijn 2G te vervangen door een 3GS. Dit heb ik gedaan wetende dat over minder dan een half jaar er weer een nieuwe zou zijn. Ook nu maakte dit mij eigenlijk weinig uit. Het is nog steeds een toptoestel naar mijn mening, ongeacht of er een nóg betere versie is of niet.
Een belangrijk punt hierbij is ook weer dat je met de 3GS ook gewoon de volledige OS 4.0 experience krijgt dus ook op deze telefoon wordt nog volop vooruitgang geboekt.
Kortom: hoewel sommige mensen je voor gek verklaren als je nu een 3GS koopt, vind ik het niet eens zo'n hele domme beslissing.
Mijn verhaal: ik heb in mei 2007 in NY een iPhone 2G gekocht. Toen gingen al de geruchten dat er een 3G versie zou komen, maar was hier nog helemaal niets van bekend (officieel). Later bleek dat ik een iPhone 2G uit de allerlaatste batch had gekocht die werd afgeleverd bij de Apple Stores. Een maand later (juni) werd de 3G aangekondigd. Ik had daar eigenlijk niet zoveel problemen mee. De iPhone 2G was op dat moment nog steeds een high-end toestel en de ontwikkelingen gingen ook voor dit model gewoon door (App Store, Copy-paste enz enz).
In januari 2009 was ik in Belgie en was ik van plan mijn 2G te vervangen door een 3GS. Dit heb ik gedaan wetende dat over minder dan een half jaar er weer een nieuwe zou zijn. Ook nu maakte dit mij eigenlijk weinig uit. Het is nog steeds een toptoestel naar mijn mening, ongeacht of er een nóg betere versie is of niet.
Een belangrijk punt hierbij is ook weer dat je met de 3GS ook gewoon de volledige OS 4.0 experience krijgt dus ook op deze telefoon wordt nog volop vooruitgang geboekt.
Kortom: hoewel sommige mensen je voor gek verklaren als je nu een 3GS koopt, vind ik het niet eens zo'n hele domme beslissing.
PSN: Sluuz
Ja want? Ken mensen die nog een Nokia 3210 gebruiken. So what?FlyEragon schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:10:
[...]
Die boeit het niet, de TS wel.Stouten schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:14:
[...]
Ja want? Ken mensen die nog een Nokia 3210 gebruiken. So what?
Ik zou wachten. Anders loopt je na 2 maanden met een verouderd toestel en een 3gs is echt geen veel betere telefoon dan een 3g (en ik heb met beiden ervaring).
Koop anders eerst een Desire met een jaarabo, zit je iig even goed nog en kan je de HD kopen als hij niet meer superduur is.
Onzin, bij T-Mobile moet je bij het laagste abbo ook bijbetalen, pas vanaf i-300 bij 2 jarig is dat ding gratis.Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:08:
En dan betaal je bij de lagere abo's dus ook flink bij, terwijl ie met 2 jaar gratuit is. Ik wacht ook nog even tot juni/juli en beslis dan.
Helemaal mee eens, alsof een 3GS compleet waardeloos is als er een nieuwe versie wordt aangekondigd.Sluuz schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:09:
[ Voor 31% gewijzigd door Slasher op 15-04-2010 13:19 ]
Ik sluit me hier ook bij aan. Ik bel nu al 1,5 jaar met een iPhone 3G prima telefoon ten opzichte van de 3GS is hij wel degelijk langzamer maar wat betreft de overige functie en apps is het een prima telefoon. Kijk gewoon of je de iPhone bij een 1 jarige abo kan scoren. Mensen die bij KPN zitten in en een klantwaarde: F hebben komen tegenwoordig met een 1 jarige verlenging in aanmerking voor een iPhone 3GSSluuz schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:09:
Tja, blijft altijd een gok omdat je niet weet wat de opvolger van de 3GS gaat brengen.
There is always a way
Verwijderd
Ik ga van de week ook een 3GS kopen, ik heb een abonnement van de zaak, dus als ik een nieuw toestel wil dan moet ik deze zelf kopen. Koop nu een 3GS en tegen de tijd dat de simlockvrije 4G een acceptabele prijs heeft zet ik de 3GS wel op marktplaats en koop ik een 4G.
Verwijderd
Het verschil in wat je moet bij betalen is wel noemenswaardig, zeker als je het niet kunt/wilt betalen in 1x. Daarbij is bij verlengen de 3gs voor mij al bij het goedkoopste abo gratis alsook bij een relax 25 + web n walk standaard. Het 1ste jaar 22,50 en 2de jaar 29,95 p.m. door de web n walk aanbieding. Toch wacht ik nog ff voor ik ergens 2 jaar aan vast zit en er niet 100% achter sta.Slasher schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:18:
[...]
Onzin, bij T-Mobile moet je bij het laagste abbo ook bijbetalen, pas vanaf i-300 bij 2 jarig is dat ding gratis.
[...]
Helemaal mee eens, alsof een 3GS compleet waardeloos is als er een nieuwe versie wordt aangekondigd.
[verwijderd]
[ Voor 167% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:12 ]
Omdat een aantal mensen hier maar wat roepen in topics zonder op de hoogte zijn. Je hoeft tegenwoordig geen tweejarige abo af te sluiten voor een iPhone. T-Mobile biedt ook éénjarige variant.Mar.tin schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:13:
[...]
Niet om vervelend te zijn, maar waarom blijf je jezelf quoten?
Het is vervelend om elke keer foutieve informatie te zien. Hij verbeterd dat. Buiten dat qoute hij zichzelf niet, hij linkt naar een eerdere post.
[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 16-04-2010 08:19 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dat gaat dan via KPN zelf neem ik aan? Want als ik de margesheet bekijk voor de retailers kan dat er namelijk nooit uit.Skiddels schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:25:
[...]
Ik sluit me hier ook bij aan. Ik bel nu al 1,5 jaar met een iPhone 3G prima telefoon ten opzichte van de 3GS is hij wel degelijk langzamer maar wat betreft de overige functie en apps is het een prima telefoon. Kijk gewoon of je de iPhone bij een 1 jarige abo kan scoren. Mensen die bij KPN zitten in en een klantwaarde: F hebben komen tegenwoordig met een 1 jarige verlenging in aanmerking voor een iPhone 3GS
Nee inderdaad, heb laatst ook al gekregen wat wij krijgen voor een 1 jarig kpn 25 (F) + Eindeloos online (45e korting op toestel) krijgen, nou daar ga je echt geen iPhone bij retail voor kopen.DaMarcus schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:27:
[...]
Dat gaat dan via KPN zelf neem ik aan? Want als ik de margesheet bekijk voor de retailers kan dat er namelijk nooit uit.
offtopic:
iPhone inkoop is zowiezo al 1 groot drama qua geld en marges bij t-mobile, maar daar hebben we het hier niet over
iPhone inkoop is zowiezo al 1 groot drama qua geld en marges bij t-mobile, maar daar hebben we het hier niet over
[ Voor 13% gewijzigd door KoudeAardbei op 16-04-2010 08:34 ]
Of je doet wat ik in december heb gedaan. Overstappen naar BEN. Nu even iets trager internet, maar wel het voordeel van elke maand kunnen overstappen. Wanneer de HD/4G wordt aangekondigd kijk ik wel waar ik heen switch (los toestel + Vodafone of 2 jaar T-mobile + toestel bij abbo).
Het wachten word beloond :
nieuws: 'Canadese telco bevestigt introductie nieuwe iPhone in juni'
Inderdaad is het slim om tijdelijk met een Ben simkaart rond te lopen, maandelijks opzegbaar, stoppen wanneer je wilt..
Inderdaad is het slim om tijdelijk met een Ben simkaart rond te lopen, maandelijks opzegbaar, stoppen wanneer je wilt..
Ja, nu is het 100% zeker dat er een nieuwe komt in juniFlyEragon schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:42:
Het wachten word beloond :
Tegenwoordig is het toch ook zo dat je bij een aflopend abbo elke maand kan opzeggen? Je abbo wordt dus elke maand opnieuw verlengd voor een maand. Zo is het tenminste bij Hi wel. Als je toch liever wacht (kan ik ook begrijpen), kan je nog even doorbellen met dit abbo en dan over laten zetten op het moment dat de nieuwe er is.
Een eerder argument dat hier werd aangehaald: neem nu een andere en wacht tot de iPhone goedkoper is, is echt onzin. In de tijd dat de 3GS uit is, is hij amper in prijs verlaagd. Sowieso wordt er vrij weinig gestunt met Apple spullen. De paar tientjes die het scheelt op een half jaar wachten zijn het echt niet waard.
Een eerder argument dat hier werd aangehaald: neem nu een andere en wacht tot de iPhone goedkoper is, is echt onzin. In de tijd dat de 3GS uit is, is hij amper in prijs verlaagd. Sowieso wordt er vrij weinig gestunt met Apple spullen. De paar tientjes die het scheelt op een half jaar wachten zijn het echt niet waard.
PSN: Sluuz
Ik had precies hetzelfde dilemma. Wachten of toch maar voor de 3GS gaan? Nu was de keuze voor mij wellicht iets makkelijker, omdat ik hiervoor twee jaar lang met een SE K850i heb gedaan en dus niet van Iphone 2G/3G naar Iphone 3GS ben gegaan. Maar omdat ik zelf toch niet gelijk, a la minuut het nieuwste van het nieuwste wil, heb ik gekozen voor een jaar abbo. Zo kan ik volgend jaar wel weer verlengen met de nieuwe Iphone, mits ik dat wat vind.
Ik heb van de week mijn nieuwe 3gs ontvangen ivm een 2 jarige Abo en er geen moment spijt van gehad, ik zou ook niet weten wat er zoveel beter zou moeten worden aan het nieuwe model dat ik ook daadwerkelijk ga gebruiken, mocht het wel zoveel geweldiger worden dan verkoop ik deze net zo makkelijk weer, ondertussen is het genieten van dit geweldige toestel
gelukkig loopt mijn contract af op 13 september 2010. Dan moet er al een heleboel duidelijk zijn ivm de nieuwe Iphone. Ik zit te kijken om dan of een 3 GS voor 1 jaar te nemen of meteen de HD IPhone/4G? voor 2 jaar.
Ik hoop dat de 1 jarige abbo's vande Iphone wel droppen!
Ik hoop dat de 1 jarige abbo's vande Iphone wel droppen!
Iphone 5 -- eerste Iphone
Pagina: 1