Hallo,
Eerst maar een omschrijving van mijn systeem:
Intel core i7 860.
2x OCZ Platinum 4GB DDR3-1333
ASUS Maximus III Formula
2x EAH5870/2DIS/1GD5/V2
XFX 9500 GT
2x Intel X25-M Postville 80GB in RIAD.
CM 1200 watt voeding.
Ik draai met bovenstaande 3 schermen in eyefinity (1680 x 1050)
Ik heb dit systeem nu 4 weken stabiel gehad. Tot vorige week zondag, ik merkte dat de pc mijn games niet meer "aankon". Ik wat benchmarks erover heen, bij 3dmark vantage had ik 5000 punten minder dan 3 dagen ervoor. Heaven 2.0 had ik ook minder fps. Dus ik dacht nou dan maar de 2de videokaart eerder gekocht worden dan ik gepland had.
Ik ben er nu inmiddels een week mee bezig om crossfire werkend te krijgen. De problemen hier zijn dat crossfire op disabled staat in GPU-Z. In CCC er geen crossfire voorkomt. Wel ziet de CCC de 2de videokaart als uitgeschakelde adapter. ook ziet windows de kaarten en zijn ze geïnstalleerd
Wat ik al gedaan heb is:
1. verschillende driver versies van 9.8 tot 10.3b.
2. de brigdes op alle mogelijke combinaties aangesloten.
3. stroomkabels zitten er goed in.
4. videokaarten werken afzonderlijk wel.
5. fans draaien
6. windows ziet beide kaarten als 5870
7. GPU-Z ziet beide kaarten ook met temperatuur en alle andere info.
8. gezocht in de bios, maar kan niets vinden met betrekking tot pci-e sloten.
En er komt nog bij dat vorige week woensdag ik in al die informatieprogramma's ineens opviel dat mijn primaire videokaart maar op 2 lanes draaide. Dus ik dacht dat het moederbord kapot was Samen met de webshop dit bekeken en zij dachten hetzelfde. Dus heb ik vandaag het moederbord vervangen. En meteen windows 7 opnieuw geïnstalleerd. Maar inplaats van dat het vooruit ging, gaat het achteruit. Ik heb nog nu nog maar 1 lane over.
Ik heb geprobeerd:
1. alle andere videokaarten eruit, geen effect blijft 1 lane.
2. de heft van het geheugen verwijdert, geen effect.
Ik vermoed dat er iets met de processor is. ( http://www.hardocp.com/ar...ld_core_i5_i7_processors/ ). zoals hier beschreven staat dat met sochet 1156 de processor de pci-e en lanes verzorgd.
De puntenverlies kan ik dus wijten aan dat er minder lanes zijn voor de primaire videokaart.
Ik hoop dat ik mijn probleem goed omschreven heb.
Eerst maar een omschrijving van mijn systeem:
Intel core i7 860.
2x OCZ Platinum 4GB DDR3-1333
ASUS Maximus III Formula
2x EAH5870/2DIS/1GD5/V2
XFX 9500 GT
2x Intel X25-M Postville 80GB in RIAD.
CM 1200 watt voeding.
Ik draai met bovenstaande 3 schermen in eyefinity (1680 x 1050)
Ik heb dit systeem nu 4 weken stabiel gehad. Tot vorige week zondag, ik merkte dat de pc mijn games niet meer "aankon". Ik wat benchmarks erover heen, bij 3dmark vantage had ik 5000 punten minder dan 3 dagen ervoor. Heaven 2.0 had ik ook minder fps. Dus ik dacht nou dan maar de 2de videokaart eerder gekocht worden dan ik gepland had.
Ik ben er nu inmiddels een week mee bezig om crossfire werkend te krijgen. De problemen hier zijn dat crossfire op disabled staat in GPU-Z. In CCC er geen crossfire voorkomt. Wel ziet de CCC de 2de videokaart als uitgeschakelde adapter. ook ziet windows de kaarten en zijn ze geïnstalleerd
Wat ik al gedaan heb is:
1. verschillende driver versies van 9.8 tot 10.3b.
2. de brigdes op alle mogelijke combinaties aangesloten.
3. stroomkabels zitten er goed in.
4. videokaarten werken afzonderlijk wel.
5. fans draaien
6. windows ziet beide kaarten als 5870
7. GPU-Z ziet beide kaarten ook met temperatuur en alle andere info.
8. gezocht in de bios, maar kan niets vinden met betrekking tot pci-e sloten.
En er komt nog bij dat vorige week woensdag ik in al die informatieprogramma's ineens opviel dat mijn primaire videokaart maar op 2 lanes draaide. Dus ik dacht dat het moederbord kapot was Samen met de webshop dit bekeken en zij dachten hetzelfde. Dus heb ik vandaag het moederbord vervangen. En meteen windows 7 opnieuw geïnstalleerd. Maar inplaats van dat het vooruit ging, gaat het achteruit. Ik heb nog nu nog maar 1 lane over.
Ik heb geprobeerd:
1. alle andere videokaarten eruit, geen effect blijft 1 lane.
2. de heft van het geheugen verwijdert, geen effect.
Ik vermoed dat er iets met de processor is. ( http://www.hardocp.com/ar...ld_core_i5_i7_processors/ ). zoals hier beschreven staat dat met sochet 1156 de processor de pci-e en lanes verzorgd.
De puntenverlies kan ik dus wijten aan dat er minder lanes zijn voor de primaire videokaart.
Ik hoop dat ik mijn probleem goed omschreven heb.
Ik ben ook Anno007