Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan323
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-05 09:41
Goedeavond,

Ik heb een vraag, vast een hele makkelijke... Maar ik kreeg er niks over gevonden op google.

Ik heb een nieuwe tv (samsung le37c650) en hierop wil ik mijn home cinema optisch (panasonic) aansluiten. Als ik hem eenmaal optisch heb aangsloten kan ik het geluid alleen regelen met de afstandbediening van de home cinema set.

Is het mogelijk om het geluid te regelen met de afstandbediening van de tv?

Alvast bedankt voor jullie reactie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat doen we dan? Pricewatch zoeken: samsung le37c650, Specs, Productinformatie van de fabrikant, Support, Manual. Even 100 MB downloaden, we leven tenslotte niet meer in 1995. Je kunt ook de kleinere versie (alsnog 11 MB) pakken.

In dat document staat:
When a Digital Audio System is connected to the DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL) jack: Decrease the volume of the TV and adjust the volume level with the system’s volume control.
Goh, wat zouden we toch moeten zonder World Wide Web. Waarschijnlijk dezelfde vraag stellen in nieuwsgroepen?

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 15-04-2010 00:06 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:42
CodeCaster schreef op donderdag 15 april 2010 @ 00:05:
Wat doen we dan? Pricewatch zoeken: samsung le37c650, Specs, Productinformatie van de fabrikant, Support, Manual. Even 100 MB downloaden, we leven tenslotte niet meer in 1995. Je kunt ook de kleinere versie (alsnog 11 MB) pakken.

In dat document staat:

[...]

Goh, wat zouden we toch moeten zonder World Wide Web. Waarschijnlijk dezelfde vraag stellen in nieuwsgroepen?
Bwaha, mooiste van jouw verhaal is dat je zelf het manual voor hem hebt zitten doorspitten. Goed TS, je hebt je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan323
dus er is geen mogelijkheid om met de afstandbediening van de tv het geluid te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan323
Dan ga ik de tv toch maar terug sturen denk ik. En maar weer voor een panasonic, werkte toch wel makkelijk met Viera Link. Dan heb je maar 1 afstandbediening nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Wut? Je brengt je tv terug omdat je geen zin hebt om 2 afstandbedienings te gebruiken? Waar gaat het heen...

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Enigste manier zou zijn via HDMI 1.3a welke de mogelijkheid bied om via je tv je receiver aan te sturen. Ik gebruik deze opstelling ook, optisch van tv naar receiver (audio tv -> receiver) en HDMI van receiver naar TV (beeld receiver -> tv voor alles wat achter de receiver hangt).

Op die manier kun je via alle afstandsbedieningen het volume van je receiver bedienen.

Middels HDMI 1.4 is het helemaal makkelijk. Dan werkt alles automatisch 2 kanten op via het HDMI kabeltje.

Case closed zou ik zeggen....

p.s. Viera Link is een samsung term via HDMI 1.3a CEC
p.p.s. Andere oplossing is bijvoorbeeld een logitech harmony, die bedient altijd het juiste.

[ Voor 12% gewijzigd door Quindor op 15-04-2010 00:18 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kunt ook gewoon de analoge stereo tulp uitgangen van je TV pakken en die aan je home cinema hangen, of desnoods een scart met audio-uit kabel - als het al perse via de TV moet. Aangenomen dat je digitale kabel hebt, kun je ook de optische uit van je kabeldecoder pakken en die op je home cinema hangen. Dan kun je wel het geluid afzonderlijk regelen. En dan ga ik er vanuit dat je DVD of blu-ray ook reeds digitaal op je home cinema staat aangesloten.

En als je durft te zeggen dat je home cinema geen aansluitingen voor zoveel digitale bronnen heeft - dan zou ik eerder uitkijken naar een goede home cinema ipv een ander TV ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan323
Hey bedankt Quindor, ik ga het gelijk eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan323
Quindor, ik heb het eens geprobeerd; maar als ik volume wil regelen met de afstandbediening van de tv, staat er "niet mogelijk".

*Optisch van TV naar Home Cinema Set
*Hdmi 1.3 van TV naar Home Cinema Set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:57

FeaR

In GoT we trust

Ik ga dit topic sluiten aangezien TS het antwoord op zijn vraag nu al heeft en voordat het geheel offtopic gaat. Op zich wel logisch dat je met de remote van de tv een ander apparaat niet zomaar kan bedienen. Gelukkig hebben ze dingen als HDMI CEC uitgevonden om dat probleem op te lossen en als je geen home cinema hebt met HDMI hebben merken als Logitech, Philips en dergelijke ook hele leuke all-in-one afstandsbedieningen.

Punt blijft dat het antwoord op deze vraag gemakkelijk terug te vinden was via de online manual, of sterker nog: de gewone manual die jij thuis zou moeten hebben liggen. Op GoT verwachten we iets meer inzet voordat je op het forum post. Dit is ook na te lezen in De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.