[Javascript]GPX bestanden in google maps.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 09:37
Ik wil zoiets of zoiets.

Oftewel, mijn website met een aantal links naar routes die uit een GPX-bestand (XML opmaak) komen in google maps fietsen. Het is voor mij essentieel dat het puur client-side gebeurd, dus een fraaie PHP/mysql oplossing zit er niet in. Dit is dus precies wat ik zoek :)

Hier de link naar mijn implementatie.

Ik krijg 'm echter niet aan de praat. Ik heb bij google een API key aangevraagd en in de file gewijzigd. Lokaal werkt het, alhoewel niet helemaal perfect:
Afbeeldingslocatie: http://www.jarnonieuwenhuize.nl/temp/gpx/lek_lang/printscreen.jpg

Via m'n website werkt hij echter helemaal niet en ik snap niet wat er fout gaat.
Document gpsroute.gpx was not recognized by the XML loader.

Dat bestand staat gewoon op m'n server en is ook te downloaden vanaf de goede locatie. Nou snap ik niet wat er fout gaat (en waarom hij 't lokaal wel doet). Gaat de conversie van gpx naar xml fout?

[ Voor 8% gewijzigd door Autoreply op 14-04-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 13:14
Afhankelijk van wat je precies wilt doen, is het misschien voldoende om een accountje te maken op www.afstandmeten.nl

GPX importeren doe je links. Mits ingelogd kun je die volgens mij opslaan en verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
frickY schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:24:
Afhankelijk van wat je precies wilt doen, is het misschien voldoende om een accountje te maken op www.afstandmeten.nl

GPX importeren doe je links. Mits ingelogd kun je die volgens mij opslaan en verzamelen.
Ik wil een volledige route plotten en heb er dus niets aan. Overigens zijn er genoeg tooltjes om je gpx-bestand op d ekaart te laten zien. Ik wil het echter echt implementeren in google maps (met alle functionaliteit) en niet simpelweg op een kaartje laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:56

orf

Je XML wordt verstuurd met Content-type text/plain. Verander dat eens in text/xml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
orf schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:48:
Je XML wordt verstuurd met Content-type text/plain. Verander dat eens in text/xml.
Waar zou ik dat moeten veranderen:
Hier:
code:
1
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8" />

of hier:
code:
1
2
3
4
5
var request = GXmlHttp.create();
var URL = document.URL;
URL = URL.replace(/\.html$/,"");
URL = URL.concat(".gpx");
request.open("GET", URL, true);

De eerste heb ik gewijzigd en dat lost 't helaas niet op.
Ook heb ik de suggesties in de code nog even geprobeerd (hernoemen naar XML), maar ook dit helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:14

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Euh; dat is de request 8)7
orf schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:48:
Je XML wordt verstuurd met Content-type text/plain.
Wat orf zegt is dat als je het gpx bestand opvraagt dan zijn de HTTP headers als volgt:
Date: Thu, 15 Apr 2010 08:38:23 GMT
Server: Apache/2.2.8 (Ubuntu) PHP/5.2.4-2ubuntu5.10 with Suhosin-Patch
Last-Modified: Wed, 14 Apr 2010 20:48:39 GMT
Etag: "3e6592-2dda6-4843880b197c0"
Accept-Ranges: bytes
Content-Length: 187814
Content-Type: text/plain

200 OK
Je zult in je serverconfiguratie de gpx extensie moeten koppelen aan text/xml of de gpx file middels PHP of whatever serveren en daarmee de headers zetten.

[ Voor 88% gewijzigd door RobIII op 15-04-2010 10:45 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1