hallo beste tweakers.
ik ben van plan binnenkort een 5.1 surround system te kopen.
niet echt een set zoals ze die overal verkopen, maar een losse receiver en 5 speakers en een sub.
nou ben ik al wat maandjes aan het onderzoeken, maar ik kom er niet echt uit.
er zijn zoveel merken en nog meer series.
ik ben een echte quality freak, dit wil zeggen dat ik het liefst in een keer goed wil kopen, want mijn verleden verteld me dat 4x crap kopen niet opschiet.
ok dus wat wil ik en wat ga ik er mee doen?
ik wil deze toekomstige set graag aansluiten op mijn pc en dan op mijn geluids kaart het liefst via spdif.
mijn kaart Creative X-Fi Titanium
en op mijn upc HD decoder met hdmi maar liever spdif (scheeld weer ruimte in de kabel goot)
en als laatste op de wii.
voornamelijk wil ik er films mee kijken en hd tv,
een beetje muziek luisteren
de wii loopt qua graphics en audio jaartje of 10 achter dus is niet belangenrijk.
het gaat dus vooral om de HD films die ik stream vanaf me pc.
het gaat niet om harde muziek maar mee om mooi geluid en het 3d effect.
ik zit op me bank zon 4 meter van me tv vandaan. (mocht dat uitmaken)
mijn budget is 800-900 euro nou dacht ik dat dit ruim genoeg is maar uit onderzoek blijkt dit anders te zijn.
er zijn zoveel merken en types en series ik zie door de bomen het bos niet meer
er zijn dus all in 1 setjes maar dat is niet voor mij mijn onderzoek op internet wijst uit dat ik het beste een losse receiver en een losse 5.1 speakers ken kopen.
receivers zijn er in overvloed
, maar de 5.1 speakertjes niet zo of je krijgt er weer zon dvd/versterker bij met een passive sub.
ken iemand mij een beetje opgang helpen?
waar moet ik op letten?
waar ken ik het beste kijken, is er nog een site speciaal voor deze producten?
mijn geluids kaart ondersteunt THX moet ik nou ook een receiver met thx kopen? die tevens heel mn budget opslokken.
is er ook een complete set die wel goed is? dus geen low end(mainstream) maar mid range?
maar dan zonder bluray geen dvd geen ipod dock etc. gaat puur om een goeie versterker en goeie speakers geen poespas.
als ik wat ben vergeten hoor ik het wel
mvg mid
ik ben van plan binnenkort een 5.1 surround system te kopen.
niet echt een set zoals ze die overal verkopen, maar een losse receiver en 5 speakers en een sub.
nou ben ik al wat maandjes aan het onderzoeken, maar ik kom er niet echt uit.
er zijn zoveel merken en nog meer series.
ik ben een echte quality freak, dit wil zeggen dat ik het liefst in een keer goed wil kopen, want mijn verleden verteld me dat 4x crap kopen niet opschiet.
ok dus wat wil ik en wat ga ik er mee doen?
ik wil deze toekomstige set graag aansluiten op mijn pc en dan op mijn geluids kaart het liefst via spdif.
mijn kaart Creative X-Fi Titanium
en op mijn upc HD decoder met hdmi maar liever spdif (scheeld weer ruimte in de kabel goot)
en als laatste op de wii.
voornamelijk wil ik er films mee kijken en hd tv,
een beetje muziek luisteren
de wii loopt qua graphics en audio jaartje of 10 achter dus is niet belangenrijk.
het gaat dus vooral om de HD films die ik stream vanaf me pc.
het gaat niet om harde muziek maar mee om mooi geluid en het 3d effect.
ik zit op me bank zon 4 meter van me tv vandaan. (mocht dat uitmaken)
mijn budget is 800-900 euro nou dacht ik dat dit ruim genoeg is maar uit onderzoek blijkt dit anders te zijn.
er zijn zoveel merken en types en series ik zie door de bomen het bos niet meer
er zijn dus all in 1 setjes maar dat is niet voor mij mijn onderzoek op internet wijst uit dat ik het beste een losse receiver en een losse 5.1 speakers ken kopen.
receivers zijn er in overvloed

ken iemand mij een beetje opgang helpen?
waar moet ik op letten?
waar ken ik het beste kijken, is er nog een site speciaal voor deze producten?
mijn geluids kaart ondersteunt THX moet ik nou ook een receiver met thx kopen? die tevens heel mn budget opslokken.
is er ook een complete set die wel goed is? dus geen low end(mainstream) maar mid range?
maar dan zonder bluray geen dvd geen ipod dock etc. gaat puur om een goeie versterker en goeie speakers geen poespas.
als ik wat ben vergeten hoor ik het wel
mvg mid