Als beginner ben ik op dit moment bezig met een script dat groepen hernoemt binnen mijn Active Directory.
Op dit moment heb ik binnen een OU groepen die als volgt zijn opgebouwd: L_XXX_XXX_XXX. Ik wil middels mijn script de eerste letter (L) vervangen door G-UG. Tevens wil ik alle underscore (_) vervangen door een streepje (-).
Bijvoorbeeld
Huidige groep: L_ABC_DEF_GHI
Gewenste groep: G-UG-ABC-DEF-GHI
Onderstaand mijn script. Waarschijnlijk lachen jullie erom. Maar hoop dat iemand me kan helpen.
Op dit moment heb ik binnen een OU groepen die als volgt zijn opgebouwd: L_XXX_XXX_XXX. Ik wil middels mijn script de eerste letter (L) vervangen door G-UG. Tevens wil ik alle underscore (_) vervangen door een streepje (-).
Bijvoorbeeld
Huidige groep: L_ABC_DEF_GHI
Gewenste groep: G-UG-ABC-DEF-GHI
Onderstaand mijn script. Waarschijnlijk lachen jullie erom. Maar hoop dat iemand me kan helpen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Set objOU = GetObject _ ("LDAP://OU=Groups,OU=ORG,dc=Basis,dc=LAN") ObjOU.Filter= Array("group") For Each objUser in objOU MyString = Left(objUser.SamAccountName,1) objUser.SamAccountName = replace(objUser.SamAccountName, "_","-") objUser.SamAccountName = Replace(MyString, "L","G-UG") objUser.SetInfo Next |