[Windows 7] Asus Laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 11:20
Hallo,

Ik probeer voor iemand een nieuwe Asus laptop gebruiksklaar te maken. Normaal gesproken door de meegeleverde Windows dvd te gebruiken.
Want zoals bekend is de standaardinstallatie van bijna alle fabrikanten waardeloos. Vol met trial software, oude drivers, onnodige filmpjes/geluiden en afbeeldingen en andere zooi.

Alleen levert Asus alleen maar een waardeloze Recovery DVD waarom ALLEEN maar een ISO staat van de Windows 7 installatie met alle rommel zoals hierboven beschreven.

Het is ten eerste al belachelijk dat ze zulke rommel leveren. Maar nu is er ook geen mogelijkheid om gewoon een schone installatie van Windows 7 Home Premium uit te voeren. Simpelweg omdat ze geen "schone" installatie DVD meeleveren.

Wat zijn de rechten/mogelijkheden in dit geval? Is het zo van: "Jammer, je moet er mee leven..."? Of kan ik Asus opbellen en een originele installatie DVD eisen?

Want het zou toch belachelijk zijn om nu een illegale versie te moeten installeren omdat je een schone Windows installatie wilt. Ik heb tenslotte een Windows 7 Home Premium key...

(Ik heb geprobeerd alle software te verwijderen, maar veel blijft hangen en uiteindelijk heb je een verschrikkelijk onstabiel systeem.)

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Saeverix schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:10:
Ik probeer voor iemand een nieuwe Asus laptop gebruiksklaar te maken. Normaal gesproken door de meegeleverde Windows dvd te gebruiken.
Dat vind je bijna nergens meer. De kennis had beter vooronderzoek kunnen doen.
Het is ten eerste al belachelijk dat ze zulke rommel leveren. Maar nu is er ook geen mogelijkheid om gewoon een schone installatie van Windows 7 Home Premium uit te voeren. Simpelweg omdat ze geen "schone" installatie DVD meeleveren.
Dat is om het goedkoper te maken. Moet je je kennis volgende keer adviseren een duurdere laptop te kopen. Alleen zullen de meeste mensen die DVD/CD niet nodig hebben, en klagen dat ze teveel betalen.
Wat zijn de rechten/mogelijkheden in dit geval? Is het zo van: "Jammer, je moet er mee leven..."? Of kan ik Asus opbellen en een originele installatie DVD eisen?
Heb je Asus al gebeld om te vragen wat de extra kosten zijn voor die DVD? En anders een OEM Win 7 Home Premium DVD lenen en daarmee installeren. Maar je hebt geen extra rechten, je hebt gekregen waar voor betaald is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 11:20
Er is betaald voor Windows 7 Home Premium OEM. Dan lijkt het me normaal dat ik dan ook een originele DVD erbij krijg. Als ik een OEM versie van Windows 7 Home Premium los aanschaf krijg ik die namelijk ook... Het heeft dus niets met vooronderzoek te maken.

Het is mij al jaren bekend dat fabrikanten van pc's en laptops deze meuk meeleveren. Maar tot nu toe heb ik dit altijd kunnen oplossen door de meegeleverde installatie DVD te gebruiken en de meegeleverde software (de extra rommel dus) DVD in de prullenbak te gooien.

Het enige wat Asus meelevert is een DVD met een aantal Images van Windows 7 installaties vol met Trial rotzooi... Kortom: Waardeloos.

Ik snap dat Asus en andere fabrikanten hier aan verdienen, en dat de productie van de laptops bijna niets meer kost door zulke voorgeinstalleerde rommel. Maar geef dan wel een originele installatie DVD mee zodat het makkelijk te verwijderen is.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Saeverix schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:17:
Er is betaald voor Windows 7 Home Premium OEM. Dan lijkt het me normaal dat ik dan ook een originele DVD erbij krijg.
Nee. Je betaalt voor een licentie, niet voor een informatiedrager of originele DVD. Dat jij vind dat je die er gratis bij moet krijgen betekent niet dat het ook zo is.
Als ik een OEM versie van Windows 7 Home Premium los aanschaf krijg ik die namelijk ook...
Omdat je er dan voor betaald. Je denkt te simplistisch hier.

Begin nu maar eens met contact op te nemen met Asus of de winkelier, of leen een DVD.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.