[.NET] Reports met Entity Framework

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ild
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-01-2024
We zijn bezig aan een database applicatie die als mapping het Entity Framework gebruikt.

We moeten nu print pagina's maken van bepaalde objecten. Men had mij hiervoor aangeraden de .NET Reports of Crystal reports te gebruiken.

Ik was eerst begonnen met de PrintDocument klasse te gebruiken maar dit is zeer omslachtig.

We hebben ook een referentie gekregen over PDFSharp om .pdf documenten te genereren die later kunnen afgedrukt worden.

Het probleem is dat ik over Crystal reports i.v.m. het entity framework zeer weinig informatie vind. Ik heb gemerkt dat je datasets kan gebruiken om de objecten die je wil gebruiken te laten zien. Dit hebben we door het entity framework net proberen vermijden.

Ik wou graag jullie mening weten over wat de beste manier zou zijn om een degelijke printpagina te maken met .NET (wij werken met C# als dat nodig zou zijn te weten). Met degelijk bedoel ik dan bvb. bedrijfslogo + gegevens + tabel met andere gevens,...

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 15:19
Entity framework laad je je entities mee in uit de database. Die kun je dan, net als elke andere entiteit, gebruiken als input voor het genereren van je document. Dat dit toevallig EF klasses zijn is niet zo boeiend lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
SQL Server Reporting Services? Entity Framework werkt voor zover mij bekend slechts als een abstractielaag tussen je klasses en je database, SSRS kan dan rechtstreeks op de data in je database werken. Met Report Builder kun je dan precies maken wat je wilt volgens mij.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022
Ik weet niet of je het entity framework met SQL Server Reporting Services ("SSRS") zou kunnen combineren (volgens mij niet), maar ik zie ook helemaal geen reden om het te willen. Je kunt prima vanuit code d.m.v. het entity framework je database benaderen, en de reports rechtstreeks op de database schrijven. Er is qua architectuur ook niets mis met deze oplossing: Reports zijn bedoeld om snel veel data weer te kunnen geven, niet om per rij tegenaan te programmeren, het entity framework zou imo eerder een onnodige abstractielaag zijn.

Overigens, SSRS biedt zelf al ondersteuning voor het exporteren naar PDF, Excel, etc. en het afdrukken van reports, dus daar hoef je geen 3rd party libraries voor te gebruiken.

Als laatste: Ik zou je willen afraden om de Report Builder te gebruiken, maar je reports gewoon rechtstreeks vanuit Visual Studio te maken. De Report Builder is bedoeld om eindgebruikers zelf rapporten in elkaar te laten slepen op basis van een semantisch model, maar er zitten gewoon teveel beperkingen aan (waaronder geen opmaakmogelijkheden).

[ Voor 37% gewijzigd door MrBucket op 18-04-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe kun je alle objecten met SRSS laten werken. Het is echter maar de vraag of de UI dit afdoende support. De laatste keer dat ik daarmee heb gewerkt was dat niet het geval en moest ik alles met notepad aanpassen (joy).

Volgens http://social.msdn.micros...a8-4482-bbe6-bf472c5e3b75 kan het wel, maar is er dus inderdaad nog geen UI support.