draadloos internet mac, snelnet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een klein probleempje met Lijbrandt internet. Ze helpen me namelijk niet bij draadloos internet ondersteuning.

Nu heb ik snelnet, wat betekend dat ik een gebruikersnaam/wachtwoord gebruik voor internet (dat ik met snoer in moet vullen bij: netwerkvoorkeuren > geavanceerd > 802.1x (en dan TTLS/PEAP) aanvinken.

Nu wil ik het ook graag draadloos krijgen, en heb ik een linksys router.

Ik vind nu het draadloze netwerk, ik verbind ermee, maar krijg alleen een locaal adres 192.168.1.100 (en met 192.168.1.1 kan ik inloggen in de router).

Maar ik krijg nu het draadloos internet niet aan de praat.

Ook heb ik het netwerkvoorkeuren en bij de gebruikersprofiel bij draadloos netwerk mijn netwerk aangeklikt. Nog steeds alleen een locaal netwerk.

Wat kan ik hieraan doen?

Alvast bedankt.

Luuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Ik neem aan dat je dan ook een 802.1x account in moet vullen in de router. Die moet namelijk de verbinding gaan maken. Ik vraag me alleen af of die dat kan, maar dat moet je dan zelf even uitzoeken.

Het zal niet werken om die instellingen nog steeds op je computer in te stellen aangezien je computer geen verbinding meer maakt met Lijbrandt, maar met je router.

Wat je wel kan doen waarschijnlijk is een pc gebruiken om het internet te delen. Daar kan je dan een Access point op aansluiten (liever geen router, dat maakt het weer lastiger) en dan op die manier draadloos gebruiken. Dat betekent echter wel dat je altijd een computer aan moet laten staan.

Overigens is het niet vreemd dat Lijbrandt een dergelijke configuratie niet wil ondersteunen hoor. Kan alleen maar problemen opleveren.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -