Optimaal audio naar Yamaha RX-V1300

Pagina: 1
Acties:

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 20:37

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Ik heb een Panasonic TH-42PX80 TV met 3 HDMI ingangen maar zonder dergelijke uitgangen. Verder heb ik een Yamaha RX-V1300 receiver waarop geen HDMI digitale ingangen zitten.

Ik heb op mijn Sony Vaio een HDMI uitgang, die ik graag wil gaan gebruiken om op mijn TH-42PX80 aan te sluiten voor o.a 720P opnamen. Beeld is zo geregeld maar nu het geluid. Hoe kan ik optimaal het geluid naar mijn receiver krijgen?

Ik kan niet via mijn TV een 5.1 kanaal doorgeleiden naar mijn receiver, dus dat valt af. Is er wellicht een HDMI- to-optical/coax op de markt? Ik ben hem in elk geval nog niet tegengekomen.

Is rca/tulp stekker vanuit mijn TV naar mijn receiver de enige mogelijkheid om geluid bij beelden te krijgen die ik vanaf mijn Vaio direct naar mijn TV stream?

Ik zoek me suf op Google maar op een hoge geluidskwaliteit naar een non-HDMI receiver vind ik niets.

Iemand een idee?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

volgens mij heb je 7 digitale ingangen
http://www.yamaha.co.jp/e...pdfs/moreinfo/rxv1300.pdf pag 9

zit er mischien geen optische/coax spdif uitgang op je tv of decoder laptop ?

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 14-04-2010 20:44 ]

Iperf

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Ja 5 optische en 2 coaxiale ingangen op mijn receiver maar ik wil juist het geluid via mijn laptop verbinden met mijn receiver en op mijn laptop zit geen optische/coaxiale uitgang. Wel een HDMI uitgang waarmee ik dus enkel het beeld naar mijn TV kan geleiden.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 11:15

FeaR

In GoT we trust

-Stef- schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:33:
Verder heb ik een Yamaha RX-V1300 receiver waarop geen digitale ingangen zitten.
De optische en digitale coax-ingangen op de receiver (helemaal links) zijn ook digitaal ;)
Maar zoals gezegd: heeft die Sony geen flexi-jack uitgang? Dus een uitgang die normaal gebruikt kan worden voor een 3,5mm jack voor 2.0 analoge aansluiting en dan aan de andere kant kan dienen om een digitaal optisch signaal door te sturen.

In andere woorden: wat is het type van de laptop? Want veel laptops hebben toch wel zo'n uitgang. Want sowieso is het niet altijd dat een laptop via de HDMI uitgang meerkanaals audio uitstuurt. Dus straks zit je met een splitter van HDMI naar S/PDIF en dan heb je nog maar 2.0 geluid.

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 14-04-2010 20:56 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Ik heb een Vaio VGN-NW21SF.

Bij mijn opgaaf van ingangen is per ongeluk 'HDMI' weggevallen, dus inderdaad 7 digitale ingangen (optisch en coaxiaal) maar ik wil juist via mijn laptop een 5.1 geluid via HDMI naar mijn receiver verbinden omdat mijn laptop geen optische of coaxiale uitgangen heeft.

'Flexi- jack' ken ik niet maar zal het eens nakijken.

Ik heb verder een Humax IR-FOX C decoder met een optische uitgang maar die heeft weer geen digitale ingang die ik op mijn laptop kan aansluiten.

[ Voor 32% gewijzigd door -Stef- op 14-04-2010 21:39 ]

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-02 05:28

nAffie

...

Zou kunnen met dit kastje, is alleen vrij prijzig...
  • Input video resolutions supported: 480i, 480p, 720p, 1080i and 1080p 24 Hz, not 60 Hz for only 1080p.
  • Input video resolutions NOT supported: 1080p at 30/50/60 Hz is NOT supported so only a Blu-ray DVD player or other device will only work at 1080p/24 or you will have to set the resolution lower to 1080i.
  • Output video resolutions supported: 480i and 480p for composite and S-Video, and 480i, 480p, 720p, 1080i for component video.
  • Audio: If the HDMI Audio input is LPCM the output is stereo L/R and if the HDMI Audio input is Bit stream the output is SPDIF audio.
  • HDMI 1.3 compliant
  • HDCP 1.1 compliant
  • Note: When you use an S-Video or Composite output terminal, set the HDMI source device’s resolution to 480i in its manual mode.
  • Zero loss on converting can realize high resolution of analog output.
  • All output terminals can be used simultaneously.
  • The D/A Video Encoder : ADV7341 of Analog Devices
  • Adopting over sampling of 12bit 216MHz to get over 16 times higher sampling than SD resolution.
  • With NSV (Noise Shaped Video) technology, this product provides high linearity and low noise quality on audio output.
  • The Y-Cb-Cr and 4:4:4 INPUT can provide high definition beyond analog.
  • Supports an HDCP, HDMI Input and and a CGMS-A output
  • When used with a DVI to HDMI adapter this HDMI to s-video converter will adapt a DVI signal to either a composite, composite or s-video signal.
Er bestaan iig geen HDMI naar standaard audio of video verloopkabels, aangezien er digitale data over zo'n kabeltje heen gaat, en dus echt omgezet moet worden naar een analoog signaal...

meh.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik denk dat je gewoon op zoek moet gaan naar een express card met spdif uitgang

Iperf

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Geweldig, ik kende het fenomeen Express card helemaal niet maar maar zie dat mijn laptop inderdaad zo'n uitgang heeft.

Als ik vanaf mijn laptop een 720p videobestand afspeel en ik sluit mijn TV aan via HDMI en de audio via een expresscard op mijn optische of coaxiale ingang op mijn receiver, gaat het dan werken om zowel beeld als geluid optimaal weer te geven of loopt dit dan spaak omdat ik voor video en audio 2 verschillende uitgangen gebruik?

Anders kan ik het misschien net zo goed op dvd branden en afspelen.

Edit; hmmm, ik geloof niet dat express cards met spdif uitgang bestaan, althans ik vind ze niet.

[ Voor 15% gewijzigd door -Stef- op 14-04-2010 22:23 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je moet het zien als een andere geluidskaart. die je dan moet selecteren
express cards is de opvolger van pcmcia -> cardbus -> pc-card -> express card. een laptoplaternatief voor een pci slot

maar ik zit hiet even te googelen en ik vin tot nu toe alleen hele dure 200 kanaals kaarten enzo, of complete dockingsbays die er toe in staat zijn

ah kijk, gewoon een usb versie :P

http://www.google.com/pro...title&ved=0CAcQ8wIwADgA#p

en ook een expresscard

http://www.meritline.com/...-39571.aspx?source=fghdac

[ Voor 30% gewijzigd door Fish op 14-04-2010 22:22 ]

Iperf

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Dan heeft deze mijn voorkeur boven een usb variant lijkt mij.

Wellicht is de Creative SoundBlaster X-Fi Extreme Audio Express Card ook een goed alternatief?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het is in iedergeval steviger ...

deze ?
http://images.google.nl/i...6ndsp%3D18%26tbs%3Disch:1

ja waarom niet ?

Iperf

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
fish schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:17:
Je moet het zien als een andere geluidskaart. die je dan moet selecteren
express cards is de opvolger van pcmcia -> cardbus -> pc-card -> express card. een laptoplaternatief voor een pci slot

maar ik zit hiet even te googelen en ik vin tot nu toe alleen hele dure 200 kanaals kaarten enzo, of complete dockingsbays die er toe in staat zijn

ah kijk, gewoon een usb versie :P

http://www.google.com/pro...title&ved=0CAcQ8wIwADgA#p

en ook een expresscard

http://www.meritline.com/...-39571.aspx?source=fghdac
Die Turtle Beach usb card ziet er eigenlijk ook wel handig uit en uiteindelijk lijkt mij dat digitale doorgifte ongeacht de geluidskaart hetzelfde is (het 1-en en 0-en verhaal). Het enige dat ik mij afvraag is of USB of Express Card de voorkeur heeft bij het doorgeven van digitaal geluid? Als er al een voorkeur is.

Afgezien daarvan, zou ik graag willen weten of, als ik vanaf mijn laptop een 720p videobestand afspeel en ik sluit mijn TV aan via HDMI en de audio via een expresscard op mijn optische of coaxiale ingang op mijn receiver, ik zo zowel beeld als geluid optimaal weergegeven krijg of loopt dit dan spaak omdat ik voor video en audio 2 verschillende uitgangen gebruik?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

meestal is het probleem andersom, dwz dat mensen niet weten hoe zet het geluid op de hdmi aan de praat kunnen krijgen

maar je kan normaliter kiezen welke geluiskaart je uit uitgang wil gebruiken

Iperf

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Ik heb zojuist een Sweex externe 7.1 geluidskaart die ik nog had liggen geprobeerd, aangezien deze een optische (spdif) uitgang heeft. Inmiddels een 5m optische kabel gekocht, aangesloten op mijn Yamaha en op de Sweex, Sweex in mijn laptop maar helaas geen geluid. :?

Ik zie geen rood licht uit de kabel komen als ik deze op mijn Sweex/laptop heb aangesloten, dus ik denk dat het probleem een instelling in Win7 is.

In configuratiescherm heb ik geluid al op USB sound device gezet. Iemand een idee waar ik het wel kan vinden?

Ik speel overigens met Media Player Classic af.

Edit: ik heb de installatie cd geïnstalleerd maar het Sweex programma bevriest keer op keer in Windows 7. Ik kan geen update vinden. Iemand hiermee bekend? Zodra het icoontje van het stuurprogramma opstart kan in mijn muis niet meer bewegen,

[ Voor 17% gewijzigd door -Stef- op 23-04-2010 20:34 ]

Pagina: 1