z5500 rechts naast pc op 45cm afstand of links op 20cm?

Pagina: 1
Acties:

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hallo mensen,

Ik ben van plan een logitech z5500 speakerset te kopen omdat bij mijn oude x530 set de subwoofer zachtjes is gaan zoemen, ook als ie uit staat. Deze staat op ongeveer 20cm van mijn pckast af aan de linkerzijde.

Nu heb ik waarschijnlijk 2 plaatsingsmogelijkheden voor de sub van de z5500. Of rechts naast mijn pckast (coolermaster 590) onder mijn bureau, zodat het blaasgat dus op de pckast staat gericht of links naast de pc, maar dan op ongeveer 20 cm afstand. Nu heb ik gelezen dat logitech zegt dat je elektronische apparatuur op 60cm afstand moet houden, door het magnetische veld. Op internet lijken de meningen verdeeld, al heb ik eigenlijk nog niemand gevonden waar zijn pc (vooral de HD's) kapot is gegaan door een z5500 subwoofer. Ik heb wel een aantal maal gelezen dat de trillingen van de subwoofer erger voor een hardeschijf kunnen zijn dan het magnetische veld.

Zal het blaasgat van de subwoofer ervoor zorgen dat de boel te hard trilt voor mijn pc? IS 45cm te dichtbij? Kan ik anders de subwoofer links naast mijn pc zetten en dus nog dichterbij?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
M'n broertje heeft een Z-2300 op 30cm afstand van de pc staan, al jaren. Dat gaat gewoon goed.

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
je kan altijd nog een sok in het blowhole stoppen, dan dempt hij wel wat maar die sub is toch zwaar overpowered

[ Voor 38% gewijzigd door darkpluisje op 16-04-2010 14:15 ]

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:38
darkpluisje schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:15:
je kan altijd nog een sok in het blowhole stoppen, dan dempt hij wel wat maar die sub is toch zwaar overpowered
Het gaat niet om de trillingen, maar het magnetisch veld dat de sub creëert.

• Paco_NL
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-01 19:45
Hallo tweaker,

Ik heb zelf ook een Z-5500, wat een monter echt top geluid!

Nu jou vraag;
Ik zou hem met het 'blaasgat' van je pc af laten staan. Ik had hem ook eerst richting een schot staan op 35 cm.. dit hoorde ik redelijk mee resoneren als hij wat harder stond.

Nu heb ik de sub naar de andere kant van het schot verplaatst en dat gaat prima.

Conclusie:
Zet het blaasgat van je PC af.

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Luqq schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:17:
[...]

Het gaat niet om de trillingen, maar het magnetisch veld dat de sub creëert.
dat is heel niet sterk genoeg om ook maar iets met een harde schijf te doen http://ask-leo.com/how_sh...efore_i_give_it_away.html. Ik zou hem gewoon neerzetten waar het het beste uitkomt.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Pagina: 1