Verwijderd

Topicstarter
Beste filmtweakers,

Ik zoek namenlijk een simpele camcorder die echt mooie buiten aktie beelden kan trekken,
voornamenlijk zullen dit model vliegtuigen en helicopters zijn waar best wat pit in zit.

Ik heb de Toshiba Camileo H30 en P30 op het oog voor 190 en 155 euro,
maar ben eigenlijk best wel een beetje bang dat het misschien toch een miskoop zal zijn.
Met name omdat bij sommige youtube demo filmpjes de beelden op slappe gelatine lijken.
Voornamenlijk als er wat druk gedaan wordt terwijl er ingezoomd is (optisch).
Ook hier en daar wat frame drops maar ik weet niet of ik daar youtube de schuld voor hoor te geven.

Met name dit filmpje zorgt ervoor dat ik niet weet of ik de H30 nu wel of niet goed vind:
http://www.youtube.com/watch?v=LJpoz-KgrNA

De beelden zijn van een vlot bewegend object in de lucht, hij focust en zoomt aardig goed,
maar vallen er veel frames uit of ligt dat nu aan youtube (flash player die et niet behappen kan op mijn PC).
Persoonlijk vind ik de kleuren mooi van de camileo cams, maar veel schijnen het te vervloeken.
Nacht filmen zal ik zelde doen, dus of het in het donker gruizig wordt maakt me niet zo heel veel uit.
Voor fotos heb ik al een canon ixis dus dat deel van de camcorders valt in het niet.

De P30 heeft het wat compactere formaat maar haalt slechts 1440x1080 met zijn 5mpix aperture.
De H30 is wat lomper maar kan wel volledige 1080p filmen met zijn 10mpix aperture.
Verder hebben ze als enige verschil dat de H30 een touchscreen heeft (vette vingers op je scherm),
en een iets handigere "jog dail" om het menu te bedienen ookal is dat niet zo vaak nodig.
Ik vraag me af of het de extra 25 euro en grotere formaat waard is om voor de 10mpix 1080p te gaan.

Of weet iemand misschien zelfs een hele andere camera die nog een veel betere candidaat zou zijn?

Vriendelijke Groet,
- Sven

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 21:40
Ken die camera's niet zo heel goed. Maar wat je hier wel ziet is dat die op automatisch staat. Automatisch aanpassen van de kleur balance, en scherpstellen. Dit is leuk om de camera een beetje te leren kennen, maar later wil je hier wel van af. Als je ook manueel kunt filme, moet je dat zeker doen. Dit levert doorgaans de beelden op die je wilt hebben en dat doen niet de beelden die automatisch geschoten worden.

Over de framedrop, geen idee, of dat nu aan youtube ligt of niet. Kik anders eens op vimeo.com en check daar wat beelden die geschoten zijn met die camera en kijk of je hetzelfde ziet.