Nieuwe PC komt niet eens bij BIOS @ 1e boot

Pagina: 1
Acties:

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-11 07:52
Goedenavond dames en heren...

Ik heb vannochtend mijn PC van Azerty ontvangen met de volgende specificaties:

Microsoft Wired Keyboard 600 - Toetsenbord - USB - Microsoft Xbox 360 -
zwart - Engels
206818 Razer Goliathus Speed Edition - Muismat
43615 Logitech G9 Laser Mouse - Muis - laser - met bekabeling - USB € 51,24 1 € 51,24
7517 Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie
261738 Gigabyte GV R587UD-1GD - Grafische adapter - Radeon HD 5870 - PCI Express
2.1 x16 - 1 GB GDDR5 - Digitale Visuele Interface (DVI
234725 ASRock P55 Pro - Moederbord - ATX - iP55 - LGA1156 Socket - UDMA133, Serial
ATA-300 (RAID), eSATA - Gigabit Ethernet - FireWire
217933 LG W2253V-PF - LCD-scherm - TFT - 22" - breedscherm - 1920 x 1080 - 300
cd/m2 - 50000:1 (dynamisch) - 2 ms - 0.24825 mm HDMI, DV €
235982 Microsoft Windows 7 Home Premium - Licentie en media - 1 PC -
oorspronkelijke fabrikant - DVD - 64-bit - Nederlands
35578 CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.3/
EPS12V 2.91 - 115/230 Volt wisselstroom V - 620 Watt
226356 Processor - 1 x Intel Core i5 i5-750 / 2.66 GHz - LGA1156 Socket - L3 8 MB
- doos
225953 Cooler Master Hyper 212 Plus - Koeler voor processor - ( Socket 940, Socket
775, Socket 939, Socket 1156, Socket AM2, Socket 136
225309 Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - Vaste schijf - 1 TB - intern -
3.5" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer: 32 MB
224663 Sony NEC Optiarc AD-7240S - Schijfstation - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM -
24x24x12x - Serial ATA - intern - 5.25" -
72617 Antec Three Hundred - EU - Towermodel - ATX - geen voeding - glanzend zwart
- USB/Audio
80156 Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3 -
1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V - niet-gebufferd -

Alles prima. Ze moesten 'm volstouwen met bubbeltjes plastic om te verzekeren dat de Proc cooler niet ging rammelen tijdens vervoer, dus eerst rustig dit plastic verwijderd.

Toen viel me op dat de Radeon 5870 (wat een beest) onder z'n eigen gewicht een beetje krom gaat hangen in m'n kast... Kan dit kwaad?

Anyway... Toen the big moment eindelijk kwam: eerste boot, kwam het probleem:

1. Ik druk op de aanknop.
2. Coolers van kast, processor én grafische kaart gaan loeien.
3. PC maakt een aantal geluidjes.
4. Moederbord geeft nummer A2 weer op zijn schermpje op het board zelf.
5... and thats it.

Ik krijg dus geen beeld, mijn beelscherm zegt direct "changing to power-saving mode".
Ik heb dit scherm getest met mijn Playstation 3 en hij werkt perfect.

Toen heb ik gekeken of alles in m'n pc wel goed vast zat. Dit was het geval, op de wat ongelukkig ogende HD5870 na.

Toen na meerdere pogingen met en zonder CD opstarten, scherm via DVI of HDMI aansluiten, op de andere poort op de kaart aansluiten etcetera nog eens geprobeerd de BIOS te resetten (Zit een standaard knop op de ASROCK). Dit had als gevolg dat mijn USB muis en keyboard nu wel stroom kregen, en het moederboard ging nu op 00 staan ipv A2.

Maar... meer gebeurd er nog steeds niet! Ik ben natuurlijk furieus op dit moment, aangezien de pc al later was door foutief geheugen (hadden ze daar getest en mij op de hoogte gesteld). Nu was hij goed verklaard, komt hij hier en werkt hij alsnog compleet niet!

Als ik de pc aan en uit doe gaat hij weer op A2 staan op het bord en heb ik geen beeld, geen muis en geen toetsenbord stroom. Gek genoeg heb ik áltijd stroom op Ps2 toetsenbord aansluiting.

Aan de voeding ligt het niet, die werkt prima...

Iemand enig idee? Ik was zo blij dat m'n nieuwe pc'tje eindelijk kwam :'( :'( :'(

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-12 08:30
Handleiding, pagina 34: Takes care of runtime image preparation for different BIOS modules. Fill
the free area in F000h segment with 0FFh. Initializes the Microsoft IRQ
Routing Table. Prepares the runtime language module. Disables the system
configuration display if needed.

Even in de handleiding bladeren dus: Handleiding

[ Voor 10% gewijzigd door Sijhtam op 14-04-2010 19:25 ]

huidige opstelling

• Brutal1ty
Ok en wil je ook zo vriendelijk zijn dit even in lekentaal uit te leggen? Deze pc is getest door azerty en zou gebruiksklaar moeten zijn. Dat is hij dus duidelijk niet. Hij had eerst foutief geheugen en daarom duurde het langer, de tweede keer met nieuw geheugen kwam hij de tests wel door. Vervolgens hier bij mij thuis, kom ik niet verder dan A2. Het is leuk te weten wat A2 enigsinds inhoud maar... Nu? ' Fill
the free area in F000h segment with 0FFh ' zegt mij helemaal niets.

Wat is er tijdens het vervoer dan fout gegaan? Aangezien ik niets veranderd heb en hij het bij Azerty schijnbaar wel gewoon deed?

Ik bedoel die uitleg van wat het moederboard doet is wel heel leuk en fijn enzo, maar daar schiet ik niets mee op...

Dit ding is geassembleerd en getest en wel afgeleverd en vervolgens krijg ik dit. Het lijkt mij niet de bedoeling dat ik eerst moederboard moet gaan studeren om erachter te komen wat hier fout zit. Heb ik nooit eerder hoeven doen, zelfs niet met compleet zelf samenstellen.

Sorry voor de gefrustreerde manier van typen, maar met ' lees de handleiding dan' kom ik niet ver en zelfs dat hoort naar mijn mening in dit geval dus niet nodig te zijn, aangezien dat gedeelte al geregeld hoort te zijn door het bedrijf waar ik de pc heb laten samenstellen en testen... ' Windows installeren + drivers en klaar' is het idee hierachter :/

BIOS resetten doet niets behalve A2 in 00 veranderen en m'n USB apparatuur van stroom voorzien, maar bij de volgende reboot is het weer A2, iets instellen is niet mogelijk omdat ik niets te zien krijg op mijn scherm en alle hardware zit goed bevestigd...

[ Voor 47% gewijzigd door Brutal1ty op 15-04-2010 06:32 ]

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Kan goed begrijpen dat je hier niks mee kunt, maar dit is dus inderdaad waar die A2 voor staat. (ik heb ook even gelezen in de handleiding). Ik heb ook gezocht op internet voor eventueel uitleg hierover, maar kon het niet zo snel vinden. Azerty zal hier wat mee moeten doen. Daar zal wel iemand (moeten) zitten die daar wat mee kan. Ik, als niet leek, begrijp ook niet precies wat er mee bedoelt wordt. Maar gewoon terug naar Azerty gaan en laat ze het maar oplossen. Hoe k*t het ook is om weer terug te moeten. Zit in jouw geval weinig op lijkt me, en valt absoluut onder garantie, plus het feit dat ze inderdaad een niet in 1x werkende pc afgeven.

• Brutal1ty
Ja ik heb net 2 mailtjes van ze ontvangen... Komt erop neer dat je een hele procedure mag doorstaan:

' Beste Kevin Dorland,

Ik kan u helaas niet verder helpen met uw mail.

Ik heb contact gehad met mijn collega van de technische dienst.

Hij gaf aan dat uw systeem bij ons goed getest is.

Indien het bij u dus niet werkte raad hij u aan een RMA aan te vragen.

Wij kunnen uw systeem dan nogmaals testen op de klacht die u heeft.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
'

Aan deze RMA zitten weer allemaal eventuele mogelijke extra kosten en risico's verbonden. Zelfs word er geclaimd dat eventuele schade opgelopen tijdens vervoer niet vergoed word (ook al zat dat ding echt monsterlijk ingepakt) en het een verzekerd pakket was.

Maarjah er zit niets anders op duidelijk. Hij gaat weer met de postbode mee een dezer dagen. Zal wel weer een maandje gaan duren... Dat vind ik nog wel het ergste, meestal duren dit soort procedures heel heel heel erg lang en gaan ze verre van vlekkeloos en zijn ze dus inderdaad ook niet bepaald gratis. Vandaar dat ik eerst hier nog even wat wilde vragen...

Ik gooi het op een duidelijke DOA (Dead On Arrival) PC en ik zie niet hoe ik daar zelf schuld aan kan hebben in dit geval...

Een andere oplossing zie ik helaas zelf niet :'(

EDIT: zelfs RMA aanvragen is al vervelend: je kan maar 1 onderdeel uit je bestelling (de hele pc) selecteren om voor RMA in aanmerking te komen. Lijkt me stug dat je voor elk onderdeel appart die hele procedure moet doen... Heb er al even een mailtje over gestuurd.

EDIT2: Ik geloof ze graag hoor, dat alles goed getest was enzo, maar zo komt dat natuurlijk niet bepaald over als je meteen bij aankomst al hier mee geconfronteerd word. Voor de rest moet ik ze 1 ding nageven: ze reageren razendsnel op mailtjes, zelfs tot anderhalf uur na sluitingstijd. Dat kan ik dan wel weer waarderen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Brutal1ty op 15-04-2010 07:20 ]

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 16:20
Tja aangezien je hem niet zelf in elkaar hebt gezet (en je wel garantie enzo wil houden) moet hij idd maar terug naar Azerty. Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat ze hem helemaal klaar zouden leveren, inc OS install, om alles echt goed te kunnen testen, maar goed.

Idd levert Google hierbij niet echt wat op, mijn eerste gevoel zou zijn kijken of alles nog wel goed vast zit, zoals je zelf ook al deed:

- kabels, hij is vervoerden je hebt een modulaire voeding, dus alle modulaire kabels nalopen, zeker de 8 pins op het moederbord (daar zou ik het eerst naar kijken), vervolgens ook naar de andere onderdelen

- kaarten & geheugen

- schroeven & rammelen

Scherm doet het, fans krijgen stroom (dat hoeft niet te zeggen dat moederbord/vga kaart genoeg stroom krijgen).

Als je zelf bouw had zouden we zeggen, haal alles er eens uit op het broodnodige na, dus maar 1 stripje ram, vga kaart en een hdd en kijken wat ie doet, maar hier helaas een gevalletje RMA en hopen dat ze vinden wat er aan de hand is. Overigens zou schade tijdens zo'n eerste transport denk ik niet op jou vallen (jij hebt betaald voor een werkend product dat hoor je ook geleverd te krijgen) maar IANAL dus succes daarmee.

• Brutal1ty
BradKing schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:10:
Tja aangezien je hem niet zelf in elkaar hebt gezet (en je wel garantie enzo wil houden) moet hij idd maar terug naar Azerty. Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat ze hem helemaal klaar zouden leveren, inc OS install, om alles echt goed te kunnen testen, maar goed.

Idd levert Google hierbij niet echt wat op, mijn eerste gevoel zou zijn kijken of alles nog wel goed vast zit, zoals je zelf ook al deed:

- kabels, hij is vervoerden je hebt een modulaire voeding, dus alle modulaire kabels nalopen, zeker de 8 pins op het moederbord (daar zou ik het eerst naar kijken), vervolgens ook naar de andere onderdelen

- kaarten & geheugen

- schroeven & rammelen

Scherm doet het, fans krijgen stroom (dat hoeft niet te zeggen dat moederbord/vga kaart genoeg stroom krijgen).

Als je zelf bouw had zouden we zeggen, haal alles er eens uit op het broodnodige na, dus maar 1 stripje ram, vga kaart en een hdd en kijken wat ie doet, maar hier helaas een gevalletje RMA en hopen dat ze vinden wat er aan de hand is. Overigens zou schade tijdens zo'n eerste transport denk ik niet op jou vallen (jij hebt betaald voor een werkend product dat hoor je ook geleverd te krijgen) maar IANAL dus succes daarmee.
Ja alle punten zijn gecheckt en ok bevonden, dus het word toch een RMA'tje helaas...

Ik had mijn beklaag mailtje naar zo'n beetje alle naar mij bekende Azerty mailadressen gestuurd, heb dus ook verscheidene reacties teruggekregen. Waaronder eentje van ene Vincent, die erg vriendelijk en wat uitgebreider antwoorden.

Deze persoon had ook verteld dat het andere geheugen goed getest is, en dat de pc werkend de deur uitging. Zijn gok gaat toch uit naar een beschadiging tijdens transport, indien dit zo is, zijn de kosten niet voor mij, meldde hij.

Een andere optie was alles even nagaan (maar dat had ik al gedaan) en eventueel foto's sturen.

Ik ga toch maar voor de RMA denk ik... en hem als contactpersoon proberen aan te blijven spreken, hij is duidelijk bekend met het systeem waar het om gaat.

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-12 20:27
Ik denk dat A2 voor geheugenslot A2 staat. Te vinden op pagina 17 van de handleiding.
Kun je je geheugen in een andere pc testen of misschien van iemand anders wat geheugen lenen?

Het geheugen moet in slot A1 en B1 voor optimale werking.

Het geluid (ik denk drie piepjes?) geeft waarschijnlijk ook aan dat het aan het geheugen ligt.

[ Voor 30% gewijzigd door michaelmou op 16-04-2010 09:09 ]

• Brutal1ty
michaelmou schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:05:
Ik denk dat A2 voor geheugenslot A2 staat. Te vinden op pagina 17 van de handleiding.
Kun je je geheugen in een andere pc testen of misschien van iemand anders wat geheugen lenen?

Het geheugen moet in slot A1 en B1 voor optimale werking.

Het geluid (ik denk drie piepjes?) geeft waarschijnlijk ook aan dat het aan het geheugen ligt.
Hier loopt het al vast: mijn pc geeft geen piepjes. Geen 1... Als enige pc die we ooit gehad hebben ;)

Ik heb overleg gehad met Azerty en zij wilde graag de pc retour hebben. Zij zouden verder kijken, als hij inderdaad stuk is zullen zij alles incl verzending van mijn kant etc vergoeden. Dus ik ben er verder vanaf gebleven en heb hem inmiddels RMA gestuurd.

Het geheugen zat wel A/B Maar of het nou A1 en B1 of A2 en B2 was weet ik even niet meer.

anyways: er word aan gewerkt, is op het moment niets aan te doen.

Zodra ik meer weet laat ik weten wat het was, voor als iemand anders een keer een gelijkwaardig probleem krijgt!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:40
Je hoeft geen RMA procedure te volgen. Hij is namelijk kapot op binnenkomst (DOA).
Gewoon er mee terug gaan en een nieuwe vragen.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Pagina: 1