Makkelijke draadloze router voor Ziggo internet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09-2023
Nu we in huis twee laptops hebben, wordt het hoog tijd voor draadloos internet thuis. Nu heb ik momenteel Ziggo Z2 internet, en ben ik op zoek naar een draadloze router die makkelijk te installeren is en zonder moeilijkheden op mijn provider moet draaien.

Na het een en ander op diverse fora te hebben gelezen denk ik dat een router van Sitecom of Linksys. Ik hoef niet persee het maximale eruit te halen, als er maar goed en stabiel binnen en bijv. in de tuin wat kan internetten en het netwerk/internet eenvoudig te beveiligen is voor buitenstaanders.

Een aantal routers die mij wel een goede keuze lijken zijn: Linksys WRT160N Sitecom WL-614 of WL-351.

(Misschien nog een domme vraag, maar je kan met de Lanpoort toch ook gewoon een bedraade verbinding maken, de desktop die we thuis hebben hoeft namelijk niet draadloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evant87
Iemand? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh... Neem aan dat je een wireless router wil aansluiten na je modem? Of is de bedoeling dat je je modem van Ziggo vervangt door zowel een draadloos als bedraad apparaat?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280665

Ik denk dat je qua routers van deze merken geen slechte koop kunt doen (heb er eerlijk gezegd geen ervaring mee). Het klopt dat je via de LAN poort ook nog gewoon bedrade verbindingen kan maken naast je draadloze verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evant87
MAX3400 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:51:
Euh... Neem aan dat je een wireless router wil aansluiten na je modem? Of is de bedoeling dat je je modem van Ziggo vervangt door zowel een draadloos als bedraad apparaat?
Nee ik bedoel inderdaad een wireless router om na me modem aan te sluiten. Ik begrijp dat de zowel de Sitecoms als Linksys gemakkelijk zijn te installeren. Dan gaat mijn voorkeur toch eerder naar Sitecom vanwege de prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

job

Alle consumentenrouters zijn doodeenvoudig te installeren icm met ziggo.
Modem van het stroom af, router er aan hangen, pc aan router hangen (via draadje).
Modem stroom geven, als die online is router stroom geven, en als deze opgestart is de pc opstarten.

Via de browser inloggen op de router. Kanalen kiezen, SSID's en WPA2 keys aanmaken en klaar ben je.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 16-04-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:35

Hoite

Goed verhaal

Wat je eigenlijk wilt is puur een Accesspoint als ik het goed lees,

Daarvoor volstaan alledrie de modellen die je in de TS hebt beschreven.
Als je het helemaal makkelijk wilt maken, sluit je inderdaad de nieuwe router achter het ziggo apparaat aan.
Sluit hem dan niet aan op de WAN poort, maar op een gewone poort.
Verander nog wat instellingen in de nieuwe router:
  • Zet de 2e(nieuwe) Router in hetzelfde subnet als de huidige Ziggo router.
  • Zet DHCP uit.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

job

Hoite schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:53:
Wat je eigenlijk wilt is puur een Accesspoint als ik het goed lees,
Nee, het ziggo modem is een bridge modem. :)
Je moet daar een router op aansluiten, en die laten routeren.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 16-04-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evant87
Accespoint? Gewoon om op me internet verbinding meerdere pc's te laten draaien. Ter vervanging van mijn huidige router die niet draadloos is. Als al die routers kinderlijk eenvoudig te installeren zijn, ga ik bij nader inzien voor de goedkope Linksys WRT120N :) Deze moet toch gewoon ook het maximale uit mijn verbinding halen? Iedergeval bedraad?

Vind het namelijk wel een mooi zacht prijsje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zeg, gewoon doen!

Het is allemaal veel van hetzelfde, en als je weinig eisen hebt, ga ervoor

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
fish schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:51:
ik zeg, gewoon doen!

Het is allemaal veel van hetzelfde, en als je weinig eisen hebt, ga ervoor
:D

Koop je deze bijna 10x zo snel LAN en bijna 3x zo snel wireless.. voor €15 meer, hoogstwaarschijnlijk bereik ook veel beter. (TP-Link moet mij eigenlijk eens gaan betalen met al die reclame die ik maak.. }:O )

Ik quote even de conclusie van die review van de wrt120n: "On that basis alone, I just can't recommend the not-certified-for-draft-802.11n WRT120N, no matter how Cisco tries to disguise it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han Bosman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09-2023
let wel op he goed kopen draadlozen routers kunnen mischien niet allen hoeken van het huis halen en een hoog mbp's halen, maar als je alleen wilt e-mailen en beetje browsen zou een goed kopen goed moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nivk schreef op maandag 19 april 2010 @ 23:28:
[...]

:D

Koop je deze bijna 10x zo snel LAN en bijna 3x zo snel wireless.. voor €15 meer, hoogstwaarschijnlijk bereik ook veel beter. (TP-Link moet mij eigenlijk eens gaan betalen met al die reclame die ik maak.. }:O )

Ik quote even de conclusie van die review van de wrt120n: "On that basis alone, I just can't recommend the not-certified-for-draft-802.11n WRT120N, no matter how Cisco tries to disguise it."
Z2 = 10Mbit, Met G aleen haal je nog 25Mbit

Ik heb de prijzen niet gecontroleerd, maar ja meer betalen voor iets waar de ts mischien weinig van merkt
acht het is een keus. Al geloof ik wel dat het bereik van die router een stuk beter kan zijn

criteria -> "Gewoon om op me internet verbinding meerdere pc's te laten draaien"

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 19-04-2010 23:55 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evant87
Nog even de reacties hier gevolgd. Het merk TP-Link zegt mij zelf niks, maar als ik zo de reviews e.d. lees moet het wel goed zijn :) We staan thuis wel op het punt om over te stappen naar het alles in een plus pakket van ziggo, dus met 20mbit.

Het bereik is in zoverre van belang dat er in de woonkamer, op bed of in de tuin wat gebrowsed e.d. kan worden. Downloaden zal hoofdzakelijk gebeuren via de desktop die ik bedraad aangesloten wil houden, kabels liggen er toch al.

Ik ben best bereid om €15,- extra te investeren, mits die router ook gewoon zo gebruiksvriendelijk is. Klinkt meer als een router voor de wat professionelere gebruiker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Alle routers werken out of the box met je ziggo (soms ff je ziggo modem even uit-en aanzetten)
Daarna je wireless in stellen, maar daar is ook nooit zoveel verschil in.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marklinfan
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-06 19:33
Barman56, ik heb vorige week die TP-link gekocht en geinstalleerd om van G naar N wireless over te gaan. Ik had een Linksys wrt54gl (die mag je best voor een zacht prijsje overnemen als je wilt).

Maar de TP link bevalt net zo goed, bereik ook net zo goed, snelheid hoger, gebruikersvriendelijkheid ook minstens evengoed.
Ook bedraad is de snelheid hoger, voor internet niet zo van belang maar ik heb ook een NAS aan het netwerk hangen en dan is dat wel interessant. Zorg dat je je mogelijkheden om uit te breiden (bv een NAS) ook zo optimaal mogelijk houdt dus zorg, als je nieuw koopt, voor een router met ingebouwde 1GB switch zoals de TPLink. Want anders moet je dan weer een losse 1GB switch kopen, ben je het prijsverschil alweer kwijt en een stroom- en ruimtegebruiker extra.
TPLink gebruikt overigens Atheros chips en daar is niks mis mee.

[ Voor 34% gewijzigd door marklinfan op 20-04-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evant87
Ik vertrouw op jullie advies, en ga vanmiddag zo een TP-link router bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

World Citizen

FreeReef.nl

Ik ken de ondergenoemde router ook niet, maar ik zou even goed checken of de uplinkpoort van de betreffende router wel 100mbit is.. !!!! anders haal je nooit de volledige snelheid uit je internetlijn.

Ik zelf zou je een Netgear aanraden. Ik heb deze het afgelopen jaar nu zo'n 20 weggezet, en nog nooit problemen gehad. Ik zet wel alteid de WNDR3700 weg. deze is wat duurder maar zeer Compleet. en gergarandeerd een 100mbit poort.

Ik ben er erg tevreden over. Tevens is het instellen van je (ziggo) lijn een qwestie van niks doen. het appraat staat standaard als dynamich ingesteld. Dus aan je modem prikken even een uurtje wachten ... en gaan.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Laatst online: 03-06 10:44

nIghtorius

Poef!

Decon Frost schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:49:
Ik ken de ondergenoemde router ook niet, maar ik zou even goed checken of de uplinkpoort van de betreffende router wel 100mbit is.. !!!! anders haal je nooit de volledige snelheid uit je internetlijn.

Ik zelf zou je een Netgear aanraden. Ik heb deze het afgelopen jaar nu zo'n 20 weggezet, en nog nooit problemen gehad. Ik zet wel alteid de WNDR3700 weg. deze is wat duurder maar zeer Compleet. en gergarandeerd een 100mbit poort.

Ik ben er erg tevreden over. Tevens is het instellen van je (ziggo) lijn een qwestie van niks doen. het appraat staat standaard als dynamich ingesteld. Dus aan je modem prikken even een uurtje wachten ... en gaan.
we hebben het hier over Z2 Internet van Ziggo.. die komt heus niet over 100mbps heen..
ikzelf heb zelf niet zo'n plezierige ervaring met netgear routers. met name die idiote beperkingen in de virtual server instellingen. b.v. poort 3390 (buiten) doorlussen naar 3389 (intern) etc..

en vaak vreemde stabiliteitsproblemen met draadloos.. zeg maar.. 100% signaal en toch is de verbinding één of ander niet stabiel te krijgen totdat je de WNDR3700 dwingt op G-only te draaien..

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Decon Frost schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:49:
De WNDR3700 heeft helemaal geen enkele 100Mbit poort, alleen 5 Gbit poorten 8)7 . Dit heeft de TP-Link TL-WR1043ND die ik eerder noemde ook, alles Gbit dus. Dit zegt natuurlijk sowieso niets over de down/up-load (WAN-LAN/LAN-WAN) snelheid van zo'n router, immers ligt deze bij de WNDR3700 op de ~400+Mbps en bij de TL-WR1043ND rond de 125+Mbps, wat natuurlijk bij beiden meer dan genoeg is zelfs voor Alles-in-1 Extra van Ziggo met 120Mbps. Dus al helemaal genoeg voor TS.

[ Voor 7% gewijzigd door Nivk op 22-04-2010 21:19 ]

Pagina: 1