[Zwitserland] Retourtje Nederland <--> Jonschwil

Pagina: 1
Acties:

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 11:05
Dus je besluit om met een paar vrienden naar een concert te gaan. Leuk! Dat concert is alleen in Zwitserland. Maakt niet uit, je pakt gewoon de trein.... Ehm, juist. Welke trein?

Het concert duurt van 18 juni 11:00 uur tot 19 juni 06:00 uur. We willen niet te krap zitten qua planning maar we hebben ook geen zin om een halve dag van te voren aan te komen.

Ik vertrek vanuit Hardinxveld-Giessendam en mijn mede reizigers vanuit Gorinchem (één treinstation verderop). Het plan was om naar Utrecht te gaan en van daar uit de internationale trein richting Zwitserland te pakken. Zürich is het dichtstbij Johnschwil van de internationale treinstations. Alleen kost een enkeltje ruim €270,- :X Basel is goedkoper, dat is €29,- voor een enkeltje. Maar hoe moet je dan verder? Weet iemand een Zwitserse OV-planner oid?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• NkLs
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Krentenbol
Dank u :)

Ik heb trouwens nog eens gekeken en we kunnen voor €98 heen en weer naar Zürich, wat een stuk beter uit komt dan op en neer naar Basel. We zullen alleen wel 12 uur in Zürich door moeten brengen voor onze trein weer naar Nederland vertrekt. Maar dat scheelt zo €100 p.p., dus dat is zeker iets om te overwegen. Een retourtje Utrecht kost €18.70 en een retourtje Zürich-Schwarzenbach (ligt naast Jonschwil) kost ~€28,-. Nogmaals bedankt voor het linkje en mochten er betere ideeën zijn (Eurolines valt af omdat we dan veel te lang moeten wachten), hoor ik het graag :)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

's Avond om 19:32 vertrekken uit Geldermalsen. Dan naar Utrecht. Om 21 uur in de CityNightLine naar Zürich. Daar kom je de volgende 's morgens om half 9 aan. En met nog 1 overstap ben je om kwart over 10 in Jonschwil.

Voor de goedkoopste treinkaartjes moet je een beetje goochelen met www.db.de en www.citynightline.de

Ik betaalde een paar weken terug 140 euro voor Basel-Groningen retour in een 6-persoon couchette.

Siditamentis astuentis pactum.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allereerst: laat ns.nl en nshispeed.nl ronduit links liggen. Bovenstaande tips voor db.de en citynightline.de zijn twee goede, www.treinreiswinkel.nl ook. Als je zo ver van tevoren boekt kun je vast goedkoper krijgen.

Even kijken...

De eerste halte over de DE grens met normale (niet-ICE) treinen is Kaldenkirchen, vlakbij Venlo. De laatste treinhalte is bij Will (Jonschwill is iets verderop met de bus, wat hooguit een paar Frank kost). Een enkeltje Kaldenkirchen -> Will (met de ICE overnacht) kost op dit moment EUR 39 :D

Kaldenkirchen <-> Will kost dus EUR 78 retour.

Retourtje Hardinxveld-Giessendam <-> Kaldenkirchen kan NShispeed uiteraard niet vertellen, ns.nl ook niet, maar een enkeltje H-G -> Venlo (via Dordt) kost EUR 12.20 met korting, en Venlo-Kaldenkirchen is iets van EUR 1.50 (mits je op Venlo het kaartje in het Duitse automaat koopt), dus reken op EUR 28 retour.

Totaal ben je van H-G <-> Will EUR 106 kwijt als je slim bent en toch gewoon op volle snelheid wilt reizen.

Maar het kan nog goedkoper als je meer tijd dan geld hebt :P

Je zegt niet met exact hoeveel je bent, maar als dat vier man is zijn de Ländertickets een geniaal idee - met die kaartjes kun je een dag lang met max vijf man onbeperkt in een van de DE Länder reizen. Je reist op die route door NRW, Hessen en Baden-Württenburg. SchönerTagTicket NRW kost EUR 35, Hessen-Ticket kost EUR 31 en Baden-Württemberg-Ticket kost EUR 28. Je kunt dus met de gehele groep voor EUR 94 van Venlo tot Schaffhausen (op de CH grens) komen, maar de grootste grap is de terugweg: in het weekend mag je met de Schönes-Wochenende-Ticket kun je voor EUR 37 met vijf man door heel DE reizen, dus totaal retour voor het gehele stuk door DE is dan EUR 131, oftewel EUR 34 pp 8)7

Daar komt nog EUR 28 bij naar Kaldenkirchen en twee enkeltjes Schaffhausen <-> Jonschwil (a CHF 26.40 = EUR 18.38) dus EUR 36.76 - totaal EUR 98 retour voor het gehele traject.

Beperking met deze route is wel dat je geen IC/ICE/EC/EN/D treinen mag nemen in DE, dus je er een vol dag over doet, maar het is te doen: als je om 8u41 vertrekt van H-G kom je om 23u01 aan in Uzwil bahnhof, en met een korte busrit sta je om 23u20 in Jonschwil. Je stapt dan wel over in Dordt, Venlo, Mönchengladbach, Koblenz, Mainz, Karlsruhe, Singen, Schaffhausen en Winterthur :+

Oslik blyat! Oslik!

• Krentenbol
dion _/-\o_ :D
Waar heb jij die €39,- gevonden voor Kaldenkirchen-Wil? Ik kan zie namelijk bij treinreiswinkel.nl (wat gewoon een vertaalde lay-out is van db.de?) zegt dat je voor die reis naar het reisbureau moet :? Dus, waar heb jij die reis gevonden? :9 En we zijn waarschijnlijk met 4-5 man, niet helemaal zeker. En het zou wel lekker zijn als we niet te veel over hoeven stappen, we zullen namelijk helemaal afgepeigerd in de trein zitten en een beetje kunnen slapen is dan wel lekker ;)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:11

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en, vertrek (Kaldenkirchen) en bestemming (Wil(CH)) invoeren, tijd aangeven (vanaf 21:00 uur), een paar keer op "Later" drukken en dan "Check all" drukken. Je moet dan nog even je leeftijd ingeven (omdat het een internationale reis is) en "Refresh" drukken. Je krijgt dan de Sparangebote te zien, en dat is dus 39 euro pp voor een Sparpreis Zwitserland.
Boeken doe je online met je creditcard.

Kaldenkirchen 22:10, Will 7:52 met ICE van Keulen naar Basel van 23:53 tot 5:47.
Hardinxveld-Giessendam wordt dan 19:41 vertrekken.

[ Voor 27% gewijzigd door Maasluip op 15-04-2010 10:34 ]

Signatures zijn voor boomers.

• Krentenbol
Ah, bedankt. Ik zal één dezer dagen eens overleggen.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:11

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

He. Nu is de goedkoopste nog maar € 69. Dit zijn aanbiedingen met een beperkte voorraad.
En als ik voor 4 personen zoek krijg ik € 356 (€ 89 pp).

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1