Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Hallo.

Ik heb het volgende probleem:

Mijn download snelheid blijft hangen op ongeveer 9.50 Mb/sec, terwijl het tussen de 20 en 25 zou moeten zijn.

Een aantal dingen die jullie moeten weten:

- We hebben onlangs ander en sneller internet gekregen.
- We gebruiken 2 computers, beide zijn niet wireless.
- Deze computers zijn aangesloten op dezelfde router.
- Op deze computer is de download snelheid 9.50 Mb/sec, terwijl de andere computer rond de 24 Mb/sec zit.
- Het ligt niet aan de kabels. (Ik heb dat getest door deze computer aan te sluiten op de locatie van de andere. De snelheid was toen nog steeds 9.50 Mb/sec.)

Ik heb weinig verstand van netwerken, maar zou het aan mijn netwerkkaart kunnen liggen? Of de instellingen hiervan?
Ik heb een "Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E Ethernet Controller" en ik gebruik Vista.

Kan iemand mij hier mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 21:41

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Als je de computers hebt omgewisseld (waarbij het netwerk inclusief bekabeling gelijk bleef) en onder gelijke omstandigheden (zelfde bestand van zelfde locatie) hebt getest, waarbij bleek dat de ene pc sneller kon downloaden dan de andere, dan ligt het inderdaad aan je pc. De kans is inderdaad groot dat het aan de netwerkkaart ligt, maar het zou ook aan de snelheid van de harde schijf kunnen liggen of een andere factor (processor, geheugen, drivers).

Edit: wat wil je precies? Weten of je gelijk hebt, of wil je er ook iets aan veranderen?

[ Voor 9% gewijzigd door Mr.Qips op 14-04-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:04
Niet goed gelezen.

[ Voor 255% gewijzigd door Team-RiNo op 14-04-2010 17:51 . Reden: Niet goed gelezen. ]

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe heb je de snelheden gemeten? En zijn het daadwerkelijk mbits?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Team-RiNo schreef op woensdag 14 april 2010 @ 17:43:
Het is mogelijk dat je draadloze signaal dusdanig slecht is dat je niet hoger komt, echter zou je bij een G netwerk zeker wel rond de 20Mbit/s uit moeten kunnen komen. Kan je hier iets over zeggen?
Dat heeft hij al gedaan, hij gebruikt geen wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Maar hoe zorg ik ervoor dat ik wel de juiste download snelheid krijg?

De computer waarop de snelheid het laagst, is trouwens de nieuwste van de 2.
Dit zijn de specs als dat handig is om te weten:

MS Windows Vista Home Premium 32-bit SP2.
Intel Core2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz
2,0GB RAM
ATI Radeon HD 4800 Series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 14 april 2010 @ 17:45:
Hoe heb je de snelheden gemeten? En zijn het daadwerkelijk mbits?
speedtests van speedtest.nl en speedtest.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

En de harde schijf?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Ah, Speedtest werkt doorgaans niet erg accuraat. Probeer eens dit bestand te downloaden (onzinbestand van de XS4ALL-server). Snelheid in Mbits is 8x snelheid in MB's. Dit gebruik ik altijd als 'speedtest'.

Edit: hij gaat op mijn 100Mbit-verbinding met 6.8MB/s = 54,4Mbit/s, dus dat is het "maximum" (op dit moment in ieder geval).

[ Voor 19% gewijzigd door Mr.Qips op 14-04-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
C heeft 100GB.
D heeft 200GB.

En ze zijn nog lang niet vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Mr.Qips schreef op woensdag 14 april 2010 @ 17:52:
Ah, Speedtest werkt doorgaans niet erg accuraat. Probeer eens dit bestand te downloaden (onzinbestand van de XS4ALL-server). Snelheid in Mbits is 8x snelheid in MB's. Dit gebruik ik altijd als 'speedtest'.
Die geeft 1.1MB/sec aan.

Ik weet dat die speedtests niet accuraat zijn, maar met die speedstest zie ik op de andere computer wel 24 Mb/sec verschijnen, terwijl deze rond de 10 Mb/sec blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Ik heb hier zelf weinig verstand van hoor, maar valt dit probleem niet te verhelpen door bij apparaatbeheer de eigenschappen van de netwerkkaart te veranderen?

Ik zou alleen niet weten wat ik zou moeten veranderen..

(Nog een keer voor de duidelijkheid, ik heb GEEN draadloos internet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Draai eens TCP Optimizer :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Ok, als de andere pc dat bestand met zo'n 3MB/s downloadt, dan ligt het inderdaad aan deze pc. Je hebt de belangrijkste hardware nog niet benoemd: de netwerkkaart en de harde schijf. De vorige netwerkkaart die je opgenoemd hebt, is de draadloze netwerkkaart. Waarschijnlijk zit je netwerkkaart op je moederbord, dus weet je wellicht wat daar de fabrikant + type van is? De harde schijf is terug te vinden in apparaatbeheer en zou eventueel tijdens het opstarten van de pc kort in beeld moeten zijn. Heb je al bij Windows Update naar updates voor drivers gezocht? Soms staan deze onder "optioneel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al eens gekeken of je netwerkkaart niet gewoon op 10 Mbit connect om de 1 of andere reden?

edit: Met hieronder dus, hij heeft het wat uitgebreider beschreven.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 22:52
Omdat het vrijwel exact 10mbps lijkt te zijn ligt het misschien aan de duplexmode. Apparaatbeheer -> Netwerkadapters -> Dubbelklik op de adapter -> Tabblad Geavanceerd. Dit zou op automatisch moeten staan. Kleine kans dat het handmatig staat ingesteld op 10mbps, maar de moeite van het controleren waard.

Screenshotje (niet van mij, op Google gevonden):
Afbeeldingslocatie: http://pics.chillosophy.nl/?f=uORR5VIvol.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Mr.Qips schreef op woensdag 14 april 2010 @ 17:59:
Ok, als de andere pc dat bestand met zo'n 3MB/s downloadt, dan ligt het inderdaad aan deze pc. Je hebt de belangrijkste hardware nog niet benoemd: de netwerkkaart en de harde schijf. De vorige netwerkkaart die je opgenoemd hebt, is de draadloze netwerkkaart. Waarschijnlijk zit je netwerkkaart op je moederbord, dus weet je wellicht wat daar de fabrikant + type van is? De harde schijf is terug te vinden in apparaatbeheer en zou eventueel tijdens het opstarten van de pc kort in beeld moeten zijn. Heb je al bij Windows Update naar updates voor drivers gezocht? Soms staan deze onder "optioneel".
Ehhhh sorry, maar ik heb geen idee hoe ik er achter kom wat voor netwerkkaart ik heb. Ik wist geeneens dat die andere een wireless was.

En nog een leek vraag :P , waaronder valt mijn harde schijf bij apparaatbeheer? Is dat de naam die verschijnt als je op Schijfstations klikt?

Edit: even checken... brb.
Edit 2: die staat gewoon op automatisch hoor.
Edit 3: bedankt voor al jullie hulp trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Stravincy op 14-04-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Heeft hij wel een Gigabit netwerkkaart, want 100mbps netwerkkaart kan natuurlijk maar maximaal zo rond de 12,5 aan..

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hij heeft het over 10Mb/s halen en niet over 10MB/s, een 100Mbit kaart is meer dan genoeg om meer dan 10Mb/s te halen natuurlijk (100 is meer dan 10, snap je vast ook wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Moet ik met dit programma gewoon op "optimal settings" klikken en daarna op "apply changes"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Yup, misschien ook even de slider op zo hoog mogelijk zetten (20Mbit is denk max?). En eventueel rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Mute schreef op woensdag 14 april 2010 @ 18:25:
Yup, misschien ook even de slider op zo hoog mogelijk zetten (20Mbit is denk max?). En eventueel rebooten.
Dit heb ik gedaan, inclusief de reboot, maar de download snelheid is nog steeds het zelfde helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Hoe snel gaat het kopiëren van de ene schijf in je pc naar de andere schijf in je pc? Heb je je schrijven al eens gedefragmenteerd? Hoe snel gaat het kopiëren van bestanden van je ene pc naar de andere via het netwerk? Hoe is je processorgebruik (zie taakbeheer) tijdens deze acties? Bij Netwerkcentrum > LAN-verbinding: wat is de status en de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je naar Network and Sharing Center gaat, daar op Manage Adapters oid klikt, kun je bij eigenschappen zien op welke snelheid je netwerkkaart momenteel communiceert. Het kan zijn dat hij om de 1 of andere reden met auto naar 10 Mbit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:30
Draait er toevallig geen virusscanner/firewall mee op de achtergrond die roet in het eten gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom heeft men nog niet getest of de kaart "brak" is?

Kan je van de ene naar de andere PC eens wat grote bestanden kopieren? Als de "langzamere PC" ook van de "snellere PC" kopieert en daarna van langzamere naar de snelle.

Theorie: als de snellere PC wel een werkende netwerkkaart heeft en de langzamere mogelijk een brakke kaart, zal de kopieslag naar links of naar rechts ook op 10Mbit of ongeveer 1.1MB blijven hangen.

Dan zal mogelijk een herinstallatie van de driver of (hopelijk niet) een defect in de hardware gezocht moeten worden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

anders download je iperf en test je onderling de verbinding naar die andere pc. iperf gebruikt je harde schijf niet en alleen maar via je netwerkkaart.

zo kun je je netwerkkaart uitsluiten en kijken naar je hd/chipset

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Status van LAN-verbinding:

Verbinding:

IPv4-verbindingsmogelijkheden: Internet
IPv6-verbindingsmogelijkheden: Beperkt
Status van media: Ingeschakeld
Snelheid: 10,0 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:32:
Waarom heeft men nog niet getest of de kaart "brak" is?

Kan je van de ene naar de andere PC eens wat grote bestanden kopieren? Als de "langzamere PC" ook van de "snellere PC" kopieert en daarna van langzamere naar de snelle.

Theorie: als de snellere PC wel een werkende netwerkkaart heeft en de langzamere mogelijk een brakke kaart, zal de kopieslag naar links of naar rechts ook op 10Mbit of ongeveer 1.1MB blijven hangen.

Dan zal mogelijk een herinstallatie van de driver of (hopelijk niet) een defect in de hardware gezocht moeten worden.
De verbinding is sowieso klote. Als ik dingen naar de andere computer moet sturen, doe ik dat via MSN. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Stravincy schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:53:
Status van LAN-verbinding:

Verbinding:

IPv4-verbindingsmogelijkheden: Internet
IPv6-verbindingsmogelijkheden: Beperkt
Status van media: Ingeschakeld
Snelheid: 10,0 Mbps
snelheid 10Mbps .. zegt genoeg, ligt dus niet aan je pc, maar aan je netwerk(kaart)

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 14-04-2010 19:59 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Aha, daar zit het probleem! De verbindingssnelheid staat al op 'automatisch', toch? En de kabels had je al uitgesloten... Update eens de drivers van je moederbord en netwerkkaart. Check ook even de binnenkant van je UTP-poort: zijn er pinnetjes krom ofzo?

Ja, als systeembeheerder moet je toch zeker wel weten wat een UTP-poort is! Woeps das Sander.

[ Voor 11% gewijzigd door Mr.Qips op 14-04-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Mr.Qips schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:57:
[...]

Aha, daar zit het probleem! De verbindingssnelheid staat al op 'automatisch', toch? En de kabels had je al uitgesloten... Update eens de drivers van je moederbord en netwerkkaart. Check ook even de binnenkant van je UTP-poort: zijn er pinnetjes krom ofzo?
Ehhh, drivers updaten lukt me nog wel, maar de binnenkant van mijn UTP-poort? :P

Edit: Ik dus op zoek naar drivers voor mn Asus P5Q Motherboard, krijg ik een hele lijst met dingen die ik kan downloaden. :'(
Wat moet ik daarvan downloaden? Ik snap er toch blijkbaar minder van als dat ik dacht. O-)

" 85 files found

Qualified Vendor List (1)
BIOS (6) [BIOS History]
BIOS-Utilities (1)
Chipset (4)
AUDIO (5)
LAN ( 8 )
Utilities (26)
SATA (13)
Others (5)
Manual (16) "

[ Voor 31% gewijzigd door Stravincy op 14-04-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander85
  • Laatst online: 07:23
Aanvullend op Mr.Qips, probeer eens een andere netwerkkabel, een kortere misschien?

(Enkel voor de test, als hij op automatisch staat is er een reden dat ie terugschakelt, dit kan ook komen door een slechte kabel.)

Ahum, lezen |:(

[ Voor 5% gewijzigd door sander85 op 15-04-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Doe maar de meest recente van Chipset en van LAN.

Heb je je UTP-poort al gecheckt? Het lijkt namelijk eerder iets hardwarematigs te zijn. Aangezien je kabels goed zijn (getest met andere pc), lijkt het aan je netwerkkaartje of netwerkpoort (UTP-poort) te liggen. Als de draadjes in de kabel niet goed contact maken met de poort, schakelt de netwerkkaart in sommige gevallen terug op een lagere snelheid. Check dus even of de pinnetjes in de UTP-poort allemaal even hoog en recht staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Heb nu die drivers gedownload en pc gereboot, maar dat heeft niets veranderd.
UTP-poort ook gecheckt, maar die ziet er gewoon goed uit...

Edit: Spelling

[ Voor 6% gewijzigd door Stravincy op 14-04-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Ok om de software helemaal uit te sluiten zou je nog een Linux live-cd'tje kunnen proberen. Ik ga er echter vanuit dat je netwerkkaart gewoon kapot is. Een nieuwe is gelukkig niet zo duur (€10-30).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ben ff kwijt (of niet gepost) welke merk & type mobo erin zit en met welke chipset. Weet namelijk nog wel dat sommige fabrikanten heel fijn een driver leveren maar met extra/ergerlijk een aantal stukjes software. Voorbeeld was de oude nForce-set waar je ActiveArmor bijkreeg en die regelde even heel default dat je niets meer kon met je netwerkkaart.

Geen idee of je dus in je Control Panel onder software dingen ziet staan waarvan je denkt/vindt: die heb ik niet geinstalleerd en dus ga ik eens Googlen waar het voor dient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:39:
Ben ff kwijt (of niet gepost) welke merk & type mobo erin zit en met welke chipset. Weet namelijk nog wel dat sommige fabrikanten heel fijn een driver leveren maar met extra/ergerlijk een aantal stukjes software. Voorbeeld was de oude nForce-set waar je ActiveArmor bijkreeg en die regelde even heel default dat je niets meer kon met je netwerkkaart.

Geen idee of je dus in je Control Panel onder software dingen ziet staan waarvan je denkt/vindt: die heb ik niet geinstalleerd en dus ga ik eens Googlen waar het voor dient?
Ik weet niet wat een mobo is, laat staan welk merk & type.
En ik snap je tweede stukje ook niet helemaal, Control Panel is toch Configuratiescherm of niet? Daar staat niets bij van software. Of bedoel je daarmee Programma's en onderdelen?
Sorry hoor, maar ik weet niet zo heel veel van computers.

Misschien haal ik morgen wel gewoon een nieuwe netwerk kaart.

Anyway, bedankt voor alle hulp mensen :) , ik hou de topic nog een tijdje in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sommige netwerkkaarten zijn wat gevoeliger voor storingen.
zeg eens zijn het beide, toevalllig zelf (of door de buurman oid) gemaakte kabels ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de netwerkkaart gaat vervangen kun je er vast wel eentje van een tweaker krijgen tegen verzendkosten, er zijn ongetwijfeld een hoop tweakers die 100 Mbit netwerkkaartjes hebben liggen die zo goed als niks meer waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:30:
Als je de netwerkkaart gaat vervangen kun je er vast wel eentje van een tweaker krijgen tegen verzendkosten, er zijn ongetwijfeld een hoop tweakers die 100 Mbit netwerkkaartjes hebben liggen die zo goed als niks meer waard zijn.
Klinkt als een plan. :)

@ fish
M'n vader en ik hebben de kabels aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zou je zo goed willen zijn om te kijken naar de volgorde van de kleurtjes van links naar rechts of van rechts naar links, dat boeit ff niet zo. en die even hier op willen schrijven

Wat wel belangrijk is, is dat 1 op 1 verbinden niet genoeg is. er moeten bepaalde aderparen bij elkaar gehouden worden ivm overspraak

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
fish schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:44:
Zou je zo goed willen zijn om te kijken naar de volgorde van de kleurtjes van links naar rechts of van rechts naar links, dat boeit ff niet zo. en die even hier op willen schrijven

Wat wel belangrijk is, is dat 1 op 1 verbinden niet genoeg is. er moeten bepaalde aderparen bij elkaar gehouden worden ivm overspraak
wit/oranje
oranje
wit/groen
blauw
wit/blauw
groen
wit/bruin
bruin

Wat bedoel je met dat 1 op 1 verbinden en overspraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kleurtjes zien er goed uit

overspraak -> Wikipedia: Twisted pair :)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Ah oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 20:44
Heb je ergens een fabrieks UTP kabel liggen die je even kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Hij heeft de pc's al omgewisseld, waarbij bleek dat de andere pc wel met volle snelheid kan downloaden via de zelfde kabel. Het lijkt me dus onnodig om de kabels verder te testen.

Edit: kom op mensen, lees het topic voordat je gaat reageren! De andere pc downloadt wel met volle snelheid (nee, het ligt niet aan de modem) en het probleem is al gevonden: de netwerkkaart schakelt over naar 10Mbit/s.

[ Voor 38% gewijzigd door Mr.Qips op 15-04-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je misschien een slome harde schijf? Zo een laptop gevalletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59
Traint je modem wel goed in? Staat daar ook de 20 - 25 zoals je verteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 20:44
Mr.Qips schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:14:
Hij heeft de pc's al omgewisseld, waarbij bleek dat de andere pc wel met volle snelheid kan downloaden via de zelfde kabel. Het lijkt me dus onnodig om de kabels verder te testen.

Edit: kom op mensen, lees het topic voordat je gaat reageren! De andere pc downloadt wel met volle snelheid (nee, het ligt niet aan de modem) en het probleem is al gevonden: de netwerkkaart schakelt over naar 10Mbit/s.
Niet onnodig in mijn ogen. Twee verschillende netwerkkaarten kunnen verschillend reageren op een soort kabel. Dus door twee PC's om te wisselen sluit je niet uit dat het niet aan de kabel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Jimster schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:14:
[...]

Niet onnodig in mijn ogen. Twee verschillende netwerkkaarten kunnen verschillend reageren op een soort kabel. Dus door twee PC's om te wisselen sluit je niet uit dat het niet aan de kabel ligt.
i second that .. ik heb het al eerder gezien bij doe het zelf brouwsels dat netwekkaart a wel werkt en b niet

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Stravincy, zou je in het vervolg je vorige bericht willen editten als jij de laatste poster bent in het topic. Dat voorkomt het gevoel van omhoog schoppen om het topic opnieuw onder de aandacht te brengen.
Je kan je bericht editten met behulp van de editknop Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif

Na 24 uur mag je pas het topic opnieuw onder de aandacht brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Mja ik begrijp wel wat jullie bedoelen, maar als je verder denkt: TS zou in dat geval een nieuwe kabel moeten trekken en/of de stekkers opnieuw moeten knijpen. Als een andere netwerkkaart de oplossing biedt, is dat makkelijker, dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Equator schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:20:
[modbreak]
Stravincy, zou je in het vervolg je vorige bericht willen editten als jij de laatste poster bent in het topic. Dat voorkomt het gevoel van omhoog schoppen om het topic opnieuw onder de aandacht te brengen.
Je kan je bericht editten met behulp van de editknop [afbeelding]

Na 24 uur mag je pas het topic opnieuw onder de aandacht brengen.[/modbreak]
Mijn excuses hiervoor.

Ik ben er trouwens achter gekomen dat ik alleen een onboard netwerkkaart heb, daar ben ik misschien een beetje laat mee...

Of zou dat niet uit moeten maken?
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:16:
Heb je misschien een slome harde schijf? Zo een laptop gevalletje?
Nope, beide computers zijn geen laptop.
JackPoint schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:26:
Traint je modem wel goed in? Staat daar ook de 20 - 25 zoals je verteld?
Hoe bedoel je? Aan mijn modem kan ik niet zien wat voor snelheid ik heb.
Maar hij haalt de volle snelheid wel op de andere computer, dus het lijkt mij dat er niks mis is met de modem.

[ Voor 29% gewijzigd door Stravincy op 15-04-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:30
Heb je je virusscanner/firewall al is uit gezet of getest op spyware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Virusscanner en firewall uitzetten heb ik al geprobeerd, dat verandert niets.
Spyware heb ik geen last van. Ik run CCleaner en Ad-Aware regelmatig en doe ook vaak genoeg een virusscan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Het is wat archaïsch, maar misschien is de on-board netwerkkaart gewoon maar 10 Mbit?
Je zou inderdaad gewoon eens een goedkoop netwerkkaartje op de kop kunnen tikken (zoals gemeld, V&A is een goed startpunt), om te kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Mogelijk is er iemand in je omgeving (vrienden/werk) die een UTP-tester hebben; sommige van die apparaatjes kunnen aangeven of de kabel mogelijk kapot is of dat er een breuk is of inderdaad testen wat de maximale snelheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
CherandarGuard schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:07:
Het is wat archaïsch, maar misschien is de on-board netwerkkaart gewoon maar 10 Mbit?
Je zou inderdaad gewoon eens een goedkoop netwerkkaartje op de kop kunnen tikken (zoals gemeld, V&A is een goed startpunt), om te kijken of dat helpt.
Zou best kunnen ja.
Ehh, wat is V&A?
MAX3400 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:07:
Mogelijk is er iemand in je omgeving (vrienden/werk) die een UTP-tester hebben; sommige van die apparaatjes kunnen aangeven of de kabel mogelijk kapot is of dat er een breuk is of inderdaad testen wat de maximale snelheid is.
Ik ken helaas niemand die een UTP-tester zou kunnen hebben. Is dat de enige manier om erachter te komen wat de maximale snelheid is?

Edit:
ulTimaS schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:47:
[...]

Ik dacht dat hij zei dat hij een Asus P5Q had als moederbord. volgens mij heeft die namelijk zelfs een gigabit netwerk poort dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Ik heb inderdaad een Asus P5Q moederbord.

[ Voor 16% gewijzigd door Stravincy op 15-04-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

CherandarGuard schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:07:
Ik dacht dat hij zei dat hij een Asus P5Q had als moederbord. volgens mij heeft die namelijk zelfs een gigabit netwerk poort dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Pagina: 1