Ziggo Internet heeft bij mij nog nooit goed gewerkt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan52a
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2024
Internet valt af en toe even uit. Pingplotter toont uitval van tientallen seconden, soms 1 a 2 minuten. (elk uur wel een paar keer)
Helpdesk reageert:
- Wij zien niets dat wijst op uitvallen internet verbinding.
- Monteur lost een probleem op in wijkcentrale. Internet valt echter nog steeds uit.
- Uw netwerkkaart is kapot. Echter 2 andere computers afzonderlijk rechtstreeks op het modem geeft geen verbetering.
- 2-4: We maken een opdracht aan voor een andere afdeling. Niks op gehoord
-11-4: Nieuwe monteur zal alles doormeten+alles evt. vervangen
-14-4 Monteur zegt signaal=ok. Modem moet vervangen worden. Echter probleem blijft.

Vraag is het normaal dat bij kabel internet het signaal soms wegvalt? Waar zou dit aan kunnen liggen? Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Ik heb een vergelijkbaar iets gehad met het Ubee modem van Ziggo. Staat die van jou toevallig ook dicht in de buurt van een verwarming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Er mist nog wat informatie.
Wat voor modem en router heb je?
Zitten alle pc's via de kabel, of wlan aangesloten?
Staat die van jou toevallig ook dicht in de buurt van een verwarming?
Ter interesse wat bedoel je met dicht (qua afstand)? En wat was jouw probleem ermee?

[ Voor 43% gewijzigd door Fanatix op 14-04-2010 16:56 ]

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan52a
Het is een Ubee modem, maar ik heb het probleem ook met een motorola modem. En ja hij staat dicht bij een verwarming (30cm).
De router (een netgear NWDR3700) gebruik ik niet. De pc is rechtstreeks aangesloten op het modem. (via kabel). Andere kabel of andere pc maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je vanaf de groene kabel die je meterkast (?) binnenkomt al eens een nieuw F-connector geplaatst? Puur om even vanaf de bekabeling die je huis binnenkomt te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan52a
Exorcist schreef op woensdag 14 april 2010 @ 17:05:
Heb je vanaf de groene kabel die je meterkast (?) binnenkomt al eens een nieuw F-connector geplaatst? Puur om even vanaf de bekabeling die je huis binnenkomt te testen.
Nee, zal ik eens proberen. Ik neem aan dat je bedoelt dat ik dan geen tv aansluit en het modem rechtstreeks op de groene kabel aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Ik zou ook eens een laptopje + korte UTP testen om te zien of je huidige UTP kabel mischien problemen geeft. Verder kan je inloggen op het modem om te zien hoe het met de signaal/ruis verhouding zit en of het modem log problemen toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Heb je trouwens ook andere apparatuur in de buurt van het modem staan? Basisstations van DECT toestellen, speakers, draadloze routers, etc. willen nog wel eens de electronica storen op korte afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

stefan52a schreef op woensdag 14 april 2010 @ 17:18:
[...]

Nee, zal ik eens proberen. Ik neem aan dat je bedoelt dat ik dan geen tv aansluit en het modem rechtstreeks op de groene kabel aansluit.
Bijv., zo sluit je het meeste uit (splitter enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan52a
gravitone schreef op woensdag 14 april 2010 @ 17:22:
Heb je trouwens ook andere apparatuur in de buurt van het modem staan? Basisstations van DECT toestellen, speakers, draadloze routers, etc. willen nog wel eens de electronica storen op korte afstanden.
Ik heb het modem nu een meter van router, verwarming en DECT basisstation opgesteld. Kijken of dat verbetering oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
En natuurlijk de low-tech suggestie : Op het moment van wegvallen,eens kijken naar de lampjes op het modem. Als die gewoon "online" blijft ga je het bij jezelf zoeken, zo niet is het sowieso een probleem bij Ziggo.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan52a
Exorcist schreef op woensdag 14 april 2010 @ 17:25:
[.modem rechtstreeks op groene kabel..]

Bijv., zo sluit je het meeste uit (splitter enz.)
Ik ga het vannacht proberen. Ze willen graag tv kijken hier vanavond :)

Ik heb het inmiddels geprobeerd. Internet viel al direct weer even uit.Ik vertrouw echter het korte kabeltje wat ik gebruik niet 100%.
Ik probeer het nu met een F-connector kabel die ik van Ziggo heb gekregen...

[ Voor 27% gewijzigd door stefan52a op 14-04-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Toevallig, heel veel gezeur met dit gehad, je moet nadrukkelijk vragen om een NIEUW modem (desnoods monteur laten komen die het cloundeerd) heb nu een perfecte ubee, is al sinds (3weken) niet meer uitgevallen :)
Daarvoor was 't met geluk een halve dag ;)

Ik zie dus dat je dat al hebt gedaan, maar bel ze is op, zeg dat monteur is langs geweest en je nieuw modem wilt, krijg je binnen een paar dagen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door DJ-Visto op 14-04-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan52a
Wat ik nu geprobeerd heb:
- AOP vervangen
- F-connector direct op AOP (zonder splitter)
- 2 verschillende computers en UTP direct op modem
- 2 verschillende modems

Het uitvallen blijft. (afgelopen uur 1 maal 1 minuut en 5 maal een fractie van een minuut en 1 keer 3 minuten). Opmerkelijk?: De lampjes van het modem blijven dan allemaal aan (behalve standby en tel2)

Help.

[ Voor 16% gewijzigd door stefan52a op 15-04-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Heb je al eens gekeken hoe de lampjes op je modem branden? Dat kan soms voor de helpdesk een indicatie geven wat er mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan52a
Ik geloof dat het nu opgelost is. Vrijdag kwam de monteur, en deze heeft veel vervangen (o.a. kabel in straatkast, versterker in wijkkast, nieuw Arris modem).
Tot nu toe bijna geen timeouts meer sinds vrijdagmiddag.
Ik ben een gelukkig mens.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

[ Voor 8% gewijzigd door stefan52a op 18-04-2010 15:50 ]

Pagina: 1