Itunes server via internet benaderen

Pagina: 1
Acties:

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 21:55
Mijn vader heeft sinds kort een Synology NAS. Deze heeft ook een Itunes server welke binnen zijn thuisnetwerk perfect werkt Itunes server zet je aan en de 'library' verschijnt direct in Itunes.

Nu vraag ik mij af of ik (200km verderop in Enschede) zijn Itunes server ook kan benaderen via internet.

Ik heb zelf al wat gegoogled en kwam uit op het programma Simplify Media (tekst&uitleg) maar helaas is deze dienst tijdelijk gestopt.

Weet iemand hier een andere oplossing voor?

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Dyndns account aanmaken, dnsnaam aanmaken, port forwarding op je router aan zetten, wachtwoord op je itunes zetten, dan eigen itunes app configureren om die server aan te spreken.

Misschien werkt dat?

Copy.com

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 21:45

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Of een VPN aanzetten richting je thuisnetwerk?

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:46
Foutje bedankt het is Hamachi

[ Voor 114% gewijzigd door Terranova op 14-04-2010 15:57 ]

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
hamachi....brr.....3rd party direct (logmein) onbeperkt en oncontroleerbaar toegang geven tot je eigen netwerk...nee dank je. eigen vpn is toch wel iets beter.

Copy.com

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:46
sariel schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:00:
[...]

hamachi....brr.....3rd party direct (logmein) onbeperkt en oncontroleerbaar toegang geven tot je eigen netwerk...nee dank je. eigen vpn is toch wel iets beter.
Mwah dat wel, maar hamachi is lekker snel en simpel te doen. Bovendien gebruik ik logmein en hamachi al jaren zonder problemen

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:44

talin

ES-MA

deze manual heb ik ooit gebruikt.

valt me op dat ze over iTunes versie 4 praten.

http://www.macwrite.com/h...nes-library-over-internet

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• rick85
Pfoe! Makkelijk is het allemaal niet.
Van VPN weet ik wat het is maar daar blijft het ook bij. VPN opzetten zal me waarschijnlijk wel lukken maar wat moet ik er dan mee doen?

@Hamburgerhenk
Nee deze oplossing sla ik over ivm de beveiliging. Ik wil wel al het verkeer kunnen controleren. Bedankt.

@talin
Ik heb de manual doorgelezen maar er wordt gebruik gemaakt van een pc met daarop iTunes. Ik gebruik iTunes server. Intern werkt dat als een zonnetje.
Het programma wat uiteindelijk gebruikt wordt in de manual om de iTunes libraries te zoeken is een prog. voor MaxOSX

• rick85
Het is me uiteindelijk gelukt door VPN open te zetten @ NAS
VPNTunnelClient te installeren en deze te configureren.@ Enschede
RendezvousProxy (Windows) te installeren @ Enschede

Deze kan dicht! thnx :)
Pagina: 1