Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Ik zit nu op mijn stage als helpdesk medewerker. Nu heb ik op stage (bedrijf mag ik niet noemen) een opdracht gekregen/gemaakt. De opdracht luid namelijk: een oplossing vinden voor het wachtwoord beleid. Er is helaas maar 1 beleid voor administrator wachtwoorden en voor stagaires luid die: NIET. Ik heb dus wel rechten nodig voor problemen oplossen, maar die krijg ik niet. Ik krijg ze niet omdat het de collega's 2 werkdagen kost om alles weer te verandern als ik (lees: stagiaires) weg ga. Nou werken we met meerdere servers in het bedrijf en was ik op zoek naar een oplossing om stagaires (van ICT afdeling) toch hier rechten voor te geven. Weten jullie een programma of een andere oplossing om dit op te lossen? Er zijn echter wel een paar eisen aan de oplossing verbonden (aldus mijn stage begleider).

Operating systems die we gebruiken zijn:

Server software:
Alles vanaf Windows server 2000

Operating software:
Alles vanaf Windows 2000

Deze eisen zijn:

- VEILIG
- makkelijk
- compatible met de meeste servers
- (mocht je nou een oplossing hebben die een vermelding verdient met alle bovenstaande dingen noem die dan gewoon aub)
- GOEDKOOP

Hartelijk dank alvast voor het meehelpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeetsmeister
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-07 15:19
2 werkdagen :O wel veel servers dan. Heb je niet gewoon een stagiaire account met administrator rechten en zodra je weggaat dat account gedisabled word? werkt hier wel in iedergeval zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:37

lier

MikroTik nerd

Windows 2000 server...
Dat werkte toch ook al met AD !?

Welke rechten heb je nodig ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, als ik het zo hoor, dan zou een simpele GPO ervoor kunnen zorgen dat jij (en andere stagieres) lid worden van de locale "server operator" groep. Dan kan je lokaal aanmelden, en kan je heel wat op een server.

Hoe dan ook: Dit heeft niets met PNS te maken, maar meer voer voor Serversoftware en Windows Servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@t Equator,

Dat is wat ik ook dacht, maar dat schijnt niet te kunnen. Ik zal later vandaag wel ff posten waarom (ik weet die reden zelf namelijk ook niet!).

ps: hoe zet ik dit forum in de juist catogorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:54:
ps: hoe zet ik dit forum in de juist catogorie?
Dat heeft Equator al voor je gedaan.

Je stelt dat de servers 'alles na Windows Server 2000' draaien. Voor de duidelijkheid, het is dan allemaal Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CherandarGuard schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:59:
[...]

Dat heeft Equator al voor je gedaan.

Je stelt dat de servers 'alles na Windows Server 2000' draaien. Voor de duidelijkheid, het is dan allemaal Windows?
Zeer zeker, we hebben 3 Appels 8)7 maar die zijn hierbij niet van toepassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Tja, in dat geval ben ik erg benieuwd naar de reden waarom dit niet gewoon in AD geregeld kan worden.
Pagina: 1