Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zou een in asp.net(vb) gemaakte website met databanken (MSsql server) lokaal moeten hosten op mijn eigen computer(W7 dus IIS7.5).

De website die gehost moet worden is een soort van bibliotheek systeem waar gebruikers kunnen inloggen items kunnen selecteren en ontlenen.

De website draait perfect met de Visual Web Developer server.
Maar als ik de website in IIS installeer kan men niet inloggen. Ik vermoed dat dit komt omdat IIS geen verbinding maak met de databank van de website. Daar staan ook de login gegevens in van de gebruikers.

Ik heb mijn connection string normaal goed staan voor de verbinding met mijn MS sqlserver.
Ik heb een SqlMembershipProvider aangemaakt in IIS.
Authentication staat op Forms Authentication.
tcp/ip staat aan in mijn sql server.

Omdat ik op het net niet erg veel informatie kan vinden over IIS en niet echt weet hoe en waar zoeken. Kom ik hier hulp zoeken.
Ik zit nu al enkele weken maanden met dit probleem en heb nog geen oplossing gevonden.

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen , waar ik moet gaan zoeken of hoe ik IIS correct moet instellen voor het werken met een database.

Ik weet dat ik waarschijnlijk niet alle informatie geef die nodig is. Maar ik weet zelf niet goed welke info ik moet geven.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn topic.

Groeten,
Knex
Mijn excuses als er nog spelling fouten in mijn post ik heb zo goed mogelijk nagelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Als je het toch lokaal draait kan je toch ook in Visual Studio met IIS debuggen? Dit doe je door in je Solution Explorer met je rechtermuisknop op je project te klikken en te kiezen voor "Properties". Vervolgens ga je naar tabblad "Web" en selecteer je de optie "Use Local IIS Web server". Start vervolgens je project met F5 en kijkt of je een foutmelding krijgt.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Begin eens met de foutmelding die je krijgt te posten :)

Maar ik heb het sterke vermoeden dat de rechten niet goed staan. (zoek maar eens op het maken van een Application pool, daarin het account opgeven waaronder de app pool moet draaien, en deze gebruiker rechten geven op de database)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@urk je bedoeld toch dus helemaal boven in de solution explorer waar het pad van je website staat. ik krijg enkel References , Build en Start Options, ik gebruik Visual Web Developer 2008 Express.

En het is met de tijd de bedoeling om de applicatie op een computer te installeren een zonder VS en later als het goed gaat op een server(toekomst)

@jeroen ik krijg geen error melding :s enkel op de website met het inloggen, foutive aanmelding probeer opnieuw (of iets dergelijk)
ik ga die rechten eens bekijken

alvast bedankt

Groeten,
Knex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Niet op de solution zelf, maar op het project wat er onder staat. Zie bijvoorbeeld dit screenshot:

http://learn.iis.net/Content_Cache/387/Properties-Web.png

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heeft de user waaronder je app pool draait op IIS toegang tot MSSQL?

Zonee: geef die dan toegang (of draai je IIS op een user die toegang heeft).

http://msdn.microsoft.com...ms172405%28SQL.90%29.aspx

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@urk
dit gaat precies enkel met een project en niet met een website's of vergis ik mij

@snake
mijn eigen account is als user van de app pool ingesteld en die is ook administrator bij mijn sql server dus dat is goed denk ik. of niet ? en als ik de site laat draaien vanuit de vs server gebruikt dat ook mijn eigen account en dat werkt wel.
en bij jouw link staat niets over forms authentication

edit:
ik heb het geprobeerd te doen op een schone Windows Vista met virtual pc en hier werkt het zoals het zouw moeten werken
dus ik denk dat het gewoon aan lag dat men pc wat rommelig is xD
bedankt allemaal

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2010 20:13 ]

Pagina: 1