Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 22:15
Ik ben vast niet de enige tweaker die een nog volledig werkende "oude" smartphone ongebruikt in de la heeft liggen. Het lijkt mij erg leuk om tips uit te wisselen over hoe je zo'n telefoon nieuw leven in kan blazen. Na wat zoeken op GoT blijkt zo'n topic nog niet te bestaan, dus daarom trap ik maar af met een paar ideeën. Omdat het in mijn geval gaat om een oud Windows Mobile-toestel, kies ik voor het WBM-forum.

Zelf heb ik sinds een paar dagen een nieuwe HTC Desire. Niet omdat mijn oude telefoon het niet meer deed, maar gewoon omdat mijn abonnement verlengd kon worden en omdat we nu eenmaal tweakers zijn en af en toe een mooie nieuwe gadget willen hebben.

Hierdoor ligt mijn twee jaar oude, maar technisch nog perfecte, HTC Touch Cruise werkeloos naast mij op mijn bureau. Een mooi klein apparaatje op Windows Mobile, een kleurenscherm, touchscreen, MicroSD-geheugen, 2 camera's, GPS, Bluetooth, Wifi.... Daar moeten toch wat leuke toepassingen voor te bedenken zijn?

Verkopen
Na wat zoeken op marktplaats blijkt dat je voor een dergelijke telefoon niet een veel hoger bod dan 45 euro hoeft te verwachten. Daar doe ik het niet voor, dan houd ik hem liever zelf.

Camerabeveiliging / IP-cam
VIO - Gratis software die de camera op de smartphone gebruikt om beweging te detecteren. Richt hem bijvoorbeeld op de voordeur, en zodra iemand voor de deur staat / binnenkomt wordt er een foto gemaakt. De foto kan automatisch per e-mail worden verstuurd en er kan ook een waarschuwings-sms gestuurd worden.
WebCamera Plus - Maakt van je smartphone mbv Wifi een webcam. Ook de microfoon van je smartphone zou te gebruiken moeten zijn. Kost $5,99.
Invisible Shooter - Richt de camera van je smartphone op een bepaalde plek. Zend een SMS met een speciale code naar je telefoon. De telefoon maakt nu automatisch een foto en upload deze naar een FTP-server. Kost €19,95.

GPS-tracking
TrackMe - Gratis software die mbv GPS en CellID je positie logt. Je kan hem realtime of achteraf de positie laten uploaden naar een (gratis te gebruiken) server op internet, en terugkijken via bijvoorbeeld Google Earth. Je zou je smartphone met deze software erop bijvoorbeeld in je auto in kunnen bouwen, dan tijdens een autovakantie de posities laten loggen en na afloop alle data kunnen laten uploaden en je route terugkijken. Het programma kan offline werken en automatisch de gebufferde data uploaden zodra er een internetverbinding is (als je bijvoorbeeld je auto weer voor de deur parkeert, in bereik van je Wifi-netwerk).
FindMe by SMS - Gratis software die, als je een SMS met speciale code naar de telefoon stuurt, de GPS (of CellID) locatie terugstuurt.

Wie heeft er nog meer leuke ideeën of voorbeelden voor het gebruik van je oude smartphone?

[ Voor 4% gewijzigd door RgR op 14-04-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Voor sommige Windows-HTC's is ook een Android-rom beschikbaar..
Geen idee of je er wat aan hebt, maar dat zou ook nog leuke opties beschikbaar kunnen maken voor je, wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 19:43
heh, ik gebruik mijn oude cruise vooral als tomtom voor de familie.
Ze willen zelf geen tomtom kopen (niet nodig joh! Allemaal onzin!), maar die paar vakanties kunnen ze 'm toch lenen!
Of natuurlijk vrienden met telefoon problemen die toch een internetabbo hebben, dus niet terug willen vallen op een 3310 als hun huidige bij de reparateur ligt. Komt vaker voor dan je denkt!

Maar ja, is het zonde van zo'n mooi en duur toestel? Ja. Maar alles beter dan 'm voor € 30,- te verkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ouwe pda (palm live drive ) word dadelijk gebruikt als mp3 speler in de auto .
Heb je een telefoon kan je ook nog internetten (youtube) navia in de auto
Muziek update via wifi naar je sd kaart of internet geheugen

Ben het zo zat elke keer de radio uit je auto word gejat .
KLik hem los niks meer te zien

Via koptelefoon uitgang naar equlizer die weer door splits naar versterkers.