component kabel hoe aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351135

Topicstarter
ik wil graag mijn laptop op mijn tv aansluiten. de kabel kleuren zijn blauw groen en rood en op mijn tv rood wit en geel. welke kleur moet waar in? ik heb al wat geprobeerd maar geen beeld.
kan iemand mij helpen??

groetjes imke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:11

D4NG3R

kiwi

:)

Anoniem: 351135 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:54:
ik wil graag mijn laptop op mijn tv aansluiten. de kabel kleuren zijn blauw groen en rood en op mijn tv rood wit en geel. welke kleur moet waar in? ik heb al wat geprobeerd maar geen beeld.
kan iemand mij helpen??

groetjes imke
Die kan je niet eens op elkaar aan sluiten..

Heb je nog een SDTV (Zo'n dikke koelkast?). Hier heb je alleen maar composiet (Geel, rood & wit)...

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:33
Rood, wit en geel is geen component ingang maar composiet (geel) en audio (r + w). Om te kijken of je tv een component ingang heeft moet je even in de handleiding kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Waarom component? Heeft jouw laptop een component uitgang?

Vga of DVI/HDMI lijkt mij iets gebruikelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Slogra schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:56:
Waarom component? Heeft jouw laptop een component uitgang?

Vga of DVI/HDMI lijkt mij iets gebruikelijker.
maar als het een oude tv is, heeft die geen component, en dus al helelmaal geen dvi/hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

duifi schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:32:
[...]

maar als het een oude tv is, heeft die geen component, en dus al helelmaal geen dvi/hdmi
Dan omzetten naar scart.
het is wel belangrijk te weten welke aansluitingen de laptop en TV hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door DeeJee op 14-04-2010 15:37 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:41
Als je geluk hebt werkt het als je de groene steker op de gele aansluiting van je tv aansluit. Als je pech hebt dan is het zwart-wit. Let op dat een componentkabel alleen voor het beeld is en je een aparte kabel nodig hebt voor het geluid (koptelefoonstekkertje aan de ene kant, een rode en een witte stekker aan de andere kant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Anoniem: 351135 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:54:
kan iemand mij helpen??

groetjes imke
Dat gaat niet werken, rood en wit zijn voor geluid (rechts en links om precies te zijn) en geel is composiet.

Van component naar composiet kan wel, maar is duur. Als de laptop een tv-out heeft in de vorm van sVideo (rond, zwart lijkt op een oude muis of keyboardaanluiting), dan kan je met een verloopkabel deze wel aansluiten op een composiet ingang van de tv. Heeft je laptop die aansluiting niet, dan zit je vast aan een vga-naar-composiet converter, en die zijn duur en werken maar matig (is mijn persoonlijke ervaring).

Overigens ben ik wel benieuwd wat voor laptop je hebt, dat deze component aansluitingen zou hebben. Ik vermoed dat je een zogenaamde vga-naar-component/RGB kabel hebt, en die werkt vrijwel nooit op een tv.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunner84
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-04-2020

RoadRunner84

Meep meep

gele stekkertje op je laptop aansluiten op het gele stekkertje op je TV. bijvoorbeeld door beiden op de groene pluggen van je kabel te prikken.

http://specs.tweak.to/list/3907 | π = τ/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ben niet echt technisch dus ik zal proberen uit te leggen hoe de kabel eruit ziet. dit is trouwens de kabel die mij is aangeraden in de winkel om te gebruiken.
mijn tv is gewoon nog een grote tv dus geen flatscreen of zo.
de ene kant die in mijn laptop gaat is zo'n stekkertje met 2 schroefjes aan de zijkant en de andere kant zijn drie plugjes voor in de tv die dus geel, rood en blauw zijn. in de winkel is mij verteld dat dit moet passen maar welke kleur hoort dan bij welke kleur?

groetjes imke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:33
Noem iig even het exacte type van de tv en de laptop, dan kunnen we anders zelf even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mijn laptop is een sony typenummer VPCCW1S1E en mijn tv is van jvc en ik zou niet weten welk type ofzo staat er niet op en ik heb er geen boekje meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:01

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anoniem: 351135 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 18:38:
ik ben niet echt technisch dus ik zal proberen uit te leggen hoe de kabel eruit ziet. dit is trouwens de kabel die mij is aangeraden in de winkel om te gebruiken.
mijn tv is gewoon nog een grote tv dus geen flatscreen of zo.
de ene kant die in mijn laptop gaat is zo'n stekkertje met 2 schroefjes aan de zijkant en de andere kant zijn drie plugjes voor in de tv die dus geel, rood en blauw zijn. in de winkel is mij verteld dat dit moet passen maar welke kleur hoort dan bij welke kleur?

groetjes imke
De winkel heeft je dan verkeerd geadviseerd, door er vanuit te gaan dat je een flatscreen-tv hebt.

Geel, rood en blauw? Groen, rood en blauw bedoel je?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-04 16:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als jij zo'n kabel hebt:
Afbeeldingslocatie: https://www.hdwise.com/images/T/component_video_cable_AT19072-04.jpg

Bespaar je de moeite, dit werkt op bijna geen enkele TV die enkel scart heeft (ook op component TV's werkt dit vaak niet). In kort, het signaal van scart/component is niet gelijk aan VGA, details bespaar ik je :P Een doorsnee TV met scart (beeldkanon) werkt veelal enkel met composiet/audio (de geel/wit/rood aansluiting), de wat luxere modellen hebben afaik wel vga-scart (component).

Er zijn opties, een VGA naar scart converter, dit is geen kabel maar een kastje. Niet al te prijzig, maar stuk duurder dan een enkele kabel.

Wat hou je over? Dat ligt aan je laptop:
Afbeeldingslocatie: http://www.tangischools.org/dept/tech/images/svideo3.jpg
Deze jongen is Svhs of Svideo. Werkt gewoon op composiet signaal, maar is een 3-in-1 aansluiting (je zou dus via deze aansluiting ook audio naar je TV kunnen sturen).

Afbeeldingslocatie: http://www.weethet.nl/images/pc2tv/tvout_examples_others.jpg
Heb je de onderste versie, dan is het simpel composiet (gele tulp). Deze 1 op 1 naar je TV, audio zal je via koptelefoon uitgang middels een jack->2x tulp moeten doen.

Extra info, die 'plug met 2 schroefjes' bedoel je denk ik deze aansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://www.ust.hk/itsc/classroom/notebook/photo/notebook_vga_port.jpg
Zie hierboven (VGA), heeft jou TV geen ondersteuning voor VGA of gebruik je geen converter (boxje), dan heb je niets aan deze uitgang. Wil je toch perse via VGA-uitgang (kan hogere resolutie aan), dan kom je dus bij deze converters:
http://www.allekabels.nl/...---PC-beeld-op-de-TV.html
Deze zijn wel stuk duurder dan normale kabels voor bovenstaande oplossing (70 euro is deze toevallig).

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 14-04-2010 20:01 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1