Schiet tussen de palen en je scoort!
edit: en het leukst
edit2: ja het helpt wel als je erbij vermeld dat je met 5 bent natuurlijk. Maar dan maak je er een liftwedstrijd van!
[ Voor 84% gewijzigd door MrAngry op 14-04-2010 15:02 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
haha die optie hadden we nog niet overwogen, maar we zijn met z'n 5'en. Bedankt voor het meedenken.MrAngry schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:50:
Liften lijkt me het goedkoopst
edit: en het leukst
En anders Eurolines (retourtje €30,- zo te zien) of anders inderdaad liften.
Hoe dan ook geldt: Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper.
[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 14-04-2010 14:54 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Tja, last-minute kan ook interessant zijn.
Maar vreemd trouwens dat vliegtickets naar Parijs zo duur zijn.
Alhoewel het waarschijnlijk komt door de korte tijd ertussen. Maar goed, dat verschilt echt gigantisch.
En dan tegen elkaar aangedrukt zitten voor 5+ uur? Ik zou toch eerder voor de trein gaan dan, heb je tenminste nog een beetje de ruimte.Sick Nick schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:55:
Met de auto? Met 5 man en 1000 km (500 heen en 500 terug, vanaf utrecht gezien) kost je dat met een zuinige auto 100 euro ongeveer (als ie 1 op 15 op benzine haalt, beetje zuinige auto haalt nog wel meer en met een diesel ben je nog goedkoper uit). Dan nog parkeren voor 50 euro ruim genomen. Dat lijkt me het goedkoopste in ieder geval
The devil is in the details.
mhoaw, als je een flinke auto hebt en bijv. 2x stopt is dat prima te doen.Mute schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:07:
[...]
En dan tegen elkaar aangedrukt zitten voor 5+ uur? Ik zou toch eerder voor de trein gaan dan, heb je tenminste nog een beetje de ruimte.
[ Voor 63% gewijzigd door Standeman op 14-04-2010 16:10 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Voor 350 euro maak je makkelijk een ritje naar Parijs, maar parkeren daar is niet fijn.wildhagen schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:09:
Ik zou de trein (Thalys) pakken, lekker makkelijk en nog goedkoop ook, kost je 35 euro voor een ticket (enkeltje). Voor die prijs maak je geen autoritje naar Parijs.
Het is best te doen, maar de gemiddelde 'royale' auto is niet zo breed dat je niet tegen elkaar aan zit als je met 3 mensen op de achterbank zit. In de trein hoef je niet tegen elkaar aan te zitten.Standeman schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:10:
[...]
mhoaw, als je een flinke auto hebt en bijv. 2x stopt is dat prima te doen.
Ik zei dan ook geen 350 maar 35. Knappe jongen als jij voor 70 euro (heen en terug) in een auto naar Parijs kan komen, inclusief parkeren enzoBrZ schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:16:
[...]
Voor 350 euro maak je makkelijk een ritje naar Parijs, maar parkeren daar is niet fijn.
Virussen? Scan ze hier!
Wat een onzin weer zeg, echt van die "ik heb gehoord" verhalen. Daarom heb ik de eerste paar dagen mijn auto ook bij het hotel laten staan in Parijs, maar na een paar dagen aanzien ben ik lekker zelf gaan toeren. Zo anders als in Amsterdam rijden ze ook weer niet. Met je PorscheSpeedy55 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:56:
Met de auto, ja als je wil dat hij met deuken terugkomt, of je moet hem in parkeergarage stallen. Nee zou dan voor de trein gaan. Fransen kunnen niet rijden echt niet, ik heb daar acties gezien waarvan ik denk, teering, de duurste auto's zitten daar onder de krassen en deuken, nee ik ben heen en weer gereden naar Parijs met me Porsche, maar ik ging voor een parkeergarage anders was ik echt met de trein of vliegtuig gegaan.
Owja parkeren sux wel, maar je kan vaak die parkeerwachters van hotels en dure Restaurants "omkopen"(uit het zicht van de Cam betalen enzo
[ Voor 12% gewijzigd door Rev! op 14-04-2010 16:26 ]
Als je ruim op voorhand je tickets boekt en kan gebruik maken van een actie...wildhagen schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:09:
Ik zou de trein (Thalys) pakken, lekker makkelijk en nog goedkoop ook, kost je 35 euro voor een ticket (enkeltje). Voor die prijs maak je geen autoritje naar Parijs.
Anders zijn die tickets toch nog altijd prijzig...
Dat valt reuze mee, is mijn ervaring. Ik heb met een huurauto dwars door Parijs gereden en met een paar oplettende ogen naast je gaat dat best zonder schade. Toen bagage gedropt bij het hotel en de auto vlak bij de Periphérique in een garage gestalt. Qua ruimte, ach, zover is het ook weer niet en met 2 tussenstops is het goed te doen. Voordeel van de trein is dat je met Gare du Nord al vrij diep in Parijs zit, maar dat je daarna met je bagage nog wel op stap moet naar je eindbestemming.Speedy55 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:56:
Met de auto, ja als je wil dat hij met deuken terugkomt, of je moet hem in parkeergarage stallen. Nee zou dan voor de trein gaan. Fransen kunnen niet rijden echt niet, ik heb daar acties gezien waarvan ik denk, teering, de duurste auto's zitten daar onder de krassen en deuken, nee ik ben heen en weer gereden naar Parijs met me Porsche, maar ik ging voor een parkeergarage anders was ik echt met de trein of vliegtuig gegaan.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Sorry hoor maar mijn auto heeft 3 nachten in het hartje van het centrum gestaan in Parijs... geen krasje op te vinden. Ik vind die opmerking dan ook wel erg generaliserend.Speedy55 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:56:
En ik kom er ook regelmatig met een Porsche... maar daar ging het je natuurlijk om je wilde effe melden dat je een Porsche hebt
Parkeren kostte me toen 75 euro voor 4 dagen 3 nachten, dat valt dus reuze mee, en er zijn garages genoeg.
Ik vind dat hier nogal spastisch gereageerd wordt op met de auto naar parijs. Ik kom er regelmatig en heb nog nooit problemen gehad.
[ Voor 12% gewijzigd door 911GT2 op 14-04-2010 16:48 ]
Belangrijkste wat je hier niet noemt is "wanneer?"xzaz schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:49:
Iemand enig idee hoe je het goedkoopst naar Parijs kan voor zeg maar een nacht? NS Highspeed is met 200 euro een beetje te duur en vliegtickets lopen uit een van 150 ~ 400 euro.
Of zijn dit gewoon momenten waar je naar het vliegveld moet stappen en een 'last minute' daar boeken?
Trein & vliegtuig zijn peperduur als je *nu* wilt vertrekken, maar als je vroeg boekt, zeker als je op een minder populair tijdstip wilt/kunt reizen, dan kost het veel minder.
Dat gezegd, 5 man in één niet al te onzuinige auto is vrijwel zeker het goedkoopst, maar comfortabel is duidelijk anders.
Even uitgaande van Utrecht (je zegt namelijk niet waar je vandaan vertrekt, en Groningen of Maastricht scheelt bijna de helft) is het 475km enkele reis, dus 950 retour. Als je 1:14 doet kost dat 68l benzine, wat op vrijwel exact EUR 100 neerkomt voor de rit. Voeg daar nog EUR 15/enkeltje peage bij en totale kosten incl tol zijn dus EUR 130.
Verder mbt parkeren - ik zou absoluut niet binnen de periferique parkeren, maar een P+R-achtig iets in een van de minder smoezelige delen van de banlieu opzoeken en dan met de RER in een paar minuten het centrum inrijden. In het centrum heb je echt geen drol aan een auto.
[ Voor 30% gewijzigd door dion_b op 14-04-2010 16:54 ]
Oslik blyat! Oslik!
Is vast duurder dan de auto, maar dan heb je geen gedoe met parkeren enzo.
niet het centrum in alleen maar snelweg rijden en de metro op 300meter lopen
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Hoe kom je bij die prijzen? Als ik ga kijken kost een Super Promo EUR 54 retour. Dat is EUR 270 voor de hele groep...anandus schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:55:
Ik snap niet waarom je niet gewoon met Eurolines gaat. 150 euro (30 pp) en je bent klaar.
Is vast duurder dan de auto, maar dan heb je geen gedoe met parkeren enzo.
Daar komt bij dat je "één nacht" dan wel heel letterlijk moet nemen - het zijn dagbussen die heen om 13u vertrekken en om 20u aankomen en terug om 9u vertrekken en om 16u aankomen. Je hebt net genoeg tijd om ergens heen te gaan en je mag weer terug.
Met eigen auto doe je er ipv 7u iets van 4.5u over, met de Thalys 3.5u
[ Voor 28% gewijzigd door dion_b op 15-04-2010 00:00 ]
Oslik blyat! Oslik!
kost je 2x tanken + dagje parkeren ofzo
wel goed op je geld letten met die kutfransen (generaliserend). Ik ben nog nooit zovaak geprobeerd op te lichten. bij de pomp andere duurdere prijs auto aanslaan, verkeerd wisselgeld bij de mac, etc ..
Vaak bu'j te bang!
Ik heb gewoon Amsterdam-Parijs ingevuld, plus een willekeurige datum (ik geloof 22e mei 7 uur in de ochtend heen, terug 23e om 23 uur, zoiets (een rode en een oranje in ieder gevaldion_b schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:56:
[...]
Hoe kom je bij die prijzen? Als ik ga kijken kost een Super Promo EUR 54 retour. Dat is EUR 270 voor de hele groep...
[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 15-04-2010 14:16 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat heeft niet zo zeer met niet kunnen rijden te maken maar met efficient omgaan met parkeerplekken. Auto's staan daar soms letterlijk tegen elkaar aan en de bumpers worden ook gebruikt om een auto een stukje weg te duwen om een parkeervak wat groter te maken. Het is inderdaad wel zo dat zelfs hele nieuwe auto's vaak al vol deuken en krassen zitten hierdoor.Speedy55 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:56:
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dus ik ben helaas bang dat voor mij geen andere optie zit dan de dure trein nemen
Maar het is nu eenmaal zo, als je niet vroeg kunt boeken word het duur. En ik vind NS HighSpeed sowiso belachelijk duur.
HD4Life @ Full-HD
Ik vind trouwens de prijzen van NS Highspeed belachelijk duur, en ontiegelijk duur. Maar ja hartelijk dank in ieder geval. Ik zou de uiteindelijke beslissing ook nog even posten en natuurlijk het 'avontuur'.
Die opmerking kan je achterwege laten, interesseert mij wat of jullie weten dat ik een Porsche heb (heb er zelfs 2) ben gewoon enthousiast over me auto en daarom zeg ik het, als ik had willen patsen had ik het wel anders gedaan, sinds wanneer mag je niet meer enthousiast zijn over iets.911GT2 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:45:
[...]
Sorry hoor maar mijn auto heeft 3 nachten in het hartje van het centrum gestaan in Parijs... geen krasje op te vinden. Ik vind die opmerking dan ook wel erg generaliserend.
En ik kom er ook regelmatig met een Porsche... maar daar ging het je natuurlijk om je wilde effe melden dat je een Porsche hebt
Parkeren kostte me toen 75 euro voor 4 dagen 3 nachten, dat valt dus reuze mee, en er zijn garages genoeg.
Ik vind dat hier nogal spastisch gereageerd wordt op met de auto naar parijs. Ik kom er regelmatig en heb nog nooit problemen gehad.
En ja ik heb 6 dagen door Parijs gelopen, dus ik weet dondersgoed hoe het daar gaat, in een parkeergarage sta je vaak wel ok, maar gewoon op normale parkeerplaatsen overleeft je auto het echt niet zo lang. Zag gewoon een Q8 achteruit inparkeren maar wist al dat het niet ging passen, reed gewoon de gril van die audi die erachter stond eruit en reed daarna weg, van ja het gaat toch niet. Porsche GT2 stond voor een heel duur hotel met gewoon een flinke deuk in de achterbumper en zo kan ik nog wel uurtje doorgaan, al die straten waar ik doorheen liep was elke auto wel beschadigd , ben blij voor je dat je het zelf niet hebt meegemaakt, maar iedereen weet dat Fransen niet kunnen rijden, hell wij hebben 2 Fransen als klant en die zeggen het zelfs. Als je door Parijs heen rijdt overleef je het wel, als je zelf beetje oplet. Heb het alleen over parkeren.
Speedy55 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:21:
[...]
interesseert mij wat of jullie weten dat ik een Porsche heb (heb er zelfs 2)
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
/edit: ik gaf alleen mijn mening over Fransen en auto's en parkeren, was goed bedoeld verder. Ik ben heel blij voor degene die er wel zonder schade zijn uitgekomen, ik had het op zijn zachts gezegd erg klote gevonden als ik er niet heel was uitgekomen. Ik ben heel zuinig op mijn spullen namelijk.
[ Voor 37% gewijzigd door Speedy55 op 16-04-2010 10:32 ]
Blijkbaar interesseert het je wel degelijk. Je doet er zelfs een schepje boven op. Autoliefhebber zijn is natuurlijk niets mis mee. Maar daar doet het merk (of type) niets aan af. Zeker in dit topic nietSpeedy55 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:21:
Die opmerking kan je achterwege laten, interesseert mij wat of jullie weten dat ik een Porsche heb (heb er zelfs 2) ben gewoon enthousiast over me auto en daarom zeg ik het, als ik had willen patsen had ik het wel anders gedaan, sinds wanneer mag je niet meer enthousiast zijn over iets.
Waar heb je door Parijs gelopen? Ik (wij) zijn een tijdje verbleven in het 15e arrondissement. (Het dichtsbevolkte arrondissement van Parijs), ergo, parkeren op straat is echt zoeken. Nu had ik daar mijn auto wel in een parkeergarage staan, maar we hebben `s avonds, zittend op het balkon menig inparkeer actie mogen aanschouwen en het viel ons alles mee.En ja ik heb 6 dagen door Parijs gelopen, dus ik weet dondersgoed hoe het daar gaat, in een parkeergarage sta je vaak wel ok, maar gewoon op normale parkeerplaatsen overleeft je auto het echt niet zo lang. Zag gewoon een Q8 achteruit inparkeren maar wist al dat het niet ging passen, reed gewoon de gril van die audi die erachter stond eruit en reed daarna weg, van ja het gaat toch niet. Porsche GT2 stond voor een heel duur hotel met gewoon een flinke deuk in de achterbumper en zo kan ik nog wel uurtje doorgaan, al die straten waar ik doorheen liep was elke auto wel beschadigd , ben blij voor je dat je het zelf niet hebt meegemaakt, maar iedereen weet dat Fransen niet kunnen rijden, hell wij hebben 2 Fransen als klant en die zeggen het zelfs. Als je door Parijs heen rijdt overleef je het wel, als je zelf beetje oplet. Heb het alleen over parkeren.
Buiten dat, je neemt aan dat de GT2 de deuk door parkeren heeft opgelopen. Maar weet je dat ook zeker?
BMW 535D
[ Voor 4% gewijzigd door !null op 16-04-2010 10:50 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Nederlanders zijn vrij anal wat betreft hun auto en flippen al als miniem krasje op de bumper zit vanwege steenslag.
Dat idee heb ik in iedergeval.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
You don't need eyes to see, you need vision
Precies,, banden zijn om mee te rijden, en bumpers om mee te bumpenStandeman schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:51:
Ik heb de indruk dat Fransen / Parijsenaars geen ruk geven om hun auto en de schade meestal niet repareren. Daarom kan je in Parijs maar weinig auto's vinden waar geen deuk of flinke kras in zit.
Nederlanders zijn vrij anal wat betreft hun auto en flippen al als miniem krasje op de bumper zit vanwege steenslag.
Dat idee heb ik in iedergeval.
helemaal mee eens. Parijs heeft een slechte naam qua schade aan auto's e.d. Neem het risico niet en vindt een parkeergarage ergens. Zo duur is dat helemaal niet en het scheelt je zorgen. Tenminste, ik zou er zorgen over hebben.Yalopa schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 07:58:
zet je auto in een parkeergarage en er is niets aan de hand. Metro in Parijs is zeer goed te doen.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Verwijderd
Daarom geen overbodige luxe om die info te melden - als je met een groep gaat is allerminst zeker dat je vanuit woonplaats vertrektxzaz schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 01:12:
mm In mijn profiel staat toch echt Capelle, maar we vertrekken vanuit Den Haag,
Yup, vooral het niet maanden van tevoren moeten vastleggen wanneer je weer vertrekt is een pre. Maareh... huren... dat verandert de berekening nogal. Goede kans dat dat alsnog duurder is dan alternatieven...we gaan waarschijnlijk met de auto (huren) en dan gewoon er heen rijden. De tips over parkeren in Parijs zijn hartelijk welkom dank u voor dat. Het voordeel van de auto is dat je ook weer weg kan wanneer je wilt.
Exact wanneer ga je reizen? Misschien kan ik even snuffelen naar wat mogelijk is. Als je vandaag of morgen vertrekt gaat het stervensduur zijn, maar als je een beetje bijtijds erbij bent hoeft de vergelijking met huurauto helemaal niet slecht uit te pakken.Ik vind trouwens de prijzen van NS Highspeed belachelijk duur, en ontiegelijk duur. Maar ja hartelijk dank in ieder geval. Ik zou de uiteindelijke beslissing ook nog even posten en natuurlijk het 'avontuur'.
Oslik blyat! Oslik!
Juwenalia 2010
Maar ik sta elke dag op Rotterdam Centraal en zie ik hoe leeg die Fyra is, dat kan ik wel begrijpen met deze prijzen.
Maar goed, ik zou morgen nog wel even samenvatten wat de conclusie is
[ Voor 13% gewijzigd door flo_ op 17-04-2010 21:19 ]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Ik heb een beetje rond geklikt op die site, maar ik kon geen retour vinden onder de 150 euro. Ook niet ver in de toekomst.dion_b schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 10:38:
Exact wanneer ga je reizen? Misschien kan ik even snuffelen naar wat mogelijk is. Als je vandaag of morgen vertrekt gaat het stervensduur zijn, maar als je een beetje bijtijds erbij bent hoeft de vergelijking met huurauto helemaal niet slecht uit te pakken.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Je moet nu voor juni boeken. Bijvoorbeeld 70 euro voor!null schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:29:
Ik heb een beetje rond geklikt op die site, maar ik kon geen retour vinden onder de 150 euro. Ook niet ver in de toekomst.
- Heenreis 15 juni 2010, 2e klas Amsterdam Centraal - Paris Nord 11:16 €35 (Low-Fixed (Smoove BX) Comfort 2)
- Terugreis 16 juni 2010, 2e klas Paris Nord - Amsterdam Centraal 14:25 €35 (Low-Fixed (Smoove BX) Comfort 2)
Dan is het simpel: auto. Punt. Ongeacht of je er een hebt, moet lenen of moet huren.xzaz schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 16:05:
Dat is het probleem een beetje, het wordt volgende week.
Ondanks dat de Thalys treinen dubbel zo lang zijn als normaal zit alles barstensvol tgv Ejyafjallajökull en de uitgevallen vliegtuigen. Alle enigszins betaalbare opties zijn al lang weg, maar zelfs een plek krijgen ongeacht prijs is nu lastig.
Heeft niemand een kennis met een auto die je zou kunnen lenen? Dan zou het erg betaalbaar zijn.We gaan vanavond nog even het een en ander bekijken (denk ik) en dan zien we wel hoe het gaat worden. Als het te duur gaat worden dan skippen we het gewoon omdat we ook al hier naar toe gaan:
Juwenalia 2010
Tja, de Fyra kost gewoon EUR 7 per enkeltje meer dan een ander trein tegen tegen normaal tarief. Dat is gewoon een onzintrein. 20 minuten sneller in A'dam is leuk, maar niemand die het zo leuk vindt.Maar ik sta elke dag op Rotterdam Centraal en zie ik hoe leeg die Fyra is, dat kan ik wel begrijpen met deze prijzen.
Ben erg benieuwd exact waar je gekeken hebt en hoe, want ik vind zat dingen als wat asmi hierboven noemt!null schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:29:
[...]
Ik heb een beetje rond geklikt op die site, maar ik kon geen retour vinden onder de 150 euro. Ook niet ver in de toekomst.
Oslik blyat! Oslik!