De situatie is als volgt: Wij zitten volgende week in de bus, en daar zouden wij graag met enkele iPhones (2G, 3G en 3GS). Wij willen hier graag samen games doen. We hebben al geprobeerd om het via Bluetooth te doen, maar dit werkte niet. Daarom zaten we te kijken naar programma's als WMWifiRouter (http://www.wmwifirouter.com/), maar helaas beschikt niemand over een Windows mobile telefoon (die kunnen we natuurlijk wel kopen, maar liever niet natuurlijk
). Maar als ik het goed begrijp is dit tetheren (dus internet delen via wifi). Dat internet punt is een probleem aangezien we in het buitenland zitten (Roaming) en we hebben eigenlijk geen internet nodig. Dus mijn vraag, zijn er andere soortgelijke programma's (en als het mogelijk is voor de iphone) die een WiFi netwerk aanmaken, zonder dat dit internet nodig heeft?
Kun je niet gewoon zo'n programma gebruiken die internet functionaliteit heeft, en dan je internet uitzetten?
Hij wil gewoon via Wi-Fi verbinding gamen, net zoals op de Nintendo DS kan... zonder 3G / Wi-Fi netwerk..
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Misschien is er de mogelijkheid om een laptop mee te nemen? Want dan is het een kwestie van een Ad-hoc netwerk opzetten.
Sowieso zou het via bluetooth moeten kunnen gaan. Echter wilden de iPhones elkaar niet vinden via "Instellingen > Bluetooth", ook konden we niet via de game zelf (bijv. Labyrinth 2) de host joinen.
Als iemand hiervoor een oplossing heeft, zou dat mooi zijn.
Als iemand hiervoor een oplossing heeft, zou dat mooi zijn.
Wat jij bedoelt is een ad hoc verbinding. Misschien als je googlet op "iphone ad hoc" dat je dan wat kan vinden?
Sommige games ondersteunen wel blutooth multiplayer, zoals volgens mij Hyperpuck.
Het (echte) probleem: loopezz in "Mobiel wifi op iPhone"Good Fella schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:22:
Sommige games ondersteunen wel blutooth multiplayer, zoals volgens mij Hyperpuck.
Of je neemt een simpel Access Point mee die je aansluit en waarop je met zijn alle connect?
Er zijn in de bus geen aansluitingen om een access point aan te sluiten, tenzij er eentje op batterij of accu is, gaat dat dus niet.
Heb je geen 12/24V aansluitingen in die bus ter beschikking? Omvormer 12/24V -> 230V, wifi access point er aan en gamen maar!
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Heb je dat met meerdere games geprobeert? Ik weet dat Labyrint een gerespecteerd spel is en dus zou moeten werken, maar voor zover ik weet gaat dat sowieso ingame en niet via de settings.loopezz schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:36:
[...]
Het (echte) probleem: loopezz in "Mobiel wifi op iPhone"
Zover ik weet niet.Darkstar schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:53:
Heb je geen 12/24V aansluitingen in die bus ter beschikking? Omvormer 12/24V -> 230V, wifi access point er aan en gamen maar!
We hebben met 3 iPhones (2G, 3G en 3GS) getest om elkaar te vinden via "Instellingen > Bluetooth" en via een game zelf. Het was bij beide geen succes.Good Fella schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:54:
[...]
Heb je dat met meerdere games geprobeert? Ik weet dat Labyrint een gerespecteerd spel is en dus zou moeten werken, maar voor zover ik weet gaat dat sowieso ingame en niet via de settings.
[ Voor 22% gewijzigd door loopezz op 14-04-2010 15:57 ]
Bluetooth op een iPhone is toch ook niet gemaakt om elkaars telefoon te kunnen zien om dan bestanden te kunnen verzenden. Volgens mij kan de iPhone alleen Bluetooth headsets/carkits verbinden.
Er is waarschijnlijk helemaal geen aansluiting van hoeveel volt dan ook.Darkstar schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:53:
Ik heb nu MyWi geinstalleerd, en dit zullen we morgen testen. Ook over Labyrinth, we hebben meer spellen, waarvan sommige alleen via WiFi gespeeld kunnen worden (COD: WaW kan bijvoorbeeld alleen via wifi gespeeld worden op een 2G). Dus WiFi heeft daarom eigenlijk wel de voorkeur.
Ja, we hebben ook nog Flight Control geprobeerd, maar ook dit werkte niet.Good Fella schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:54:
[...]
Heb je dat met meerdere games geprobeert? Ik weet dat Labyrint een gerespecteerd spel is en dus zou moeten werken, maar voor zover ik weet gaat dat sowieso ingame en niet via de settings.
[ Voor 24% gewijzigd door cellcote op 14-04-2010 16:51 ]
Nee, dat niet, maar je zou wel multiplayer moeten kunnen spelen met 2 iPhones via bluetooth. Dit kan bijvoorbeeld bij Labyrinth 2, Red Alert en Flight Control.McWolf82 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:40:
Bluetooth op een iPhone is toch ook niet gemaakt om elkaars telefoon te kunnen zien om dan bestanden te kunnen verzenden. Volgens mij kan de iPhone alleen Bluetooth headsets/carkits verbinden.
Pagina: 1