Ping verschil

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
Een goedendag allen..

Al een tijdje loop ik met dit "probleem".
Namelijk :
Ik heb hier 2 pc's staan, waarbij de ene vrij zwaar is kwa setup (955 en 5870 etc) en de ander een beetje "el-cheapo" (amd3000 en 6800gt) (mijn oude spul).

In mijn zware systeem hangt een intel netwerkkaartje op pci-e 1x (kreng was 6 tientjes), dedicated.

In het el-cheapo systeem dacht ik dat er een realtek kaartje inzat, maar blijkt een 3com PCI kaart te zijn van 10 jaar terug) een 905 oid.

De el-cheapo pc is van mijn vriendin, de zware van mij. We spelen samen nog wel een spelletjes online en hier komt mijn frustratie...

Mijn PC die gewoon 100x de dagwaarde is van de andere heeft een hogere ping : meestal "maar" 4ms, soms 8, maar alsnog...
Hebben de resoluties er wat mee te maken? 1600xnogwat vs 1920x1080.

Als het niet "opgelost" wordt, jammer dan, maar het is zooo zwaaar irritant. (Ik ben beter dan zij, maar die lagere ping van haar heb ik liever, omdat ik anders wat meer moeite heb met gasten met gelijkwaardige skillz, delf dan wel eens het onderspit).

Kabels al omgegooid, geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Welk spelletje, hoe meet je die ping?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Welke operating systems?
Welke spelletjes?
Lan/Wan ect?

Edit: Resolutie heeft er niks mee te maken.. Alles wat er word verstuurd over het draadje/lucht is de positie(s) van de speler(s) en welke actie ze op dat moment uitvoeren (schieten/iets bouwen/iets zeggen) en hier heeft de resolutie of de kwaliteit niks mee te maken ;) .

[ Voor 70% gewijzigd door D4NG3R op 14-04-2010 15:59 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Merk jij het verschil tussen 4 en 8ms? Ik niet :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

als ja vanaf beide pc's een ping doet richting tweakers.net of de website van je provider komen er dan ook grote evrschillen naarvoren? zoniet dan is de ingame ping registratie gewoon niet accuraat.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wat ping je precies?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Eigenlijk maak je dit topic om te zorgen dat jij 4ms lagere ping hebt zodat je niet meer door je vriendin gemold wordt? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij zegt dus dat door een roundtrip vertraging van 0.004 seconden je van een tegenstander zou verliezen?

Welk spel speel je, dat is dan namelijk wel heeeel erg hardcore..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:55
Wat voor virusscanners / firewalls draaien er op beide pc's?
En zoals D4NG3R NL al zei zit één van de twee soms op WLAN i.p.v. via een UTP kabel?

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swtimmer schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:02:
Eigenlijk maak je dit topic om te zorgen dat jij 4ms lagere ping hebt zodat je niet meer door je vriendin gemold wordt? :-)
LOL, maar daar lijkt het idd wel op.

Volgens mij is er inderdaad niets wat je hier aan kunt doen. Een paar ms heb je altijd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
Neuh, zo is het niet :+ ik mol haar nog wel vaker.

Gaat om een mod voor UT2k4 , Tactical Ops : Crossfire
Soort van counterstrike.

Vroegah hadden we beiden een ping van 28 . Speelde meesterlijk weg.
Laatste tijd (ziggo?) ligt die ping rond de 40
Ik merk aan heel veel dat ik gewoon een nadeel heb tov gasten die met een ping van 28 (of soms zelfs 16, maar daar kun je weinig aan doen.) rondlopen. Elke pingverbetering die ik eruit kan persen is gewoon mooi meegenomen.
Ik hoef geen ping van 20 te hebben, maar ik merk gewoon bij een 12/20ms hogere ping dat bij "gelijktijdig" schieten ik gewoon aan het kortste eind trek. En laat dan toevallig de crap pc vaker een tikkie betere ping hebben B|

Hebben we pings van 32 of gelijke pings, dan maakt het me weinig uit, speel voornamelijk gewoon voor mn plezier. Maar nu wil ik het ook gewoon weten :P

Game-pc : W7 64
Crap pc : XP 32

Beiden via harde utp naar een switch. Kabellengtes zijn hetzelfde, beide ook cat 5.

Edit:
De laatste tijd loopt ziggo verschrikkelijk zwaar te klootviolen (denk ik). Tracerts die ik uitvoer naar server ip's gaan vaak over "instabiele" lijnen.. De ene keer geven ze 12ms, 10 seconden later is het 220ms....

[ Voor 15% gewijzigd door KaWaReZ op 14-04-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

D4NG3R NL schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:56:
Welke operating systems?
Welke spelletjes?
Lan/Wan ect?

Edit: Resolutie heeft er niks mee te maken.. Alles wat er word verstuurd over het draadje/lucht is de positie(s) van de speler(s) en welke actie ze op dat moment uitvoeren (schieten/iets bouwen/iets zeggen) en hier heeft de resolutie of de kwaliteit niks mee te maken ;) .
Jazeker heeft dit ermee te maken. Op het moment dat de "zware" machine het drukker heeft om alles te verwerken (doordat eea hoger staat ingesteld), krijgt de NIC minder kans/CPU cycles om eea te verwerken. Ook dat kan dus resulteren in een hogere latency.

@ TS

Als je je settings tijdelijk omlaag brengt, merk je dan verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

trek ze allebei uit het netwerk en sluit dan eerst jouw pc weer aan, misschien krijgt haar pc een soort van voorrang van de router..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Door te zoeken op x86 window 7 lag high ping kwam ik deze tweaks tegen:

http://www.equk.co.uk/windows-7-tweaks/

Uiteraard speelt een hardcore fragger op lage resolutie met alle details teruggeschoeft.

Ook loont het nog wel eens de network drivers te update voor 64bit OS. Daar wordt nog veel aan verbeterd.
brilsmurfffje schreef op woensdag 14 april 2010 @ 17:20:
trek ze allebei uit het netwerk en sluit dan eerst jouw pc weer aan, misschien krijgt haar pc een soort van voorrang van de router..
hij had de kabels al verwisseld, en "soort van voorrang" doen routers niet zo gauw zonder het in te stellen.

[ Voor 36% gewijzigd door leuk_he op 14-04-2010 19:59 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
ik wil eyecandy en fraggen
800x600 vind ik geen playable framerate...

Ik ben er zo eentje die een gevecht DE vs snipe gewoon kan winnen met DE , maar daarheb ik gewoon die resolutie ook voor nodig :+

Die tweaks ga ik zeker naar kijken (merci... stom had t zelf ook kunnen googlen, maarja, je koopt een keer windows waarvan je uitgaat dat het gewoon goed werkt :+ ).

Die behoeft afaik geen aftermarket drivers,

Het verschil tussen beide PC's is gewoon tergend groot kwa hardware, dat is het meest trieste van alles :')
Afijn, zal eens kijken hoe/wat
Nu visite over de vloer (vrouwtje jarig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer op beide PC's eens:
code:
1
ping <router ip> -t

router ip kan je vinden door dit in te tikken:
code:
1
ipconfig

defaut gateway, is meestal 192.168.2(of 1).xxx

als ja dan een groot verschil ziet ligt het aan je PC, anders is het gewoon een provider probleem.

ik zit nu draadloos, zonder torrents op een el-cheapo kpn router en haal vrijwel altijd (>99%) 1ms ping, met een uitschieter naar 2ms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

KaWaReZ schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:39:
Ik hoef geen ping van 20 te hebben, maar ik merk gewoon bij een 12/20ms hogere ping dat bij "gelijktijdig" schieten ik gewoon aan het kortste eind trek. En laat dan toevallig de crap pc vaker een tikkie betere ping hebben B|
Dat is dus 0,02 seconde, dat merk je? Dan zal het nog eerder aan je framerate liggen of aan je reactiesnelheid dan aan je ping.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
91 capped

ik merk 0,02 seconde niet (tov vrouwtje) , behalve soundlag ( < moet daar ook nog steeds wat op verzinnen)
maar als ik met 40 rondloop, zij met 36 en we knallen samen met wat gasten die op max 28 zitten, dan merk je dat wel. Tis een redelijk vlotte fps.

En zoals eerder vermeld, erger ik me er niet zozeer aan dat vriendinlief een lagere ping heeft... maar puur aan het feit dat ze het heeft met een cheap ass systeem, terwijl ik er een berg geld tegenaangesmeten heb waar je niet goed van wordt. :+

router pingen is 0ms/1ms

Reactiesnelheid weet ik wel als het daar aan ligt, is per frag verschillend...
Niet dat veel mensen dat spel spelen, maar ik sta over t algemeen standaard bovenaan (tenzij ziggo loopt te klootviolen en me een ping bezorgt van 60+ en lag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan merk je dat ook niet man, die 0,012 seconde? Dat is gewoon excuses verzinnen.

En als router pingen 0/1ms geeft dan ligt het probleem niet bij je pc, dan komt dat verschil niet daar vandaan. Althans, niet bij hardware die trager zou zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Je hebt om te beginnen 2 soorten ping:
Het gewone ICMP packet dat je dus bekomt door te pingen naar een host. Die komt niet hoger dan layer 3 en zal dus 0,0 effect hebben hoe zwaar de host en client zijn omdat dit niet hoger gaat dan de netwerk kaart

En dan heb je de in game Ping die niet gebruik maakt van ICMP pakketten maar een eigen algoritme gebruikt die veelal alle 7 layers van het OSI model gebruikt. In dat laatste kan een hogere resolutie en eye candy wel invloed hebben maar, je moet ook rekening houden dat die berekening minder accuraat zal zijn dan het ICMP.

Simpel gezegd: In game ping is afhankelijk van hoe het programma is geprogrammeerd, ICMP ping is afhankelijk van hoe je gerouterd bent.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
Tsurany schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:48:
Dan merk je dat ook niet man, die 0,012 seconde? Dat is gewoon excuses verzinnen.

En als router pingen 0/1ms geeft dan ligt het probleem niet bij je pc, dan komt dat verschil niet daar vandaan. Althans, niet bij hardware die trager zou zijn.
jij bent zeker geen gamer ;)
(10 verschil in een ping is merkbaar... vraag me niet hoe, ik merk het in ieder geval schijnbaar)

Afijn, nu die el cheapo pc vervangen door iets recenters.. kale windoos erop knallen, zien we wel weer verder... en ziggo kastje in de muur ook maar eens vervangen.

Edit wat betreft die routering.... laatste tijd worden we heel raar gerouterd naar "instabiele" lijnen schijnbaar...
Maargoed eerst maar zien hoe ik windows erop krijg zonder flop met drivers :')

[ Voor 13% gewijzigd door KaWaReZ op 15-04-2010 10:23 ]

Pagina: 1