iPad prijzen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
De iPad is nog niet uit in Nederland, echter zijn er al shops die het apparaat verkopen middels "grijze" import. Deze worden echter ook opgenomen in de prijs-overview, is dat niet erg vertekenend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Je kan het toch kopen voor die prijs, wat is er dan precies vertekend aan? Zodra ze in Nederland ook 'echt' te koop zijn, vallen deze prijzen vanzelf naar de onderste regionen van de prijslijst :)
verder is dit niet echt een Geachte Redactie topic, maar eerder een Pricewatch topic, dus daar move ik hem even heen :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Het is vertekenend omdat er niet bij staat dat dit om import-prijzen gaat en veel mensen dus denken dat dit de echte prijzen zijn, ik lees het al meerdere keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een container mamaplanken uit Azië haal dan is dat toch ook import? Dat de prijzen nogal afwijken van de te verwachten prijzen bij apple zelf is duidelijk, maar het is voor mensen de eigen keuze of dat ze het er voor over hebben om wat eerder te zijn.

Vermelden we ze niet, staat hier een topic waarom die prijzen niet opgenomen zijn. Het is een winkel die ze verkoopt. Voor welke prijs is hun keuze. Als ik een winkel begin en geroosterde sprinkhanen importeer uit Afrika en ze aanbied voor 200 euro per stuk dan is dat mijn risico of ik er mee blijf zitten of niet...
Zolang er geen andere aanbieders zijn, en de fabrikant ze hier niet verkoopt bestaat er niet zoiets als "echte" prijzen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:20

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het probleem lijkt me ook niet dat de prijzen in de pricewatch staan, maar dat zo ook door de redactie bij het artikel over de iPad zijn gezet. Maar vgroenewold is niet echt duidelijk.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dirk schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:16:
Het probleem lijkt me ook niet dat de prijzen in de pricewatch staan, maar dat zo ook door de redactie bij het artikel over de iPad zijn gezet. Maar vgroenewold is niet echt duidelijk.
Het zijn prijzen waarvoor de shops die idingen verkoopt, of dat boven of onder de aanbevolen winkelprijs ligt lijkt me eigenlijk niet ter zake doen? Als jij 1000+ euro voor zo'n iding overhebt, dan geven wij aan waar je ze kunt vinden, lijkt me wel zo netjes van ons? :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dat klopt zeker, maar het wordt wel lastig als straks ook de 'normale' iPads verkocht gaan worden, die geen grijze import zijn.. Dit heb je nu bijvoorbeeld met de pricewatch: Motorola Milestone Zwart en dat wordt / is tricky!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

moto-moi schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:54:
[...]

Het zijn prijzen waarvoor de shops die idingen verkoopt, of dat boven of onder de aanbevolen winkelprijs ligt lijkt me eigenlijk niet ter zake doen? Als jij 1000+ euro voor zo'n iding overhebt, dan geven wij aan waar je ze kunt vinden, lijkt me wel zo netjes van ons? :P
Klopt, maar het vermelden van die prijzen veroorzaakt verwarring.

[ Voor 58% gewijzigd door Dirk op 14-04-2010 15:59 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Dirk schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:16:
[...]maar dat ze ook door de redactie bij het artikel over de iPad zijn gezet.
Dat is niet het geval. De redactie heeft de 6 betreffende producten gekoppeld aan het artikel als zijnde relevante artikelen. De prijs komt er dan automatisch bij te staan als er prijzen beschikbaar zijn. Het staat trouwens alle winkels vrij om prijzen te koppelen aan de iPad als zij ze leveren. De hoogte van de prijs is volledig aan de winkel om te bepalen. Als er nu een tweede winkel iPads gaat leveren voor de helft van die prijs, dan zakt die ene vanzelf mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het zijn strikt genomen inderdaad niet de prijzen die bij het artikel staan, maar de producten, maar desondanks ontstaat de genoemde verwarring wel. Wat mij betreft is er dus ook geen enkel verwijt richting de PW, maar een vraag naar de redactie of het wel verstandig is om de artikelen zo te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:13:
Als ik een container mamaplanken uit Azië haal dan is dat toch ook import? Dat de prijzen nogal afwijken van de te verwachten prijzen bij apple zelf is duidelijk, maar het is voor mensen de eigen keuze of dat ze het er voor over hebben om wat eerder te zijn.

Vermelden we ze niet, staat hier een topic waarom die prijzen niet opgenomen zijn. Het is een winkel die ze verkoopt. Voor welke prijs is hun keuze. Als ik een winkel begin en geroosterde sprinkhanen importeer uit Afrika en ze aanbied voor 200 euro per stuk dan is dat mijn risico of ik er mee blijf zitten of niet...
Zolang er geen andere aanbieders zijn, en de fabrikant ze hier niet verkoopt bestaat er niet zoiets als "echte" prijzen of niet.
Heb je allemaal helemaal gelijk in, maar (bedankt DirkW), zoals ze bij een artikel staan is het meer informatief bedoelt en lezers denken nu bij ieder artikel over de iPad, dat deze in NL blijkbaar 1000+ Euro gaat kosten. Zo leest men dat, niet nadenkende dat het niet eens beschikbaar is, officieel. Het gaat mij er ook helemaal niet om wat iemand ervoor over heeft, zijn of haar keus, het gaat mij om het informatieve karakter van een dergelijke vermelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

vgroenewold schreef op woensdag 14 april 2010 @ 17:10:
Het gaat mij er ook helemaal niet om wat iemand ervoor over heeft, zijn of haar keus, het gaat mij om het informatieve karakter van een dergelijke vermelding.
Dat is vast zo. Nadeel is dat dit gewoon een hele onhandige situatie voor ons is, waar eigenlijk geen goede oplossing voor bestaat.

We willen nou eenmaal de relevante producten bij een artikel tonen. En ik neem aan dat gebruikers dat ook gewoon handig vinden om te zien. De iPad wordt officieel nog niet verkocht, maar is blijkbaar zodanig interessant dat er een winkel een fors slaatje uit probeert te slaan door ze alvast dmv grijze import aan te bieden met een flinke marge.
't Is echter een van de weinige producten (de enige die zo populair zijn) waar dit speelt, en je kan je vast wel voorstellen dat het voor ons ondoenlijk is om allerlei uitzonderingen te introduceren voor een situatie die vanzelf verdwijnt. En je kan je vast ook wel voorstellen dat het erg lastig "te verkopen" is dat we dan niet de "laagste bekende" prijs tonen bij een product, waar we dat voor alle anderen wel doen.
De beste oplossing is natuurlijk als de andere winkels die 'm via grijze import aanbieden ook in de pricewatch komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
ACM schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:29:
[...]

't Is echter een van de weinige producten (de enige die zo populair zijn) waar dit speelt, en je kan je vast wel voorstellen dat het voor ons ondoenlijk is om allerlei uitzonderingen te introduceren voor een situatie die vanzelf verdwijnt. En je kan je vast ook wel voorstellen dat het erg lastig "te verkopen" is dat we dan niet de "laagste bekende" prijs tonen bij een product, waar we dat voor alle anderen wel doen.
De beste oplossing is natuurlijk als de andere winkels die 'm via grijze import aanbieden ook in de pricewatch komen :P
Indeed, als het echt 1 van de zeer weinig is dan is het de moeite niet waard nee, ik had echter het vermoeden dat dit schering en inslag was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als je voorbeelden hebt waarmee je je eigen beeld weet te onderbouwen zie ik ze graag hoor :) Maar vooralsnog heb ik de indruk dat het vrij zeldzaam is dat de prijzen een heel verkeerd beeld van "hoe het hoort te zijn" geven, zeker bij de producten die bij nieuwsberichten gelinked worden.
Pagina: 1