Toon posts:

zwart beeld na overschakelen van DVI naar VGA?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc staan waarvan de DVI uitgang niet meer werkt.
Nu heb ik de VGA uitgang gebruik om de monitor (TFT) te sturen.
Ik heb nu beeld tijdens het opstarten van Windows Vista, totdat het bureaublad moet verschijnen en dan is het beeld plots zwart.
Hoe kan ik nu in VGA mode terug beeld krijgen, want het lijkt erop dat nu in VGA mode de monitor een bepaalde resolutie niet kan weergeven?
Maar via de DVI heeft het dus wel gewerkt op dezelfde monitor, dan zou het toch via de VGA aansluiting ook moeten werken?

Verwijderd

Had je al de "veilige mode" of de "VGA mode" geprobeerd (Druk een paar keer op F8 op het moment dat Vista opstart).
Zit er ook een TV-uitgang op, misschien dat je daarmee wel beeld krijgt. Ik heb dat een paar moeten gebruiken. Sluit eerst de TV aan, start daarna de computer op. Dan wordt dat herkend, en wordt er misschien ook beeld naar de TV-uitgang gestuurd.

Het kan natuurlijk ook nog zo zijn, dat Vista ziet dat er iets stuk is, en vervolgens het beeld niet aanzet.
Maar als je wel het opstartscherm ziet, dan zou een lage resolutie VGA mode nog wel moeten werken.

Of je probeert een LiveCD van Ubuntu. Die staat default zo ingesteld dat het opstarten naar het eerste scherm gaat, maar de desktop wordt naar beide uitgangen gestuurd.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is ondertussen opgelost.
Tijdens de opstart zag ik ook verticale strepen in het beeld en als het bureaublad van windows moest komen sprong het beeld op zwart.
Nu heb ik een andere videokaart geprobeerd en plots was alles terug in orde, ook de DVI aansluiting werkt nu terug.
Dus de videokaart was defect.