Canon EOS D60 vastgelopen, spiegel blijft opgeklapt!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:42
Na een haastige schoonmaakactie van de sensor mn oude Canon D60, viel de sluiter en spiegel dicht, voordat ik de swab eruit had. Sinds die tijd klapt de spiegel nog maar een klein stukje naar beneden en lukt het ook niet deze handmatig dicht te duwen :(

Iets blokkeert de spiegel om volledig naar beneden te klappen.

Het is een oude camera, dus ik vind het geen probleem om het apparaat open te schroeven of er op een andere manier iets geks mee te doen.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 23:06
Tsja wat denk je zelf? De boel is stuk dus je kan maar 1 ding doen: wegbrengen naar een service center.
Dat zijn vaak dure geintjes en aangezien het beestje al best oud is zullen de kosten van reperatie waarschijnlijk niet opwegen tegen de aanschaf van een nieuw instapmodel.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kwartjuh schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:59:
Tsja wat denk je zelf? De boel is stuk dus je kan maar 1 ding doen: wegbrengen naar een service center.
Want alleen een service center kan een camera openmaken? :z
Dat ding is zo oud dat zelf klussen de voorkeur heeft, en anders een andere camera tweedehands.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat de swab er ondertussen wel uit is?

Nou ja, je geeft zelf al aan dat zelf klussen de voorkeur heeft. Zoals Gizz ook aangeeft zal opknappen door een servicecenter waarschijnlijk niet economisch relevant zijn, dus ik zou zeggen, pak de schroevendraaiers er maar bij.

Nee, ik heb er geen ervaring mee, maar waarschijnlijk is er wel een yahoo group te vinden waar dit soort dingen wel al eens gedaan is. Daar zitten pas echte foto tweakerts....... Ook al een keer een stuk gevonden van iemand die een Nikon 70-200 f2.8 VR gedeeltelijk gedemonteerd had 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om hem heel! voorzichtig! zelf dicht te drukken? Blijft hij dan echt hangen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
ja, heb ik geprobeerd, er blokkeert iets, en dat is dan dus ook het probleem, want alle tandwieltjes zitten vermoedelijk buiten bereik in de behuizing waardoor echt alles open zal moeten, en ik vraag me af of ik m dan nog in elkaar krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Nogmaals de sensor clean functie gebruiken en de camera weer uitzetten?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:25
Anders zijn er ook wel hobbyisten die die apparaten uit elkaar halen, weet dat er bijvoorbeeld op dutchphotozone iemand rondloopt die ook nog wel eens een canon uit elkaar haalt. Dus misschien daar je probleem posten.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 10:43
ajhaverkamp schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:26:
Nogmaals de sensor clean functie gebruiken en de camera weer uitzetten?
Sensor clean functie op een D60? Volgens mij bestond dat toen nog lang niet.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De functie dat de spiegel opklapt zodat je met je blowertje naar binnen kunt spuiten. Dat bestond toen al wel. Niet de trilfunctie.

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Weet niet of je hier of hier iets aan hebt?

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

universal creations schreef op woensdag 14 april 2010 @ 18:23:
[...]

Sensor clean functie op een D60? Volgens mij bestond dat toen nog lang niet.
Zeker wel :)
Sensor Cleaning: This function must be turned on when cleaning the imaging element. It locks up the mirror and holds the shutter open so you can access the CMOS sensor with cleaning implements. (IR Editors note: Use extreme caution!)
klik

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
lastig karwij, zo'n slr openen. Ik heb m helemaal opengehaald en kon toe de spiegel naar beneden drukken (ik weet nog steeds niet wat ik ongrendelt heb) waarna deze wel weer omhoog sprong. Ik heb m nog een keer uit elkaar gehaald, en nu bleef de spiegel omlaag staan. Een kabeltje was afgebroken, dus die heb ik weer vastgesoldeerd. Maar uiteindelijk ging de camera niet aan. Ik heb er nu geen tijd meer voor, dus ga misschien binnenkort nog een keer proberen.

Tip: vind een service manual met exploded views, print deze uit en leg de schroefjes in de exploded views op de juist plek, scheelt een hoop zoeken
Pagina: 1