Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
Als eerste wil ik zeggen dat ik zeer lang heb gezocht op tweakers en google naar oplossingen, maar ik heb niks kunnen vinden wat mij hielp. Dit lijkt me ook een vrij specifiek probleem, en ik hoop dat iemand me kan helpen.

Het probleem is dat mijn computer eens in de zoveel tijd, ongeveer eens per week, blijft hangen bij het opstarten. Hij komt nog wel voorbij het BIOS-scherm, maar zodra het laadbalkje met daaronder Microsoft Windows te voorschijn komt, blijft het balke hangen, en doet de computer niks meer. Een harde reset is dan de oplossing waarna de computer wel weer in Windows komt.

Het gaat om een Dell XPS420 (Windows Vista Ultimate 32bit, intel core 2 duo e6750, 300gb harde schijf).

Wat ik al geprobeerd heb:

* Harde schijf controle
* BIOS-update
* nieuwste updates van de drivers
* controle op virussen, spy- en adware
* defragmenteren pc

Heeft iemand een idee? Kan het dan toch een hardware probleem zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Timmeah op 14-04-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Heb je al in de eventmanager gekeken, om te kijken of je daar meldingen ziet staan?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
Tukk schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:14:
Heb je al in de eventmanager gekeken, om te kijken of je daar meldingen ziet staan?
had ik ook al gekeken inderdaad. En er staat niks geks in.

Het hele event van vastlopen komt ook niet in de logboeken naar voren (of een error oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Timmeah schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:09:
Als eerste wil ik zeggen dat ik zeer lang heb gezocht op tweakers en google naar oplossingen, maar ik heb niks kunnen vinden wat mij hielp. Dit lijkt me ook een vrij specifiek probleem, en ik hoop dat iemand me kan helpen.

Het probleem is dat mijn computer eens in de zoveel tijd, ongeveer eens per week, blijft hangen bij het opstarten. Hij komt nog wel voorbij het BIOS-scherm, maar zodra het laadbalkje met daaronder Microsoft Windows te voorschijn komt, blijft het balke hangen, en doet de computer niks meer. Een harde reset is dan de oplossing waarna de computer wel weer in Windows komt.

Het gaat om een Dell XPS420 (Windows Vista Ultimate 32bit, intel core 2 duo e6750, 300gb harde schijf).

Wat ik al geprobeerd heb:

* Harde schijf controle
* BIOS-update
* nieuwste updates van de drivers
* controle op virussen, spy- en adware
* defragmenteren pc

Heeft iemand een idee? Kan het dan toch een hardware probleem zijn?
De voeding van USB-poorten? Ik heb iets dergelijks gehad met een USB-hub. Die had ik in eerste instantie niet ingeplugd op de voeding, alleen via de USB-poort, en dat gaf een ophanging. Nadat ik de hub permanent op de voeding aansloot, waren de problemen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
Haaglander schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:42:
[...]

De voeding van USB-poorten? Ik heb iets dergelijks gehad met een USB-hub. Die had ik in eerste instantie niet ingeplugd op de voeding, alleen via de USB-poort, en dat gaf een ophanging. Nadat ik de hub permanent op de voeding aansloot, waren de problemen weg.
Zoiets zat ik laatst ook te denken, maar ook dat kan het helaas niet zijn. Het enige wat er aan hangt is een usb-muis, usb-toetsenbord en een printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
Vanochtend is hij weer blijven hangen. Het lijkt toeval, maar het is de derde dinsdag op rij dat hij bij het aanzetten en opstarten bij het Windows laadbalkje blijft hangen. Na het resetten kwam hij wel weer gewoon in Windows... Ik begrijp er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je niet 1 of andere taak die elke dinsdag wordt uitgevoerd??
Te denken aan virusscanner, updater van een app. enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:59:
Heb je niet 1 of andere taak die elke dinsdag wordt uitgevoerd??
Te denken aan virusscanner, updater van een app. enz
Ik ben hier nog zeer uitvoerig ingedoken.. heb alle services en software die opstart met windows nagekeken, weer niks gezien. Op een gegeven moment ook alle updates uitgeschakeld (Windows updates, NOD32-virusscanner-updates etc. etc.).. maar de fout bleef zich maar voor doen. Op een gegeven moment ook 2 keer achter elkaar.

Ik heb gister de computer volledig geformatteerd in de hoop zo het probleem zeker de baas te zijn.. in principe het enige wat ik heb gedaan na de herinsallatie (factory image van Dell terugzetten) is Office Small Business Edition 2007 opnieuw geinstalleerd, de virusscanner en alle updates van Windows Vista.

Vanochtend toch weer het probleem! Heeft iemand nog ideeën? (dit is verschrikkelijk frustrerend)
Pagina: 1