Als eerste wil ik zeggen dat ik zeer lang heb gezocht op tweakers en google naar oplossingen, maar ik heb niks kunnen vinden wat mij hielp. Dit lijkt me ook een vrij specifiek probleem, en ik hoop dat iemand me kan helpen.
Het probleem is dat mijn computer eens in de zoveel tijd, ongeveer eens per week, blijft hangen bij het opstarten. Hij komt nog wel voorbij het BIOS-scherm, maar zodra het laadbalkje met daaronder Microsoft Windows te voorschijn komt, blijft het balke hangen, en doet de computer niks meer. Een harde reset is dan de oplossing waarna de computer wel weer in Windows komt.
Het gaat om een Dell XPS420 (Windows Vista Ultimate 32bit, intel core 2 duo e6750, 300gb harde schijf).
Wat ik al geprobeerd heb:
* Harde schijf controle
* BIOS-update
* nieuwste updates van de drivers
* controle op virussen, spy- en adware
* defragmenteren pc
Heeft iemand een idee? Kan het dan toch een hardware probleem zijn?
Het probleem is dat mijn computer eens in de zoveel tijd, ongeveer eens per week, blijft hangen bij het opstarten. Hij komt nog wel voorbij het BIOS-scherm, maar zodra het laadbalkje met daaronder Microsoft Windows te voorschijn komt, blijft het balke hangen, en doet de computer niks meer. Een harde reset is dan de oplossing waarna de computer wel weer in Windows komt.
Het gaat om een Dell XPS420 (Windows Vista Ultimate 32bit, intel core 2 duo e6750, 300gb harde schijf).
Wat ik al geprobeerd heb:
* Harde schijf controle
* BIOS-update
* nieuwste updates van de drivers
* controle op virussen, spy- en adware
* defragmenteren pc
Heeft iemand een idee? Kan het dan toch een hardware probleem zijn?
[ Voor 10% gewijzigd door Timmeah op 14-04-2010 13:11 ]