• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 20:01
Ik heb 2 Radeon 5870 kaarten die ik in crossfire wil zetten. Mijn voeding (Corsair 850W) heeft twee 6-pins aansluitingen op een eigen rail voor de videokaart maar ik heb er dus 4 nodig. Nu heb ik ook verloopstekkertjes van molex naar 6-pins VGA dus dat is ook op te lossen, maar wat is de beste manier om de belasting te verdelen: 1 kaart op de 6 pins stekkers en 1 op 2x molex, allebei de kaarten op 1x 6 pins en 1x molex of maakt het eigenlijk totaal niets uit? De voeding is verder vrij licht belast: 1x SSD, 1x HD en 1x DVD-RW.

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-03 18:58
welke corsair voeding heb je? want de meeste hebben namelijk 1 dedicated 12v lijn, zo kun je dus naar hartelust alles aansluiten hoe het jou het beste uitkomt.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 20:01
Ik heb een Corsair HX850W en die heeft dus inderdaad 1 dedicated 12V lijn met 2x 6-pins aansluiting. De vraag is nu of ik de 12V lijn voor één kaart zal gebruiken of over de 2 kaarten verdeel. Ik weet niet hoe gevoelig die videokaarten zijn voor voltageverschillen tussen de aansluitingen, en of die videokaarten over allebei de connectoren evenveel stroom trekken. Als bv. de ene aansluiting 80% van het vermogen levert dan zet ik die liever op de dedicated 12V lijn.

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-03 18:58
zoals ik zei, het maakt dus niets uit, maar als je het echt voor voorgekauwd wilt hebben,

geef beide kaarten een pci-e 6 pins stekker en pak voor beide kaarten een verloop van 2x molex naar 6 pins

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:28
Als ik naar de specs van je voeding kijk, zie ik een voeding met 6 pcie stekkers, dus je hebt helemaal geen verloopje nodig.

Ryzen 5 7600X | ASUS TUF Radeon RX 6900 XT| Asus ROG Strix B650E-F | Kingston Fury Beast 32GB 6000CL36 | Samsung 980 Pro 1 TB | Kingston A2000 1TB | Noctua NH-D15 | Fractal Meshify 2 Compact | Corsair RM750x | LG 38GN950

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:21
Kurgan schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:44:
...Als bv. de ene aansluiting 80% van het vermogen levert dan zet ik die liever op de dedicated 12V lijn.
Volgens mij begrijp je de betekenis van een dedicated 12 volt lijn niet. Alles wat 12 volt nodig heeft
van je voeding, komt dus van die ene lijn af. Of dat nu via PCI-e/Sata/molex-stekker komt.

http://www.corsair.com/_p...ls/750-850HX%20Manual.pdf

Inderdaad 6 PCI-e stekkers, op zoek naar je setje modulaire kabels dus.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee