NETGEAR ProSafe VPN Firewall FVX538 & Officenet Direct

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb problemen met het drama-pakket OfficeNet direct van ABN Amro om betalingen te doen.
Op dit moment wordt een modem gebruikt omdat hij niet via het netwerk doorgelaten wordt.

www.abnamro.nl/...OfficeN...us_gateway_Nederlands.pdf
Dit is de documentatie die beschikbaar is vanaf ABN.

Verder heb ik hier op GOT en Google gezocht maar kom niet veel verder. Voorheen was de oplossing om in een ini bestand in het programma poortsettings aan te passen. echter kan dit volgens mij niet meer in versie 1.7 welke ik nu gebruik.

Ik heb de firewall al helemaal opengehad voor zowel inkomende als uitgaand verkeer voor deze machine, maar zonder effect. Het pakket maakt gebruik van Active-FTP waarbij willekeurige poorten gebruik worden tussen de 1050 en 1500 voor de communicatie. maar wat ik ook openzet ik kan geen verbinding maken via het netwerk (via modem wel, dus de client is op zich goed).

Verder heb ik gelzen dat er geen triggers of porttranslations nodig zouden zijn. Iemand ervaring met deze nieuwe versie van OfficeNet direct/extra?

Ik hoor het graag, groet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Hmm voor zover ik weet is er een alternatief voor OfficeNet, wat 100% online is (gewoon https verkeer).

Misschien is dat eens een optie om naar te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens informeren, dit pakket maakt namelijk ook nog gebruik van zo'n authentificatiekaart/pasje via zon heerlijk COMpoort kastje. Maar wellicht zou dat een optie zijn. Ik hoopte alleen wat sneller van dat modem af te kunnen. In het verleden is het me namelijk wel gelukt via ISA om het open te zetten. Maar deze firewall is wat beperkter, ook qua logging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Herkenbaar probleem inderdaad. We hadden hier in het verleden 3 van die 'terminals' staan op de zaak. Dat is nu teruggebracht tot 1, de rest werkt via ehh, OfficeNet Direct ofzo heet het meen ik.
Daar zit ook compleet online usermanagement in enzo, is veel flexibeler.

Hier werkten ze ook over een aparte modemverbinding of door een ISA-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-08 15:22
ik heb net ook een aantal klanten overgezet op versie 1.7 en die hadden geen problemen met de firewalls... er bestaat een update voor je communicatie programma, heb je die al laten lopen? ik kan deze niet zo snel terugvinden maar hij moet ook op de cd staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een update voor het communicatieprogramma heb ik niet gezien, ik zie ook geen los communicatieprogramma, of is er een bepaalde executable die hij daar op de achtergrond voro gebruikt. Ik vind persoonlijk de ondersteuning van ABN af zo minimaal, het is meer een kwestie van zoek het lekker uit |:(
Pagina: 1