Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gistermiddag een XBox 360 aangeschaft. Omdat ik natuurlijk mijn PC en Xbox360 op het internet wil aansluiten heb ik ze op een router aangesloten (een Draytek Vigor2200e (ja een oude)). Na veel probeersel heb ik het voor elkaar gekregen dat ik op mijn pc en xbox internet heb, voor zo lang het duurt.

Hij vliegt er namelijk de hele tijd uit (niet om een vaste tijd). De enige manier om dit op te lossen is om mijn backup instellingen in te voeren in mijn router.

Wel zijn me de volgende punten opgevallen:

- Als ik nergens aan zit (dus niet achter mijn pc of Xbox zit) valt hij niet uit
- Als ik op mijn xbox speel, en uitvalt, doet mijn internet het weer als ik naar mijn Xbox dashboard ga (dus als ik stop met het spelen van het spel)
- Iemand zei al tegen mij dat ik misschien te veel 'packets' verlies, helaas heb ik niet echt veel verstand van routers dus geen idee wat dat betekend.

Als ik naar die punten kijk lijkt het erop dat mijn router overbelast raakt of iets dergelijks? Is dit omdat ik een oude router heb dat hij het allemaal niet meer aan kan of zou dat er niets mee te maken moeten hebben?

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Als je wat meer gegevens nodig hebt moet je het even zeggen :)!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het lijkt erop dat tijdens het gamen je xbox dermate veel connecties naar buiten wil maken dat de router het op een gegeven moment niet meer aan kan.

Zou je kunnen testen door een P2P programma te installeren en een erg drukke torrent te downloaden cq sharen met veel uitgaande connecties. Als je router daarbij ook de geest geeft lijkt het misschien een idee om een snellere aan te schaffen.

Op zich is het wel raar natuurlijk dat het alleen bij het gamen met je X360 gebeurt.

Packetloss zou alleen verbindingsproblemen moeten geven, geen complete "hangers" van je router.

[ Voor 9% gewijzigd door redfoxert op 14-04-2010 11:46 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik ga nu even naar de winkel en ik koop een nieuwe router, ben ik van al het gezeik af van dat rotding!

Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Heeft je router de laatste firmware? Ik heb goede ervaringen met Draytek, maar in hun firmware updates zitten nogal eens wat bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• air2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:27
Of misschien wordt ie te warm? Alhoewel ik dat nog niet echt ben tegengekomen bij routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jep de firmware is up to date dus dat kan het niet zijn. Ook heb ik inderdaad al getest of hij te warm word, (enorme ventilator erop), maar hij deed het nog steeds.

Wel ben ik weer iets nieuws uitgevonden wat wel raar is. Ik had een tijdje een torrent aanstaan, en toen hij geen verbinding maakte met het internet (althans dat dacht ik), bleef hij nog wel downloaden, maar dan wel met een snelheid van 20kb/sec in plaats van 1000. Mijn internet word dus afgeknepen waardoor ik niet meer kan surfen of iets dergelijks, dat duurt dan 1 minuut en dan is de snelheid weer normaal en kan ik weer surfen en dergelijke. Het viel me ook op toen ik op mn xbox zat, dat ik wel uit het spel werd gedisconnect, maar ik kon nog wel praten met degene die in mijn party zat, dus internet was er nog wel. Heeft dit dan toch met mn provider te maken? Ik hoop het niet, met de klantenservice van dat zogenaamde Kennisglas heb ik echt hele slechte ervaringen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:08:
Jep de firmware is up to date dus dat kan het niet zijn. Ook heb ik inderdaad al getest of hij te warm word, (enorme ventilator erop), maar hij deed het nog steeds.

Wel ben ik weer iets nieuws uitgevonden wat wel raar is. Ik had een tijdje een torrent aanstaan, en toen hij geen verbinding maakte met het internet (althans dat dacht ik), bleef hij nog wel downloaden, maar dan wel met een snelheid van 20kb/sec in plaats van 1000. Mijn internet word dus afgeknepen waardoor ik niet meer kan surfen of iets dergelijks, dat duurt dan 1 minuut en dan is de snelheid weer normaal en kan ik weer surfen en dergelijke. Het viel me ook op toen ik op mn xbox zat, dat ik wel uit het spel werd gedisconnect, maar ik kon nog wel praten met degene die in mijn party zat, dus internet was er nog wel. Heeft dit dan toch met mn provider te maken? Ik hoop het niet, met de klantenservice van dat zogenaamde Kennisglas heb ik echt hele slechte ervaringen.
Wat gebeurt er als je de bekende speedtests draait? Of eventueel een groot bestand vanaf een public ftp server download zoals bijvoorbeeld een Debian installatie DVD vanaf een ftp mirror ?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de Speedstest geeft een normaal resultaat (www.speedtest.net). Ik kan trouwens ook gewoon nog op msn als mijn internet wordt 'afgeknepen'. Dit is toch raar.

En ik heb nog eens op die torrent gekeken, als ik niet meer kan websurfen doet mijn torrent het gewoon nog echt goed zelfs. Ik had het getest met een slechte torrent dus ik dacht dat het aan mn internet lag, maar hij download nu gewoon nog 1 mb/sec. Ik snap er nu echt geen drol meer van.

Edit:

Het internet valt de hele tijd 'langzaam weg' het is nooit in een keer ofzo, zegt dat wat?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het maar heel anders gedaan. Ik heb een netwerkkaart gekocht voor 10 euro en daar als het ware een gateway van gemaakt, nu geen enkel probleem meer. Waarschijnlijk lag het allemaal aan mijn ISP die een of ander gek protocol heeft.

Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1