Ik ben opzoek naar een programma dat Windows laat denken dat er een tweede monitor is aangesloten.
Situatie:
Er staat een PC welke alleen via remote (teamviewer) wordt benaderd.
We draaien een Dashboard op de aangesloten monitor.
Deze monitor is aangesloten via de enige VGA poort, verder zijn er geen monitor aansluitingen.
Op de monitor wordt de status van werkzaamheden weergegeven, deze moet constant op de voorgrond staan.
Op de PC staan een aantal programmas waarin ik bewerkingen moet uitvoeren.
Wanneer ik dat doe is het Dashboard niet meer zichtbaar.
Daarom wil ik een virtuele tweede monitor hebben, zodat ik via remote (teamviewer) twee schermen heb.
Vraag:
Hoe kan ik dit realiseren?
Ik zie de oplossing zelf in het Windows voor de gek houden; laten denken dat er een tweede monitor is aangesloten, zodat ik daarop mijn bureaublad kan "extenden".
Situatie:
Er staat een PC welke alleen via remote (teamviewer) wordt benaderd.
We draaien een Dashboard op de aangesloten monitor.
Deze monitor is aangesloten via de enige VGA poort, verder zijn er geen monitor aansluitingen.
Op de monitor wordt de status van werkzaamheden weergegeven, deze moet constant op de voorgrond staan.
Op de PC staan een aantal programmas waarin ik bewerkingen moet uitvoeren.
Wanneer ik dat doe is het Dashboard niet meer zichtbaar.
Daarom wil ik een virtuele tweede monitor hebben, zodat ik via remote (teamviewer) twee schermen heb.
Vraag:
Hoe kan ik dit realiseren?
Ik zie de oplossing zelf in het Windows voor de gek houden; laten denken dat er een tweede monitor is aangesloten, zodat ik daarop mijn bureaublad kan "extenden".
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2010 11:03 ]