Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-08 10:03
Beste Tweakers,

Er werd mij gevraagd een image te maken van een windows 7 machine en deze via WDS op alle clients te installeren.

Nu heb ik deze handleiding gebruikt:
http://www.learninggatewa...windows-7-wds-part-1.aspx

Dit werkt op zich prima, zij het niet dat ze HP systemen gekocht hebben, en de daarbij horende niet-microsoft-authentieke-windows7-cd's.

Om een capture image te maken moet ik een BOOT.WIM bestand hebben, deze is op de cd wel te vinden en heb ik ook op de WDS gezet.
Als ik dan via F12 opstart begint de setup maar gaat hij gelijk over naar een hp scherm waar allemaal scriptjes gaan draaien (neem aan dat deze in de BOOT.WIM zijn vastgelegd).

Er zijn licenties voor Windows 7 Professional.

Nu snap ik een paar dingen niet meer,

Kan ik gewoon een Windows 7 Ultimate DVD downloaden en hiervan de BOOT.WIM gebruiken om de image te capturen?
Ook zit ik met het probleem dat wanneer ik van een andere Windows 7 image de BOOT.WIM gebruik op de WDS hij aangeeft dat het x86 terwijl je tijdens de setup gewoon kan kiezen voor x64.. waar moet ik de x64 BOOT.WIM dan vinden :s
Heb gelezen dat je niet een x86 capture image kan maken om een x64 image mee te capturen.

Alvast bedankt :)

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet gewoon 1 pc installeren met windows 7 ultimate
van deze pc maak je een wim image (wel syspreppen!!). (via deployment tools)

deze wim image is een goede image om terug te zetten op al jouw pc's
dmv een answer file kan je de juiste pc namen instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:15:
je moet gewoon 1 pc installeren met windows 7 ultimate
van deze pc maak je een wim image (wel syspreppen!!). (via deployment tools)

deze wim image is een goede image om terug te zetten op al jouw pc's
dmv een answer file kan je de juiste pc namen instellen
Dat is ook een oplossing maar wil de functionaliteit van WDS gebruiken d.m.v. een capture.
Scheelt me erg veel tijd en gedoe.

Systeem is helemaal ingericht en gesyspreped en is klaar om gecaptured te worden heb alleen antwoord nodig op mijn vragen dan kan ik verder.

[ Voor 12% gewijzigd door pennenlikker op 14-04-2010 11:23 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
pennenlikker schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:54:
Kan ik gewoon een Windows 7 Ultimate DVD downloaden en hiervan de BOOT.WIM gebruiken om de image te capturen?
:Y
Ook zit ik met het probleem dat wanneer ik van een andere Windows 7 image de BOOT.WIM gebruik op de WDS hij aangeeft dat het x86 terwijl je tijdens de setup gewoon kan kiezen voor x64.. waar moet ik de x64 BOOT.WIM dan vinden :s
Heb gelezen dat je niet een x86 capture image kan maken om een x64 image mee te capturen.
x64 en x86 gewoon gescheiden houden. Pak inderdaad van elke versie een boot.wim.

Dus download een x64 windows versie, pak de boot.wim en gebruik die ook voor x64. Voor x86 moet het natuurlijk net anders om.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
StefanvanGelder schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:52:
[...]

:Y

[...]

x64 en x86 gewoon gescheiden houden. Pak inderdaad van elke versie een boot.wim.

Dus download een x64 windows versie, pak de boot.wim en gebruik die ook voor x64. Voor x86 moet het natuurlijk net anders om.
Ah ok dat is duidelijk, bedankt.. dan ga ik die twee is downloaden.
Dus ik kan gewoon een Windows 7 Professional image capturen met een BOOT.WIM van een Ultimate versie?
Het is overigens ook een nederlandse image die wordt gecaptured en een engels versie waarvan ik de BOOT.WIM gebruikt, dit maakt ook niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tuurlijk, je kan ook gewoon een 64bit capturen met een 32bits image en andersom, net als installatie. Boot.wim is enkel de WinPE welke je nodig hebt om te booten. Deze pakt dan een install.wim van de wds-server.

Bovendien is Windows vanaf NT6.0 ook nog eens volledig taal-neutraal opgebouwd.

Ik ben al heel lang geleden gestopt met x64 boot/capture-images iig :)

[ Voor 12% gewijzigd door sanfranjake op 14-04-2010 13:37 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
sanfranjake schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:36:
Tuurlijk, je kan ook gewoon een 64bit capturen met een 32bits image en andersom, net als installatie. Boot.wim is enkel de WinPE welke je nodig hebt om te booten. Deze pakt dan een install.wim van de wds-server.

Bovendien is Windows vanaf NT6.0 ook nog eens volledig taal-neutraal opgebouwd.

Ik ben al heel lang geleden gestopt met x64 boot/capture-images iig :)
Ah kijk das nog beter :)
Er is wel lekker veel tegenstrijdige informatie op internet hierover :s
Ik ga het vanavond is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
Je hebt inderdaad gelijk, het werkte prima :)

In addition, x64-based computers can run x86-based or x64-based Windows PE boot images. Therefore, for each of these tasks, you could have two boot images—one for x86 and one for x64. The boot menu on x86-based computers will only display the x86 boot images because x86-based computers cannot run x64 boot images.

Het is dus wel mogelijk een x64 image te caturen met een x86.
Maar NIET mogelijk een x86 image te caturen met een x64 boot image.
sanfranjake schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:36:
Tuurlijk, je kan ook gewoon een 64bit capturen met een 32bits image en andersom
En andersom kan dus niet.

Om het makkelijk te houden |:(

[ Voor 47% gewijzigd door pennenlikker op 16-04-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ah dat is dan inderdaad een tikfout van mij, dat "en andersom" moet inderdaad weg :P

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd daarom altijd x86 boot image gebruiken in een gemengde omgeving....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 15:24
Ik heb hier een win7 systeem (met nodige software geinstalleerd) gesysprept (oobe + generalize)
en dan gecaptured naar de wds server.
Dan de image gedeployed naar een ander toestel, alles werkt, ,alleen is de vooraf geinstalleerde software verdwenen,
hoe komt dit en hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Weet je zeker dat je de juiste WIM hebt geselecteerd bij het uitrollen? Want dat is de enige reden die ik kan bedenken.

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevenschouten
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 16:47
ik heb in me answer file ingesteld dat hij het systeem moet toevoegen aan het domein maar helaas dit werkt niet

weet iemand hoe dit komt

wds server windows 2008 x64.
win7 install is 32 bit.

installeren gaat wel goed dingen zoals organization name enzo worden wel aangepast door het systeem.

alvast bedankt.

gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Misschien handig om even te vertellen wat je precies ingesteld hebt, en wat de foutmelding is.

Verder lijkt het me handiger om hier een nieuw topic voor te starten.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.