Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Weet iemand de impedantie van de satelite speakers van de Creative megaworks 550 THX set?
Ik wil die speakers namelijk direct op mijn versterker aansluiten als surround speakers.

Wellicht wil iemand die deze set heeft staan het even voor mij meten? Op internet is er (tot nu toe) niets over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:04

voodooless

Sound is no voodoo!

9 van de 10 keer zijn de sats 4 Ohm. Dat zorgt voor een goedkopere versterker.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Purn0 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:42:
Weet iemand de impedantie van de satelite speakers van de Creative megaworks 550 THX set?
Ik wil die speakers namelijk direct op mijn versterker aansluiten als surround speakers.

Wellicht wil iemand die deze set heeft staan het even voor mij meten? Op internet is er (tot nu toe) niets over te vinden.
Op welke versterker gaan ze aangesloten worden ?
Hoe denk je dit even te meten (is niet echt eenvoudig om te meten) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Ik heb een Marantz SR 7400 receiver met 2 JBL L4000 (lijkt op de L4) front speakers. Deze zijn 4 ohm.

Voor zover ik weet bepaald dit toch in grote mate de efficiëntie of gevoeligheid van de speaker? Het is niet de bedoeling dat mijn fronts de sat's overstemmen of vise versa. Daarom wilde ik het liefst sat's die in de buurt van de 4 ohm komen.

Of sla ik nu compleet de plank mis?

En de impedantie is toch gewoon de weerstand? Die kun je met een multi meter meten, niet?

[ Voor 16% gewijzigd door Purn0 op 14-04-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:04

voodooless

Sound is no voodoo!

Purn0 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:36:
IOf sla ik nu compleet de plank mis?
Niet compleet, maar wel redelijk ;) De efficiëntie wordt uitgedrukt in het aantal dBs bij 1W of bij 2.83V, waar 2.83V in 8 Ohm precies 1 W op levert. Dit maakt echter niet zoveel uit. De impedantie bepaald niet de efficiëntie, dat doen vooral de elektrische en mechanische eigenschappen, waarvan impedantie er slechts een enkele is. Er zijn dus veel meer factoren. Kijken naar enkel de impedantie is dus net zinvol.

En verder: je kunt per kanaal de volume afhankelijkheden instellen, dus de efficiëntie maakt eigenlijk niet zoveel uit. Je trekt het gewoon met je receiver weer recht.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Purn0 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:36:
En de impedantie is toch gewoon de weerstand? Die kun je met een multi meter meten, niet?
Nee...niet.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou aan dat antwoord heb je ook niks :9 Impedantie kun je beschouwen als een weerstand waarvan de waarde niet constant is. Deze variatie is afhankelijk van de mate van verandering van het signaal wat er over staat. In dit geval is de verandering je audiosignaal. Dit signaal heeft grote veranderingen per tijdseenheid (hoge frequentie) en lage veranderingen per tijdeensheid (lage frequentie) Wanneer je je multimeter gebruikt om deze waarde te meten, meet je dus de waarde op 0 Hz, De verandering is 0.

De werkelijke impedantie is een plot van de weerstand in ohm over het frequentiebereik van je signaal.

En wat voodooles zegt;
Je kunt per kanaal de volume afhankelijkheden instellen, dus de efficiëntie maakt eigenlijk niet zoveel uit. Je trekt het gewoon met je receiver weer recht.
Maw, gewoon aansluiten en het volume afstellen zodat het in evenwicht is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2010 13:33 ]

Pagina: 1