iMac opstart problemen

Pagina: 1
Acties:

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 19:53
Hallo,

Ik heb sinds gister een raar probleem bij het opstarten van mijn iMac. Het begon allemaal toen ik gister mijn iMac opstartte en het bekende apple logo-tje met het laadcirkeltje verscheen. Echter, het laadcirkeltje bleef oneindig lang draaien zonder dat er iets gebeurde. Daarna heb ik door de aanknop een paar seconde ingedrukt te houden de iMac uitgezet. Daarna startte ik hem weer opnieuw op, maar kreeg ik enkel een wit scherm, zonder logo en zonder laadcirkel. Uiteindelijk, na het uitzetten en opnieuw opstarten proces meerdere malen herhaald te hebben kwamen het logo en de laadcirkel toch. Ik gelukkig.
Echter, vanochtend kreeg ik exact hetzelfde probleem, alleen was er bij de eerste keer booten meteen een wit scherm. Na tig aantal keer rebooten (met nog een keer het logo en oneindig ladende cirkel) pakte hij hem eindelijk. Iets anders geks is dat ik de Mac OS X Snow Leopard DVD er in heb gestopt en wanneer ik de iMac opstartte met alt ingedrukt, kreeg ik alleen een muis te zien en geen icoontjes van de HD of DVD.
Ik heb inmiddels alvast alles geback-upd, want ik ben heel bang dat het een hardware-matig probleem is. Het enige wat ik software-matig kan bedenken is dat ik eergisteren Paragon heb geïnstalleerd om een ntfs-schijf te kunnen schrijven, maar die heb ik er na het drama van gister afgegooid.
Verder heb ik bij Schijfhulpprogramma Controleer schijf gedraaid, maar deze blijkt in orde te zijn.

Oja ik draai de August Mid 2007 20" iMac met 2.4ghz Core2Duo, 4 gig werkgeheugen en de Ati Radeon 2600HD Pro

NB Ik heb deze post gister geschreven, en ik kreeg vanochtend bij het opstarten hetzelfde probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door bekok op 14-04-2010 09:39 ]

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:06
Ik zie dat je de stroomstekker er nog niet voor +/- 5 minuten uit hebt gehad.
En de power button 5 seconden lang ingedrukt met de stroomstekker eruit.

Op die manier reset je de SMC en ontlaad je alle elektrische onderdelen. Dat zou een oplossing kunnen zijn...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• bekok
Saeverix schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:43:
Ik zie dat je de stroomstekker er nog niet voor +/- 5 minuten uit hebt gehad.
En de power button 5 seconden lang ingedrukt met de stroomstekker eruit.

Op die manier reset je de SMC en ontlaad je alle elektrische onderdelen. Dat zou een oplossing kunnen zijn...
Ik zal dit de volgende keer als ik mijn iMac opstart proberen. Bedankt voor de tip!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-01 15:03
Hopelijk lost dat het probleem voor je op :)

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem gehad ook om NTFS schrijven te lezen.
Op een dag kreeg ik precies hetzelfde probleem reinstall gedaan en nu geen problemen meer.
Ik zou de orzaak proberen te zoeken bij dat progamma.

• bekok
Ik heb de iMac de gehele nacht uit het stopcontact gehad en de aanknop 5 seconden ingedrukt gehouden om de SMC te resetten en elektrisch te ontladen, maar dit mocht helaas niet baten.
Ik zal zelf even zoeken naar dergelijke problemen na installatie van Paragon, maar als er ondertussen nog andere tips zijn ;)

Pagina: 1