Toon posts:

[XP] Crasht regelmatig / Herstelinstallatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds gister crasht de computer van mijn ouders regelmatig. Na het opstarten en aanmelden komt er na enkele minuten een blauw scherm waarin wordt gemeld dat de installatie van Windows niet goed is (de exacte melding kan ik nu niet achterhalen).
Het is een wat oudere PC waar drie maanden geleden een verse installatie van Windows XP op is geïnstalleerd.
Gister herkende de antivirussoftware, Norman, een geïnfecteerd en heeft het in quarantaine geplaatst.

Omdat de eerste gedachte was dat het probleem mogelijk veroorzaakt werd door een virus, was een virusscan een logische stap. Echter lukte het niet om de virusscan te voltooien voordat de PC uitviel.
In mijn poging om in Veilige Modus te booten heb ik de Windows XP CD-rom gebruikt om op te starten en - tot mijn grote spijt blijkt achteraf - de toets 'R' gebruikt om de installatie te repareren. Daar ik dacht dat de installatie wellicht kapot was en herstel een goede optie zou zijn.

Nu is de situatie dat er niet kan worden opgestart omdat een bestand niet gevonden kan worden ('System32\DRIVERS\isapnp.sys') - normale modus, laatst werkende versie en veilige modus niet.
Met de CD opstarten en, zoals hier wordt aangegeven de installatie verversen, werkt ook niet. Wanneer de partities worden gezocht en ik de C-schijf kies voor de installatie, komt de melding dat er reeds een besturingssysteem is geïnstalleerd op deze schijf. Nergens verschijnt vervolgens de optie "R" om de installatie te herstellen.

Hoe is de Windows-installatie te redden, zodat ik vervolgens kan pogen het uitvallen op te lossen?

Verwijderd

Topicstarter
De hersteloperatie van Rupie is uitgevoerd en ik krijg de melding dat het bestand succesvol is teruggezet.

Alsnog lukt het niet om Windows te starten, wanneer ik één van de opstartopties kies, start het systeem opnieuw op.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
En als je na het terugzetten eens in de repairconsole een fixboot probeert?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:37:
En als je na het terugzetten eens in de repairconsole een fixboot probeert?
Zowel optie 6 als 7 van deze site geprobeerd, zonder resultaat.

De in-place upgrade, waar ik nog steeds op hoop dat die gaat werken, lukt ook nog niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds geen vooruitgang.
Het vreemdste vind ik dat een in-place upgrade niet uit te voeren is. De Windows-CD herkent blijkbaar geen geïnstalleerd Windows besturingssysteem, terwijl er wel een scherm met de opstartopties voor Windows wordt weergegeven als er niet van de CD wordt geboot.

Een optie die ik nu zie is Windows nog een keer installeren op, wat bestanden veilig stellen en wéér een versie installatie doen.
Ik hoop echter dat het mogelijk is een herstelinstallatie te doen, dat scheelt veel werk.
Pagina: 1