welk merk/ welke winkel levert pc met installatie dvd?

Pagina: 1
Acties:

• ElineK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-10 23:28
Nu ik zelfs bij een pc van Paradigit met Windows 7 en office 2007 home and student (betaalde versie) geen enkele dvd aantrof, maar je zelf een recovery dvd moest branden, vraag ik mij af welke merken en winkels nog wel met installatie dvd's leveren. Zelf gemaakte recovery dvd's zijn niet altijd even betrouwbaar en recovery dvd's van de fabrikant, als die geleverd worden, installeren vaak veel troep erbij waar je niet op zit te wachten, meestal trial versies (virusscanner, hulpprogramma's, toolbars, dvd writing programma, office).

Als ik een pc koop wil ik die met een DVD met het OS en een CD/DVD met de drivers, zodat als de harddisk vervangen moet worden er gewoon via een vast systeem gewerkt kan worden. Ik had zelf goede ervaring met fujitsu siemens die een cd leverde met xp en een cd met drivers, maar of dat nog steeds zo is?

Van Paradigit weet ik nu dat ze niks meeleveren (bij een op maat computer), Mycom levert er recovery dvd's bij met een system dat niet onaardig werkt (maar wel weer anders dan je normaal van Windows gewend bent, maar je kunt zonder problemen de harddisk vervangen). Maar hoe leveren de overige fabrikanten en winkeliers? Hoe werkt het bijvoorbeeld bij Medion computers die hun apparaten levert met windows 7 32 en 64 bit?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je met een op-maat-computer bedoeld dat je windows er los bijbestelt: lijkt me dat je toch gewoon kan vragen of ze de CD erbij willen doen, want die koop je toch gewoon bij die winkel?

Voor de rest: Ik zie inderdaad ook van die trage vol-met-trials recovery's die je zelf mag branden, geen stijl... Maar gelukkig kan je ook gewoon windows downloaden en die met je eigen serial activeren :) heb je hem helemaal clean en legaal.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bij computerland krijg je gewoon een originele installatie dvd. En zeker voor office hoort die er ook bij te zitten.

Als je er voor hebt betaald iig. Staan windows en office los op je bon, dan ff contact opnemen met de winkel.

Heb je een a-merk gekocht dan zit er een demo van 30 of 60 dagen van office bij en windows preinstalled en dan kan je dus zelf die recovery maken. Of een losse dvd downloaden en branden, als je ze lief aan kijkt in de winkel zullen ze dit ook wel voor je doen.

I, for one, like Roman numerals

• ElineK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-10 23:28
bwerg schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 23:48:
Als je met een op-maat-computer bedoeld dat je windows er los bijbestelt: lijkt me dat je toch gewoon kan vragen of ze de CD erbij willen doen, want die koop je toch gewoon bij die winkel?
Bij de Paradigit bestel je Windows 7 en office student er los bij, maar als je goed leest bestel je de licentie en de install, geen dvd. Ik voel mij er een beetje lullig onder omdat ik voor iemand die pc heb samengesteld, geld speelde minder een rol, dat de pc jaar of 7 meekan was belangrijker. Bij de genoemde winkel willen ze er geen dvd's bijleveren "dat is niet gebruikelijk", is het antwoord. Als ik dat had geweten had ik er de retail versie van windows 7 home bij laten bestellen en zelf alles erop gezet, en zelfs dual boot 32 bit en 64 bit kunnen installeren, of is dat weer niet mogelijk met 1 licentie? (ik dwaal OT) ( 32 bit omdat persoon in kwestie graag met verouderde software werkt)