Corrupte installaties

Pagina: 1
Acties:

• Fizher
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-07 19:30
Beste tweakeraars,

In de afgelopen week ben ik tegen een nieuw probleem aangelopen binnen mijn systeem.
Het gaat hier om het continu krijgen van de onderstaande message:

"an error occurred while trying to copy a file
the source file is corrupted"

Dit gebeurt ongeveer elke keer dat ik vanaf een cd/dvd iets wil installeren of iets mount (iso) en dan wil installeren. Hieronder 2 voorbeelden van zo'n error.

http://img694.imageshack.us/img694/7154/error1re.jpg
http://img526.imageshack.us/img526/409/error2l.jpg

Ik heb zo ondertussen ongeveer alles geprobeerd en ben momenteel nogal radeloos. Ik weet 99.9% zeker dat het niet aan de dvd's/iso's ligt aangezien die het in het verleden wel deden en ze het allemaal niet doen.
Daarnaast heb ik een complete reinstall/reformat van windows 7 gedaan en het probleem is er nog steeds. Hopelijk kan iemand mij hier helpen, zelf ben ik nogal radeloos wat nu te doen.

mijn specs:

Windows 7 home premium 64 bit
AMD Phenom II X4 955 Processor (4 CPU) ~ 3.2 GHz
Kingston Valueram 2x 2Gb
Club3d ATI Radeon 5850
Gigabyte GA-770TA-UD3 moederboard

Elke hulp is van harte welkom,

Groet Fizher

*edit Net even mijn oude WoW cd's uit het stof gehaald om te testen of die installatie werkt, maar die install stopt er ook mee rond de helft met een "missing / bad file" error *

[ Voor 6% gewijzigd door Fizher op 13-04-2010 22:41 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 22:43
Memtest al gedaan voor een flink aantal uurtjes?

• Fizher
Nog niet aan gedacht, ik zal het vanavond laten runnen en morgen de resultaten posten.
alvast bedankt voor je snelle reactie.

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 21:57
Misschien een ander programma proberen om die ISO's te mounten?
Zou niet veel uit moeten maken aangezien je ook problemen hebt vanaf CD/DVD |:(

[ Voor 41% gewijzigd door Japperrrr op 13-04-2010 22:46 ]

• Fizher
Gisteravond memtest laten runnen, geen errors naar voren gekomen.

Memtest resultaten

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 21:57
Probeer eens de processor, het geheugen, de NB-speed en HT-speed flink te verlagen en dan nog eens iets te installeren. Misschien als er iets mis is met je hardware, werkt het dan wel.

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:05
Al in je apparaatbeheer gekeken naar de fantastische vista/win7 CD/DVD drive yellow bang error. Deze kan voorkomen als je Win7/Vista installeerd en is alleen te fixen met een regedit.
1 Close all open programs

2 Click on Start, Run, and type REGEDIT and press Enter

3 Click on the plus signs (+) next to the following folders
HKEY_LOCAL_MACHINE
SYSTEM
CurrentControlSet
Control
Class
{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

4 This folder is the DVD/CD-ROM Drive Class Description in the registry. Look for any of the following names in the right hand column.

UpperFilters
LowerFilters
UpperFilters.bak
LowerFilters.bak

5 If any of the above keys shown in step 4 are listed, right-click on them and choose Delete

6 After deleting the keys, close the Registry Editor

7 Reboot your computer

8 Open My Computer and check to see if your CD or DVD drives have returned. You may also want to open Device Manager and verify that the yellow exclamation and error code on the CD or DVD drive is gone.
Microsoft Knowledge base artikel:
http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/314060

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Kun je de cd/dvd wel gewoon kopieren naar een map. Indien niet dan met een ubuntu livecd booten en dan de dvd kopieren naar een map. Dan weet je dat het aan windows ligt.

Voor de rest zo min mogelijk installeren en dan testen, en dan weer iets installeren. Gebeurt het ookbij een kale win installatie.

Installeer eens xp om te testen.

• Fizher
bedankt voor de reacties,

Mijn cd/dvd drive word wel herkend en daar zie ik verder geen problemen bij als ik in apparaatbeheer kijk.
Het kopieren van de content van een dvd (waar zo'n corrupt error voorkomt bij de installatie) lukt niet. Hij start wel maar na een bepaalde tijd blijft hij hangen of geeft hij een error.

Ik zal eens kijken of het met ubuntu livecd wel lukt.
Pagina: 1