Ik ben datasets aan het vergelijken (genen tussen twee bacterien), en wil een Venn-diagram maken met Venny. Alleen lukt het niet om het beeld wat ik mijn hoofd heb om te zetten in het Venn-diagram.
- Bacterie A (dataset A ) heeft 20 genen die een effect tonen (A1 - A20 hebben waarde 1, de rest heeft waarde 0)).
- Bacterie B (dataset B ) heeft 34 genen die hetzelfde effect tonen (B1 - B34 hebben waarde 1, de rest heeft waarde 0).
Nu wil ik laten zien hoe de datasets deels overlappen, deels niet.
Als je dataset A en B vergelijkt kun je de volgende dingen zien:
- A1-A4 en tegenhangers B1-B4 hebben beide waarde 1.
- A5-A15 heeft waarde 1, maar de tegenhangers in B hebben waarde 0.
- B5-B17 heeft waarde 1, maar de tegenhangers in A hebben waarde 0.
- A16-A20 hebben waarde 1, maar geen tegenhanger in B.
- B18-B34 hebben waarde 1, maar geen tegenhanger in A.
Je kunt je een pyramide voorstellen waar onderaan de niet-overlappende (non-tegenhangers) staan, in het midden de overlappende datasets met verschillende waarden (A=1,B=0 of A=0,B=1), en aan de top de (A=1=B).
Iemand enig idee hoe dat in te voeren?
- Bacterie A (dataset A ) heeft 20 genen die een effect tonen (A1 - A20 hebben waarde 1, de rest heeft waarde 0)).
- Bacterie B (dataset B ) heeft 34 genen die hetzelfde effect tonen (B1 - B34 hebben waarde 1, de rest heeft waarde 0).
Nu wil ik laten zien hoe de datasets deels overlappen, deels niet.
Als je dataset A en B vergelijkt kun je de volgende dingen zien:
- A1-A4 en tegenhangers B1-B4 hebben beide waarde 1.
- A5-A15 heeft waarde 1, maar de tegenhangers in B hebben waarde 0.
- B5-B17 heeft waarde 1, maar de tegenhangers in A hebben waarde 0.
- A16-A20 hebben waarde 1, maar geen tegenhanger in B.
- B18-B34 hebben waarde 1, maar geen tegenhanger in A.
Je kunt je een pyramide voorstellen waar onderaan de niet-overlappende (non-tegenhangers) staan, in het midden de overlappende datasets met verschillende waarden (A=1,B=0 of A=0,B=1), en aan de top de (A=1=B).
code:
1
2
3
| 4 11 13 5 17 |
Iemand enig idee hoe dat in te voeren?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.