Mail versturen, verzendadres wordt anders weergegeven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Hallo GoT community,

Sinds ik verhuisd ben naar Dld heb ik voor mijn internet verbinding T-Online.
Bij dit pakket is ook een mailadres aanwezig: naam @ t-online.de die mijn vriendin gebruikt aangezien bij onze vorige NL provider (Zonnet/Tele2) ook de mailadres in gebruik had.

Ik gebruik al jaren een mailadres van HCC en een tweetal van mijn eigen domein, altijd naar genoegen!
In Outlook of Thunderbird de POP adressen invullen en de SMTP's van de locatie van waar ik mail.

Hier zit nu de crux! Als ik nu vanuit thuis (Dld) een mail verstuur met mijn mailadres krijgt de ontvanger als afzender mijn naam te zien maar als verzendadres het duitse t-Online mailadres van mijn vriendin. Ik heb dan als beantwoord adres mijn adres ingevuld aangezien de mensen de mail automatisch beantwoorden aan het duitse adres. :(

Heel vervelend en vreemden hebben niks te maken met het adres van mijn vriendin.
Wie o wie weet hier een oplossing voor... want T-Online kan mij dit niet bieden want het ligt -natuurlijk- niet aan hun... terwijl als ik bij mijn ouders, vrienden of via mijn NL mobiel geen problemen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:03
Heb je al geprobeerd om te mailen via de SMTP van HCC? Of via de SMTP van je domeinen?

Is webmail van HCC anders een oplossing? https://webmail.hccnet.nl/

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:33

decramy

root@birdie:~#

Weet je 100% zeker dat je in de e-mailclient je instellingen wel goed hebt staan? Mail je niet via het account van je vriendin, omdat die als standaard is ingesteld? Heb je screenshots...?

Het lijkt me stug dat t-online het oorspronkelijke e-mailadres herschrijft naar dat van je vriendin.

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Ja, weet zeker dat ik de server instellingen goed heb staan.

Vriendin heeft eigen laptop waarop zij haar eigen mailadressen beheert. Bij andere dan haar T-Online adres heeft zij hetzelfde probleem als ik... Overigens heb ik als mailclient Thunderbird, met Outlook hetzelfde probleem.

[ Voor 49% gewijzigd door Mini Poeper op 14-04-2010 21:28 . Reden: Afbeeldingen verwijderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dus even resumerend:

Als je een e-mail stuurt vanuit Dld (t-online) en je heb in thunderbird het 'Van' (afzender) adres echt op je eigen adres gezet, dan komt het aan bij de ontvanger met ineens als afzender naam@t-online ?

En als je dan met dezelfde laptop met dezelfde config (natuurlijk andere SMTP server) op een andere internet verbinding als T-online dezelfde test doet, dan staat wel je eigen e-mail adres bij de afzender?

Indien 2x ja: dan lijkt het er toch sterk op dat T-Online het afzender adres wijzigd in dat wat bij hun bekend is.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

remco_k schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:13:
Indien 2x ja: dan lijkt het er toch sterk op dat T-Online het afzender adres wijzigd in dat wat bij hun bekend is.
Ik weet dat Google dat ook doet tenzij het andere adres bij Google is opgegeven (en gecontroleerd).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Mijn duits is niet meer zo goed als het ooit was (dat krijg je als je het niet gebruikt) maar ik denk dat ik wat heb gevonden:
http://de.narkive.com/200...sender-email-adresse.html
en
http://ehlerding.privat.t-online.de/besonderheiten.html
Der einzige im Grundpreis eines T-Online-Vertrags enthaltene Relayserver "mailto.t-online.de" ist nur bei Einwahl in T-Online erreichbar. Er ersetzt den From-Header immer durch die T-Online-Mailadresse des eingewählten Kunden. Weder kann man eine eigene Mailbox bei anderen Providern eintragen, noch kann man die Mail anderer Leute über diesen Server verschicken. Das ist zwar für Neulinge bequem, denn über diesen Server können sie auch nicht versehentlich Mail mit falschem Absender versenden, auch wenn sie ihr Mailprogramm falsch konfigurieren, macht aber für alle anderen die normkonforme Nutzung des Dienstes Mail unmöglich. Strenggenommen fälscht dieser Server in solchen Fällen den From-Header.
@TS: Misschien T-Online bellen en vragen of dat uit mag. Anders niet meer uitgaand mailen via hun SMTP server.

Edit:
Wow, nooit van zoiets gehoord nog. Enerzijds is dit wel goed (anti spam enzo) maar anderszijds wordt je onwijs beperkt. Ik mail dagelijks op meer dan 4 verschillende e-mail adressen naar verschillende mensen... Moet er niet aan denken dat dat word vervangen voor het adres van de ADSL provider wat ik *nooit* gebruik. :)

[ Voor 13% gewijzigd door remco_k op 14-04-2010 13:24 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Dat zou wel kunnen als je authenticeert op de SMTP server, maar dat is hier niet het geval.
Of T-Online SMTP server moet een koppeling hebben tussen het IP adres met het emailadres; anders zou ik niet weten hoe de SMTP server weet naar welk emailadres hij het om moet bouwen.

Workaround:
Gmail account aanmaken en daarbij installen dat je via het HCC adres mag mailen. Vervolgens secure SMTP van Gmail gebruiken voor je uitgaande mail.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
remco_k schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:13:
Dus even resumerend:

Als je een e-mail stuurt vanuit Dld (t-online) en je heb in thunderbird het 'Van' (afzender) adres echt op je eigen adres gezet, dan komt het aan bij de ontvanger met ineens als afzender naam@t-online ?

En als je dan met dezelfde laptop met dezelfde config (natuurlijk andere SMTP server) op een andere internet verbinding als T-online dezelfde test doet, dan staat wel je eigen e-mail adres bij de afzender?

Jep, 2x ja. Maakt niet uit met welke mailclient.
T-online al een aantal keren het probleem voorgelegd, maar lijken zich niet echt om de klant te bekommeren en zien geen beperking. Meer in de trend van: 'Je hebt toch een goed werkend mailadres... -> van T-online! Je kunt er nog meer krijgen (voor mezelf)... tegen betaling van extra pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
ik ben bang dat als je geen eigen smtp (of van andere provider) hebt, of dat T-online uitgaand smtp geblokkeerd heb je gewoon pech heb.. maar je kan natuurlijk altijd voor een andere provider kiezen.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Mini Poeper schreef op woensdag 14 april 2010 @ 18:56:
[...]
Jep, 2x ja. Maakt niet uit met welke mailclient.
Natuurlijk maakt dat niet uit, wordt op de server aangepast nadat jij het verstuurd hebt.
T-online al een aantal keren het probleem voorgelegd, maar lijken zich niet echt om de klant te bekommeren en zien geen beperking. Meer in de trend van: 'Je hebt toch een goed werkend mailadres... -> van T-online! Je kunt er nog meer krijgen (voor mezelf)... tegen betaling van extra pakket.
Zie ook:
remco_k schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:20:
Mijn duits is niet meer zo goed als het ooit was (dat krijg je als je het niet gebruikt) maar ik denk dat ik wat heb gevonden:
http://de.narkive.com/200...sender-email-adresse.html
en
http://ehlerding.privat.t-online.de/besonderheiten.html

[...]

@TS: Misschien T-Online bellen en vragen of dat uit mag. Anders niet meer uitgaand mailen via hun SMTP server.

Edit:
Wow, nooit van zoiets gehoord nog. Enerzijds is dit wel goed (anti spam enzo) maar anderszijds wordt je onwijs beperkt. Ik mail dagelijks op meer dan 4 verschillende e-mail adressen naar verschillende mensen... Moet er niet aan denken dat dat word vervangen voor het adres van de ADSL provider wat ik *nooit* gebruik. :)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Krypt schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:22:
Workaround:
Gmail account aanmaken en daarbij installen dat je via het HCC adres mag mailen. Vervolgens secure SMTP van Gmail gebruiken voor je uitgaande mail.
Ik weet niet of ik dat zo'n fijn idee vind voor mijn zakelijke mailadressen...
DrFlash schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:01:
ik ben bang dat als je geen eigen smtp (of van andere provider) hebt, of dat T-online uitgaand smtp geblokkeerd heb je gewoon pech heb.. maar je kan natuurlijk altijd voor een andere provider kiezen.
Misschien is dat wel de oplossing... eens zien hoelang ik aan dat contract vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Gmail geprobeerd, werkt maar ontvanger krijgt dan te lezen dat de berichten verzonden zijn via Gmail namens...
Krijg je dat mensen alsnog gaan twijfelen welk mailadres ze moeten gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door Mini Poeper op 16-04-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Het is al eerder geopperd:
Kun je je mail niet versturen via de smtp servers van je eigen domeinen?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
remco_k schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:20:
Het is al eerder geopperd:
Kun je je mail niet versturen via de smtp servers van je eigen domeinen?
Jep, zo net geprobeerd (in overleg met mijn hosting) en het werkt. Ook mijn privé adres!

Ik wil een ieder die bijdrage heeft gedaan in dit topic bedanken!
Pagina: 1